En ota kantaa siihen tarvitseeko koira tossuja vai ei.
Uskon, että jokainen koiran omistaja tietää sen itse.
Miksi siis kirjoitan?
Kirjoitan siksi, koska itse aikoinaan tein kovasti töitä löytääkseni koirilleni kunnon tossut, jotka pakkasilla ovat lämpimät ja mitkä oikeasti pysyvät myös koirien jaloissa.
Kokeilin myös eläinkaupassa myytäviä tossuja, mutta käytännössä harvat niistä vastasivat toiveisiini.
Ongelmana oli ensiksi se, että niitä sai kerätä pitkin matkaa, kun ne tippuivat niin helposti.
Toiseksi se, että koiran tassut eivät pysyneet lämpiminä, ja fleece-tossutkin kastuivat jos oli vähänkin märkää lunta.
Katsoin myös netistä toisten tekemiä ohjeita ja lopulta päätin kokeilla itse tossujen tekemistä.
Tein tossut ihan omalla ohjeellani, ja koska onnistuin niiden tekemisessä, haluan antaa vinkkejä toisillekin, jotta heidän ei tarvitse nähdä niin paljon vaivaa kuin itse näin.
Pakkasille siis sopivat oikein hyvin jo videossa olevat nahkaiset talvitossut, mutta jatkossa ajattelin tehdä myös sellaiset, jotka kestävät paremmin kastumista eli ovat vettäläpäisemätöntä materiaalia päältäpäin.
Ja eikun ompelemaan...:)
http://www.youtube.com/watch?v=s6cUFKc2XeU
http://www.youtube.com/watch?v=069rY-N79OI&list=UUrO34d9mlO7858qxJxx2-_w&index=1
Koiran tossujen teko-ohje
seisaa
1
4780
Vastaukset
- breeder ;)
Kiitos ohjeesta! Aion kokeilla osaanko valmistaa omalle koiralleni =) Ekana tosin tuli video 2, jossa kauniit koirasi vilistivät komeasti tossuillaan, mutta tulihan se ohjevideokin sitten sieltä :)
Pikkukorjaus; koiran rotu on "breed" ei "race", jota käytetään enempi ihmisistä puhuttaessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669