Oulun matkakeskus jäihin

25+89

Matkakeskusta ei rakennetakkaan keskustaan:

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/matkakeskuksen-paarahoittaja-vetaytyi-vaatekaupat-edelleen-sitoutuneita/617023/

Tämä ei ole sinänsä yllättävää kun tuotakin asiaa on jahkailtu Oulussa reilu 20 vuotta. Ja oululaisethan ovat jahkailussa maailman ykkösiä. Tknologiakaupunki-höpinöillekkään ei enää tahdo löytyä katetta kun Nokiakin on huomannut Oulun rappion ja päättänyt lähteä kaupungista pois.

Keskustan alue sen kuin näivettyy entisestään. Eivätkö oululaiset ymmärrä että Oulussa olisi runsaastikkin ostovoimaa ja maksavia asiakkaita ja tarvetta erikoistavaraliikkeille ja kauppakeskuksille? Nykyinen keskusta kun ei eroa paljon Raahen vastaavasta.

Vantaallekkin on alettu rakentamaan uutta matkakeskusta. Siellä ei jääty jahkaamaan vaan pantiin heti toimeksi:

http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/106969-massiivinen-asemakeskus-pistaa-tikkurilan-ilmeen-uusiksi

Oulussa Arina saa kyllä rakennuslupia peltomarketeilleen aina kun pyytää. Niiden rakentamiseen lupa heltiää hetkessä. Sen sijaan keskustaan ei saa rakentaa mitään. Tuollaisena pienenä ja nuhjuisena hökkelikylänä se siis on ja pysyy.

En kyllä tänne perähikiä-maalaistorppa-nistijunttilaan jää asumaan kun aikanaan opinahjostani valmistun. Minä kun vaadin kaupunkiasumiselta vähän muutakin kuin peltomarketeissa ja töissä käyntiä.

13

400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaapunnilainen

Ei ne sitä jäihin pistä. Meidän kaupunkilaisten rahoilla se rakennetaan valmiiksi :)

• ööröm.

eipä noita kulkijoita taija niin paljo olla vielä että semmosta matkaKESKUSTA täänne tarvis .joutavaa rahan tuhlaamista .viime sunnuntaina iltanakin 18.30-19.10 välillä ehkä noin 20 ihmistä koko juna asemalla.siis kellon aika tuossa ylempänä nuo numerot

• 1 2

turha verrata tikkurilaan. oulustakin on lähteneet etelään kaikki tekijämiehet ja -naiset.

• epra1

Minä muutin perheeni kanssa tänne Saloon vuonna 2000 ja takas en tulisi mistään hinnasta. Onhan se aina mukavaa poiketa kotikaupungissani, mut kiire on takas tänne kotipuoleeni. sillä täällä välimatkatkin ovat lyhyet.

• Tele_

Mutta eihäs siellä ole enää Nokiaa...

• epra1

Kyl tääl Nokia on

• pohjoissuomalainen

Olen Ylivieskasta ja Oulu on myös meidän 'kirkonkylämme'. Ein halua mitään matkakeskus -perumisia. Oulun keskustaa täytyy kehittää. Sama 'näivetys' ( jumalattomasti peltomarketteja ja kuoleva keskusta) virhe vaivaa oman kuntaani, Ylivieskan keskustaa; mutta Oulu on lähes 200 000 asukkaan koti ja koko pohjoissuomen mekka. Siis rakennushomat toimeksi.

• Karleby765

Haluaisin vain kuulla Jörn Donnerin sanovan "Oulu on ruma kaupunki".

• uluo

...täälläkin tämä KALLEPYLLY kommentoi oulua,menehän raapaisemaan tassuun ,jos se olo siitä helpottuisi...

• kyl se tulee

Kyllä Oulussa ja Oulun seudulla matkustajia riittää. Mm. valtakunnan toiseksi suurin lentomatkustajamäärä, 1milj matkaajaa/vuosi.
      Rautateillä lienee toinen mokoma. Oulu tarvii matkakeskuksen ja se kyllä tulee kunhan ajat tästä paranevat. eikä matkakeskusta kaupunkilaisten rahoilla rakenneta, kuten joku ylempänä kirjoitti. Puhtaasti sijoittajien ja yrittäjien rahoilla.

• ööröm.

...ei tarvita matka keskusta.jos noista paikoista pääse junaan tai linja-autoon ,niin silloin kannattaa jäädä vaikka kotiin.ja se kallioparkki myös yhtä tyhjän kanssa.kyllä noihin jo oleviin parkkitaloihin mahtuu...

• epra1

Rakentaminen tapahtuu myös silmällä pitäen tulevaisuuden kannalta. On erittäin hyvä, että Oulun keskusta aluetta kehitetään ja saadaan myös elinvoimaisemmaksi.Vaikka asun täällä kauniissa Salossa, niin seuraan vanhan kotikaupunkini kehittämistä ja toivon, että matkakeskus saadaan käyntiin mahdollisimman pian.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      60
      3186
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe