Mikä ruusu olisi talven kestävä istuttaa pihalle?
Ruukuissa olevia ruusuja en saa talvehtimaan vaikka kuinka suojaisin?
mikä ruusu ?
3
835
Vastaukset
- Piikkipeukalossa
Jos pidät tuoksuvasta keltaisesta ruususta, voisin suositella sinulle Friesia-ruusua. Olen kasvattanut sitä kahdessa pitäjässä epäonnistumatta. Lannoittena olen käyttänyt Hevosvoima-rakeita ja joskus kaatanut porokahvin jämät sen juurelle. Tosi terve ruusu. Alkaa kukkimaan kohta juhannuksen jälkeen ja kukkii koko heinäkuun syksyyn mennessä hieman laantuu.
Mitä en suosittele niin Queen Elisabethia. Ostin viime kesänä kolme taimipakettia. Yksi taimi yhdestä ainoasta varresta kukkii tänäkesänä muut kuolivatkin jo talvella. Varmaan kuolee sekin viimenen onneton ens´talvena. Noh kuka käski englannin puutarhojen ruusuja haalimaan. - sari
Olisi aina kiva tietää missäpäin asutaan , mikä vyöhyke , voisi helpommin antaa ohjeita.
Europeana -ruusu on mielestäni kaikista kestävin ruusu koko maassa, mutta ei sekään varmaankaan kovin pohjoisessa kestä.
Jos tarkoitat pensasruusuja, niin Torniolaaksonruusu on kestävä, niinkuin nimikin sanoo. - olen
saanut Queen Elizabethin menestymään hyvin IV-vyöhykkeellä-luotettava ja kaunis ruusu. Keltaiset jaloruusut mainitaan ruusukirjoissa talvenaremmiksi.Jos kyse olikin pensasruusuista niin kurtturuusut ja valamonruusu ovat kestäviä, nukkeruusu pienenä-1m-kiiltävine lehtineen ja yksinkertaisine kukkineen voisi sopia ruukkuihinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1066842- 954311
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista463556Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483442- 1803333
- 503329
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242869- 642441
- 422383
- 131734