Tilasin tuolta tarjouskirjoja:
http://www.elsevierhealth.co.uk/?sgCountry=FI&orderId=o406105515&profileid=490569136&isbn=&id=
Tililleni ilmestyi lähes 200 euron katevaraus ja minä odottelin tilaamiani kirjoja, mutta katevaraus jäikin vain roikkumaan tililleni.
Tidustelin pankista tuosta pitkähköstä katevarauksesta. Ja sain vastauksen, että tililleni oli ulkomaalainen kirjanmyyjä tehnyt kaksi alle 100 euron katevarausta (Vain yllä olevasta linkistä tilasin kirjoja).
Otin yhteyttä kirjamyyjän asiakaspalveluun ja sain kuulla, että pankkikorttini ei ole toimiva ja tilaukseni on peruttu. Kyseinen kirjamyyjä on siis tehnyt tililleni hieman alle 200 euron katevarauksen ja sen jälkeen peruuttanut tilaukseni.
Ei siis kovin luotettava kirjakauppa.
Omalla asiakatilillä tilaus muuttui tilaan "Completed" ja sen jälkeen ei mitään tietoa..... ilman omaa aktiivisuutta. Ei mitään ylimääräistä tietoa kuten "tilausta käsitellään" tai "tilaus peruutettu". Ihan liikaa olisi vaadittu, että olisivat ottaneet yhteyttä maksuongelmien vuoksi.
Katevarauksilla tili tyhjäksi eikä kirjoja ole edes tulossa. Luultavasti joulun alla tehty katevaraus peruuntuu tammikuun puolessa välissä, mutta kiukuttaa kuitenkin.
lääketieteen kirjoja
4
202
Vastaukset
- 190000
Kuvaat täysin normaalia käytäntöä monissa nettikaupoissa ja kansainvälisissä autovuokraamoissakin. Pitää varautua siihen, etttä tlillä/luottokortilla on sen verran katetta, ettei katevaraus aiheuta ongelmaa.
- Turhaa odottelua....
Eihän se katevaraus ongelmia aiheuttanut.
Tilillä oli rahaa ja katevaraus oli tehty kahteen kertaan, mutta tililleni ilmestyneestä kahdesta katevarauksesta huolimatta kirjamyyjälle ei lähtenyt vahvistusta katevarauksen onnistumisesta.
Jos edes tekivät kolmatta katevarausta, niin siihen kolmanteen katevaraukseen tilillä ei tosiaankaan ollut rahaa. Pidän maksukorttitilin saldon alhaisena, koska tilaan kirjoja sieltä sun täältä ja olisi ikävää menettää kaikki säästöt.
Kyllä se normaali käytäntö on, että ostosummaa vastaava katevaraus tehdään yhden kerran eikä tupla tai triplakertoja.- Turhaa odottelua....
....kirjamyyjälle ei lähtenyt vahvistusta katevarauksen onnistumisesta....
Tämä ei välttämättä ole oikea päätelmä, mutta ehkä todennäkösin, jos unohtaa ettei tilatujen kirjojen eri osakirjayhdistelmistä saa sitä summaa, jota olivat yrittäneet saada maksuun.
- 15+11
Maksuongelmat viittaavat maksajan rahanpuutteeseen, joten olisi ehkä ollut täsmällisempää kirjoittaa tililtäveloitusongelmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202970Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3612653Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o482410Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä302390Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581948Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181479Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121472- 721393
- 571349
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?141321