Epätoivoinen

JLoFan

Mitä tekisin? Olen 15 vuotias ja painan 125 kiloa. Tiedän että se kuulostaa karsealta ja ällöttävältä.:( Sain joululahjaksi askelmittarin ja olen joka päivä mennyt siihen 10000 askeleeseen. Laskurikin näyttää että syön vain vähän päälle tuhat kcal päivässä mutta ei tuloksia näy. Itken joka ilta koska fanitan yhtä todella kaunista naista ja toivoisin olevani samanlainen kuin hänki. Auttakaa pliis!!!

16

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • potkupeffalle

      Pidä ruokapäiväkirjaa, johon kirjoitat ylös jokikisen suupalan mitä päivän aikana otat. Myös juomat. Niitä kaloreita tulee salakavalasti, jos ohimennen napsii jotain herkkuja.

      Luultavasti ahmit itsesi ähkyyn aina syödessäsi, syöt isoja annoksia? Pienennä annoskokoa, käytä vaikka pienempiä lautasia ja ota vähemmän ruokaa. Mieti annoksen jälkeen hetki, että onko oikeasti tarpeen enää lisää syödä.

      Kun on noin paljon painoa, niin ensisijalla olisi saada sinulla ruokailut kuntoon. Ei noin lihavaksi tule muuten kuin väärin syömällä.

      Jätä kaikki roskaruoat ja herkut poikkeen. Jos ihan pakko saada, niin 1 päivänä viikossa kohtuudella.

      Ihan paras olisi, jos voisit mennä jonkun asiantuntijan kanssa laatimaan ravinto-ohjelman, ehkä jopa kuntosalile? Noilla kiloilla et elä kovin vanhaksi.

      • JLoFan

        Kiitos! Olen kyllä ollut likunnanohjaajan kanssa, mutta hän ei pitänyt itse aikatauluistaan kiini. Muuten olisin tahtonut jatkaa hänen kanssaan. Rasvaisia ruokiakaan en ole enää syönyt enkä napostellut mitään , mutta suurin ongelma on suuret annoskoot kuten sanoit. :(


    • tsemmpi tätyli

      Puolita annoskoot ja kasviksia tilalle! Voithan ottaa apteekista niitä laihdutusta tukeivia tabletteja jotka turpoavat vatsassa (mutta sitten pitää juoda nestettä paljon) Auttaa nälkään ja pitää kylläisenä olon.Syö hedelmiä myös ja hienoa että liikut ja kun painosi putoaa..alat liikkua helpommin ja keveämmin.Sinä olet nuori ja nahkasi kiinteytyy hyvin vaikka laihtuisit normaalipainoon .:) Näe itsesi hoikempana ja se auttaa tsemppaamaan ja näytä itsellesi ja muille että pystyt siihen :) Käy hakemassa tukea koulun terkalta?..Aloita tanssi tai mikä vaan ryhmäliikunta,,onhan vesijumppaa jen..

      • JLoFan

        Suuri kiitos tsemppi tätyli...Kiitos kannustuksesta. Yritin jo tuota ''potkupeffalle'' antamaa juttua yhden päivän ja huomaan että pysyn kylläisenä näinkin!


      • JLoFan

        Kysyisin vielä arvista että lähtevätkö ne vielä myös? Ja jos kuvitellaan että laihdun 1,5-2 vuoden aikana normaali painoon niin tarviiko mitän nahkaleikkauksia? En usko että menee niinkään kauan sillä pidän liikunnasta ja kun joskus olen hieman laihduttanut (5 kiloo) niin ne lähti tosta vaa. Yksi kaverinikin sanoi että 10000 askelta päivässä ja ruokatottumus erilaiseksi niin nyt hän painaa jotain 70-80 kiloo kun ennen hipoi kahtrasataa.


    • JLoFan

      Vanhemmat sanovat, että minun täytyisi liikkua yksin, koska muka en innostu mistään ryhmäliikunnasta vaikka se olisi hienoa. Lentopallo kiinnostaisi tai koripallo. Sisaruksiakaan ei ole joten yksin on pärjättäva ja kyllä vanhemmatkin joskus tukevat.:)

    • ylen ohjelma

      Katsoppa tätä ohjelmaa.

      Tiededokumentti: Ylipainoinen USA

      Toisessa osassa oli neuvoja laihtumiseen ja painon pitämiseen tavoitteessa.

      "2/4. Vaihtoehdot. Miten painon saa pysymään kurissa? Joskus tarvitaan perusteellista elämäntapojen muutosta, ja kannattaa todella miettiä mitä syö. Useinkaan emme syö vain siksi, että meillä on nälkä. T: HBO."

      http://yle.fi/ohjelmat/1838643

      • JLoFan

        kiitos! katsoin ja kyllä pisti ajattelemaan entistä enemmän. tähän asti painoa lähtent 5 kiloa :-)


      • Tii-mariini
        JLoFan kirjoitti:

        kiitos! katsoin ja kyllä pisti ajattelemaan entistä enemmän. tähän asti painoa lähtent 5 kiloa :-)

        Ei sinun tarvitse pelätä nahkan roikkumaan jäämistä kun olet noin nuori vielä.
        Mun tyttäreni laihdutti 18-19 vuotiaana puolet painostaan eli noin 60 kg. Hänen nahkansa on palautunut täysin vaikka siihen menikin pari vuotta.
        Hän ei ole koskaan halunnut käydä vaakassa tai tietää painoaan. Työterveys tarkastuksessa hoitaja kuitenkin sanoi hänelle että paino on normaali ja kehotti sallimaan itselleen kerran viikossa herkkupäivän. Tyttö on ollut normaalipainossa noin 7 vuotta ja alkuvuodet oli hyvin tarkka syömisistään.
        Sinun kannattaisi myös äidillesi kertoa mitä ei saa käyttää ruoanlaitossa. Kaikki kastikkeet kannattaa jättää pois paitsi sellaiset jotka voi valmistaa ilman rasvalisäystä, kuten esim. broileri- ja jauhelihakastike.
        Juuston syöntiä kannattaa tarkkailla ja käyttää vain kevyimpiä juustoja, ruoanlaitossaa pitää välttää juustolisäyksiä. Sokerit pois. Makeina herkkuina makeutusaineella maustettuja rahka- ja jugurtti-marja sekoituksia. Riittävä kuidun saanti on tärkeää. Kasviksia joka aterialla. Sokeroidut limsat ja mehut pois, lightissa ei ole kaloreita. Tuoremehut pois. Ainakin aamupala, lounas ja iltapala joka päivä.


    • zemppari

      Olisin kysellyt,että miten painonpudotus sinulla nyt edistynyt?

    • niin.

      Jos syö liian vähän, niin elimistö menee ehkä säästöliekille, eikä laihdu. Pitäisi juoda vettä tarpeeksi, ei liikaa. Se on tasapainottelua. Hyvä että harrastat liikuntaa, anna palautua myös, ilman palautumista ei pakosti laihdu. Nuku riittävästi. Ei liikaa sokeria, eikä rasvaa, vaikka elimistö tarvitseekin joskus niitä. Itse koitan lisätä liikuntaa, vähentää rasvaa ja sokeria tilapäisesti, että pääsen normaalipainoon lievästä ylipainosta. Vaikeaahan se on. Liikun päivän aikana liian vähän, pitäisi olla yleistä kävelyä enemmän, vaikka lenkin teenkin. Kuntosali olisi aika hyvä...

      Sinun ei tarvitse näyttää laulajalta, vaan omalta itseltäsi. Liian laiha ei tarvitse olla. Normaalipaino edistää vaan terveyttä.

    • Entisen lihavan äiti

      Hei JLoFan!
      Toivon sinulle kovasti tsemppiä!

      Minunkin tyttö oli kovasti ylipainoinen vielä 15-vuotiaana, mutta sitten aloitti laihdutuksen, ja nyt oli kovin nätti ja hoikka vanhojentansseissa.

      Olen tyttäreltä kysellyt itselleni laihdutusvinkkejä, kun oon tämmöinen pullukka. Tytön ensimmäinen neuvo oli: juo vettä. Paljon vettä. Voihan siinä olla totta; usein nestekierto elimistössä on varmaankin hidas ja vaikuttaa yleiseen elimistön toimintaan. Näin ajattelen.

      Muista, että joka päivä ei ole joulu. Pyydä äitiä yksinkertaistamaan ruokaa ja ruokapöytää. Esim. meillä ei enää ole pöydässä leipää, jos on kotiruokaa. Ruoka on ruokaa, eikä siihen leipää tarvitse. Katsohan leipäpussin kyljestä miten paljon siinä on kaloreita. Annoksen kalorimäärä saattaa kaksinkertaistua, kun puputtaa pari kolme leipää makaroonilaatikon kaverina.

      Juustoja ei tarvitse olla tosiaan joka päivä. Vain viikonloppuisin. Ja muista omput! Tyttö mussutti niitä kovasti, niiden kaloreita ei kannata laskeskella, massu täyteen vaan :)

      Tunnen niin myötätuntoa sinua kohtaan. Muista, että laituminen on hiiiiidas prosessi, anna itsellesi aikaa, aloita vaikka siitä vedenjuonnista ja ompuista!

    • Tyttö ennen 95kg

      Oon ollu kans ylipainonen. Mulla ainaki lähti jo about 10 kg sillä, että söin suht normaalisti (oon hirvee herkkusuu) ja en syönny enää iltasin kaheksan jälkee mitään. Harrastusten takia toki parina päivänä viikossa kasin jälkeenki. Mut tässä esimerkki mun päivän ruokailusta;
      n. klo 8 Kaks leipää, kaakaota, juustoa 2 viipaletta, vähärasvasta kinkkua 2 leikkelettä, d-vitamiini pilleri.
      Koulusa kaks leipää, puol lautasellista ruokaa, lasi rasvatonta maitoa
      Koulusta kotiin n.15-16; 2x paistettua kananmunan valkuaista, Ihan pikku loraus rasvaa, ettei tartu pannuun, lasi rasvatonta maitoa, raejuustoa
      n. klo 17-18; Kunnon ruokaa lautaselline, lasi rasvatonta maitoa. Jälkkäriks suklaakeksi
      19.30-20; Riisikakku (juusto/suklaa, riippuu kumpaa teki mieli)
      Sitte riisikaku jälkeen pesin aina heti hampaat, ettei tullu naposteltua ;)

      • JLoFan

        Kiitos kaikille tasapuolisesti. Ihan itkettää kun katsoo kuinka moni minusta välitää


      • JLoFan

        Kiitos kaikille tasapuolisesti! Ihan itkettää kun katsoo kuinka paljon minustakin välitetään


    • .........

      Syö kaikkea mitä äiti käskee - paitsi ei leipää, vuoden päästä olet laihtunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe