Mitä muuta luimussa olevat korvat tarkoittavat kuin vihamielisyyttä tai pelkoa? Meillä ainakin pystykorvainen tervehtii meitä kotiintullessa korvat luimussa, häntä viuhasti pyörien (hyvä kun pystyssä pysyy) ja välillä jopa maassa möngertäen ja jalkoja vasten hyppien (tällöin kyllä käännytään aina poispäin). Olen vain ihmetellyt tuota korvien asentoa ja olisi kiva kuulla onko tämä nyt hyvä vai huono merkki :o?
Koiran eleet - korvat luimussa
6
7620
Vastaukset
- kiltti koira
Meillä koiralla on korvat luimussa kun se mielistelee ja esittää olevansa "alempiarvoinen". Koskaan ei ole kuritettu, muuta kuin ääntä koventamalla. Nykyään jo kaikin puolin kiltti koira.
- KeiAem
Meillä myös suomenluimukorva vetää korvansa luimuun ollessaan iloinen tai tervehtiessään kotiintulijaa jne. Luimuja on erilaisia. Korvat on hiuksen hienosti eri asennossa ja jurina on erilainen kun kyseessä on luvaton tekeminen tai aarteen puolustaminen. Lisäksi pystympi luimu tarkoittaa meillä pelkoa (ilotulitusraketit)
- Kun lenkkeilet
ja huomaat koiralla olevan korvat luimussa, vaikka on pitkällä edessäsi ja tie on tyhjä, niin se on merkki siitä että sinua kuunnellaan. Onko tulossa jotain ohjeita tai vihjeitä, kenties kehuja. Kannattaa tuossa vaiheessa kehua, varsinkin jos välillä vielä vilkaisee olkansa yli.
Vastaavasti äkkinäinen korvien pystyynnouseminen on merkki että nyt on huomattu jotain. Ja tuossa vaiheessa on vihoviimeinen hetki saada koira pysymään hallinnassa. Jos lähtee, niin se on sitten menoa, oli siellä sitten lintu, orava, kani, toinen koira (tai vaikka ihminen). Kannattaa siis alkaa puhua koiralle ennen sitä sen päätöstä. Kertoa että sama huomattu ja miten odotetaan toimivan.
Luimistelu yleensä on huono merkki lähinnä silloin kun siihen samanaikaisesti liittyy jäykistyvä olemus, tiivis ja kiinteä tuijotus suoraan silmiin, sekä hampaiden näyttö hetkeä ennen kuin tarjoaa niitä. Tuijotus voi tapahtua myös koiran suunnittelemaan iskukohteeseen, esim. kenkään tai sormeen, ja hyökkäyksen laukaisee yleensä jokin liike tai ele ihmisessä (tai eläimessä).
Jos tuohon luimistelutilanteeseen joutuu yllättäen, silloin sen huomatessaan tulisi varoa katsekontaktia ja kääntyä hitaasti sivuttain ja pyrkiä hivuttautumaan huomaamatta pois hampaiden ulottuvilta. Samalla kannattaa kuitenkin olla valmis tarttumaan koiran niskavilloista tai pannasta kiinni ja joko nostaa se ilmaan tai painaa se maahan tilanteesta riippuen.- ziisus sentään
Onko oma koirasi todellakin ollut kuvaamallasi tavalla aggressiivinen, että olet joutunut
"varoa katsekontaktia ja kääntyä hitaasti sivuttain ja pyrkiä hivuttautumaan huomaamatta pois hampaiden ulottuvilta. Samalla kannattaa kuitenkin olla valmis tarttumaan koiran niskavilloista tai pannasta kiinni ja joko nostaa se ilmaan tai painaa se maahan tilanteesta riippuen."
En osaa edes kuvitella että oma koirani, leikkaamaton uros husky, käyttäytyisi noin. Koirasi täytyy pelätä sinua todella ennen kuin se alkaa tekemään tuollaista. Miten kohtelet koiraasi?
- Ziisusta ittelesi
"Onko oma koirasi todellakin ollut kuvaamallasi tavalla aggressiivinen, että olet joutunut..."
Höntti, ei tietenkään. Olenpahan vain sattunut muutamankin tuollaisen tapaamaan elämäni aikana.
"Miten kohtelet koiraasi? "
Kiitos kysymästä, erittäin hyvin.
Mistä näin "hyvällä" lukutaidolla ja "rikkaalla" mielikuvituksella varustettuja pikkuziisuksia mahtaa sikiintyä? Ja ennenkaikkea miksi ne (kaikkein idiooteimmat pikkuziisukset) osuvat aina vastaamaan juuri minulle)? - Lapparikamu
@pystykorvan_omistaja Meidän Suomenlapinkoira on aivan samanlainen ja tuollainen käyttäytyminen tarkoittaa vain että se on iloinen ja tervehtii omistajaansa ja niin edelleen. Tuon tyylin luimistelu ei ole pahasta. Koirasi uskottavasti rakastaa sinua ja on onnellinen että on saanut hyvän omistajan. Yksinkertaisesti koirasi on vain innoissaan.
Monet pystykorvaiset rodut käyttäytyy juuri tähän malliin. Vahtivat kotia tunkeilijoilta omistajien poissaollessa ja kun omistaja tulee takaisin kotiin, koira ottaa omistajansa iloisesti vastaan ja on riemuissaan, että on onnistunut jälleen tärkeässä tehtävässään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006