Parinviikon päästä olis tiedossa todella epämiellyttävä viikko koulussa (tällähetkellä olen työssäoppimassa) ja joutuisin sillon olemaan tekemisissä ihmisen kanssa joka on minua muutama vuosi sitten satuttanut ja jonka takia edelleen kärsin henkisesti pahoin.. Joten tälleviikolle on ehdottomasti pakko saada äkillinen kuume nousemaan, joten onko mitään keinoja? En haluaisi todellakaan olla näin tyhmä ja tehdä jotain tällaista, mutta ei ole mahdollisuutta, että voisin jotenkin välttää tilanteen tämän henkilön kanssa ja edelleenkin olen aivan liian heikko kohtaamaan tämän ihmisen. Joten nyt jotain pikaisia vinkkejä, että miten saada kuume mahdollisimman nopeasti? En halua kuitenkaan mitään vaarallista kokeilla, vaan saada tämän nousemaan jotenkin ns. "turvallisesti" . Olen kuullut, että tupakan puruja pitäisi syödä mutta ei ole kuulemma kovin terveellistä, samoin ksylitoli. Joten mikä neuvoksi? Olkaa kilttejä ja kertokaa vinkkejä! Kiitos jo etukäteen :)
Miten saada kuume mahdollisimman nopeasti?
5
797
Vastaukset
- Sota Mies
Armeijassa hangattiin kuumemittaria viltin reunaan, siinä se lämpeni sopivasti...
- Tyrskytär
Eiköhän nyt kannattais vain hoitaa tuo aikuismaisesti ja ottaa asia puheeksi. Et ole yksin pelkosi kanssa. Rohkeasti vaan puhumaan asiasta esim. työssäoppimisjakson valvojan kanssa tai koulun kanssa. Asioita ei voi juosta pakoon.
- Dr Who
Kuume on elimistön puolustusjärjestelmän keino hyökätä taudinaiheuttajia vastaan. Virus tai bakteeritartuntojen aiheuttamat hälytyssignaalit kulkeutuvat aivojen lämpökeskukseen, joka sitten nostaa lämpötilaa edistääkseen paranemista.
Joten: Ei siis ole olemassa mitään suun kautta nautittavaa ainetta joka nostaisi kehon lämpötilaa. Tupakasta saat nikotiinimyrkytyksen ja ksylitolista ilmavaivoja. Myöskään kylmässä oleskelu ei nostata kuumetta, vaan luonnollisesti laskee kehon lämpötilaa.
Saunominenkaan ei auta, koska ihminen on tietenkin nisäkkäänä otuksena tasalämpöinen. Kehon sisäinen lämpötila ei siis muutu merkittävästi kuumassaan löylyssä.
Jos haluat kuumeen niin valitettavasti ainoa keino sen saada on sairastua oikeasti, vaikkapa flunssaan. Siihen auttaa lähikontakti jonkun sitä sairastavan läheisyydessä. - professori t.ollola
Kaiva korvastasi vaikkua, mieluiten keltaista. kaiva niinkauan että sinulla on 3 teelusikallista sitä, ja sitten sekoita siihen bensaa, varma kuume taattu. itse kokeilin niin on 45 asteen kuume. VAROITUS, SIVUVAIKUTUKSINA SAATTAA OLLA LÖYSÄ KAKKA .
- Einäin
Kukaan ei juo bensaa haloo?? Ja 45asteen kuume on tappavaa. Mieti vähän mitä puhut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133748Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283048Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2772847Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51955- 2261544
- 751271
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk41181Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1771163Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41061Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi321035