Active baby by theodore bean- VAI babybjörn active -rintareppu??

babyfever

Kumpaa mielummin suosittelisitte?? :)

10

1588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kantoliina tai manduca

      En kumpaakaan, vaan Manducaa tai kantoliinaa. Kalliimpia ovat, mutta voi ostaa käytettynäkin. Sekä vauvan että kantajan ergonomia on parempi kantoliinan tai Manducan kanssa, kuin rintarepuissa. Vauvan ergonomiaa on nykyään joissakin rintarepuissa parannettu, mutta kantajalla tulee helposti edelleen selkä kipeäksi jos pidempiä aikoja pitää kantaa.

    • babyfever

      No kun olen lueskellut, että juuri noissa active -malleissa oltaisiin keskitytty paremmin selän hyvin vointiin... olen paljon noista kantoliinoista ja Manducastakin lukenut, mutta haluaisin sellaisen mitä isäkin voi käyttää ja en usko, että hän olisi niin innoissaan kantoliinaa käyttämään :) rintareput vähän sporttisemman näköisiä! :D Mutta pitää ehdottomasti harkita kantoliinaakin toiseksi!!

      • kantoliina tai manduca

        No kyllä minun miehekäs mieheni käyttää kantoliinaa sujuvasti. Ja mielellään käyttääkin, selkävaivainen kun on. Liinalla vauvan saa lähemmäs kantajan kehoa kuin rintarepulla on mahdollista saada ja mm. tämä luo sitä ergonomiaa. Ja mikäs vika siinä Manducassa, eihän se ulkonäöllisesti eroa rintarepuista juuri ollenkaan?


    • babyfever

      Eikun muistinkin, että tuo Manduca muistutti enemmän kantoliinaa, kuin rintareppua! Joo, sehän onkin ihan rintarepun oloinen! Eikö nämä active babyt, sitten ole yhtä vauva-ergonomisia, kuin tuo manduca? Olisihan se kiva, jos kerran hyvä on sekä kantajalle, että vauvalle, mutta hinta vaan on ainakin kolmin kertainen verrattuna noihin rintareppuihin... :/ tietysti jos hyvä sijoitus on...... pitää vaan tarkaa miettiä mihin rahansa laittaa, kun ei sitä liikaa ole ja vaikka mitä vielä hommattavana.. :/

      • kantoliina tai...

        Nyt en ymmärrä tätä hinta-asiaa? Mitä minä googlasin, niin Baby Björnin Active -rintareppu maksaa uutena 130 euroa. Lastenturva-nettikaupassa on tällä hetkellä Manduca alennuksessa 99 euroa. Jos taas puhut käytetyistä, niin kyllä Manducan saa käytettynä reilulla viidelläkympillä. Eli miten halvalla noita rintareppuja oikein saa ja mistä, jos hinta on kolminkertainen?!?!?!


      • KatjaAnnika

        Rintareppuja saa käytettyjä kympillä.


    • kantoreppu

      Näissä rintarepuissa on semmoinen ongelma lapsen kannalta,että niissä vauvan lonkat ovat aivan väärässä asennossa.Näissä rintarepuissa haarakappale on kovin kapea ja vauvan jalat roikkuvat. Mandukassa ja kantoliinasidonnassa vauvan jalat jäävät sammakkoasentoon. Näin ollen asiantuntijoiden mukaan rintareppuja ei tulisi käyttää kuin 15-20 min kerrallaan. Vauvan jalkojen tulisi olla ns. sammakkoasennossa ja tämä toteutuu vain kantorepuissa-ja liinoissa. Siis manduca on kantoreppu ja nämä baby björnit yms ovat rintareppuja. Kun vauvan jalat ovat sammakkoasennossa voi lasta kantaa lähes kuinka paljon tahansa aiheuttamatta harmia tulevaisuudessa. jos edullista, ja molemmilla ergononmista kantoreppua kaipaat, on edullinen vaihtoehto Ergo baby, kuoseja on monia ja mm, prismat niitä myyvät(saat siis bonukset kaupanpäälle;))

    • haikarakehto

      Joo ja huuto.netistä saattaa löytää edullisestikin manugoita, kun ergo ja yamo-reppujakin. Ja ainakin Facebookissa (jos olet siellä) on myös kantovälinekirppis, missä myydään erilaisia kantoliinoja ja kantoreppuja, , ym ergonomisia kantovälineitä. Sitä kautta varmasti saat myös apua minkälainen kantoväline olisi teille passeli :)

    • babyfever

      Hinta-asiasta: olen katsellut käytettyjä tori.fistä ja huuto.netistä ja Manducat ovat huuto.netissä 60€ alkaen ja niistä vielä kilpaillaan keskenään, eli ei hinta jää niin alhaiseksi! Ja bb activen ja tb:n active babyn saa käytettynä tori.fistä n. 20-30€:lla. MUTTA, lueskelin nyt kovasti tietoja kaikista kantovälineistä ja ajatetlin, jos hankkisinkin Mam eco -kantoliinan tai Manducan (tai molemmat jos halvalla saan), jos niitä nyt tässä kevään aikana vaikka ilmeistyisi halvalle nettiin myyntiin :) vaikuttivat hyviltä ja puolestapuhujia on paljon! :) Joten kiitos vinkeistä! Ei ihmekkään että rintareppuja saa halvalla ja kantoreput ovat hieman kalliimpia, kun sekin kertoo laadusta jo jotakin!!

    • babyfever

      Haikarakehto: KIITOS facebookin yhteisö vinkistä :P huuto.netistä olen lähinnä etsinyt, mutta tuosta en tiennytkään :) kiitos!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe