523i ja 528i, kokemuksia?

jmh

Elikkäs kyselisin kokemuksia käyttäjiltä ko. malleista (vm.-96-98). Onko joitakin heikkoja kohtia, kulutus ym. kiinnostaa. Olen tässä lähiaikoina autoa hankkimassa ja tuollanen BMW kiinnostaisi. Vanhojen testien ja koeajojen perusteella pitäisi olla aikas hyvä peli mutta miten pitkässä juoksussa? Millanen tuo E39 on verrattuna E34 malliin? Kiitoksia etukäteen tiedoista:)

8

5571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juliet

hieno näköinen ja siisti, mutta turvallinen? Enpä usko, koska markkinat ovat täynä sellaista autoja ja tarkoituksena on jatkuva vaihto. Autojen korjaus on aika kallis. Paras vaihoehto on 89-94 vm. Ne o luotettavia!

• jmh

Onkos sulla juliet sitte ollu tuollanen 89-94 mallin 500-sarjalainen? Itelläniki se on ollu yhtenä vaihtoehtona, koska sais käteisellä ostettua ilman velkaa. Mutta käsitykseni mukaan kone sais olla 2.5l niin kulkis kunnolla ja olis vaivaton ajaa.

• juliet
        jmh kirjoitti:

Onkos sulla juliet sitte ollu tuollanen 89-94 mallin 500-sarjalainen? Itelläniki se on ollu yhtenä vaihtoehtona, koska sais käteisellä ostettua ilman velkaa. Mutta käsitykseni mukaan kone sais olla 2.5l niin kulkis kunnolla ja olis vaivaton ajaa.

Tietsit, mulla täl hetkellä 730i ja se on mun iidoli tiellä...... Saksalainen flagmani!!!

• Bimmer

Heh, no onhan se E39 huomattavasti turvallisempi ja parempi kaikilta osin kuin tuo E34 ;)

Jos rahaa on, ei ole mitään syytä ottaa E34:sta. Ja tuo Julietin 730i;n 3l moottori on yksi paskimmista konstruktioista mitä BMW on tehnyt :D

• 523i ennen..

Kun E39 500- sarjalainen rantautui Suomeen v.96, päätin heti hankkia itseleni sellaisen. Autoa odoteltiin ja vuoden vaihteessa 97 se sitten saatiin käyttöön. Auto oli 523i manuaalina, maustettu automaatti- ilmastoinnilla, monitoimiratilla, urheilualustalla yms. pientä kivaa. Mutta itse asiaan: auto oli mielestäni paras tähän hetkisistä ajokeistani. Omistin E34 525i:n aikaisemmin, olihan sekin hyvä auto, mutta E39 oli mielestäni askeleen kaikessa edellä. Mitä 523i:hin ja 528i:hin tulee, niin itse valitsisin 523i manuaalisena. Selvästi pienempi kulutus ja suoritusarvoissahan ei niin mahdotonta eroa ole: 0-100 km/h 7.5s 528i& 8.5s 523i. Kaikiaan omistin auton tämän vuoden alkuun, 157000 yhteistä hyvää km. takana.....

• mersu

Osta Mersu!
      Se kulkee..

• 528i

Kannattaa hankkia E39, joka on valmistettu lokakuussa -98 tai sen jälkeen. Syynä on noissa 523i ja 528i -malleissa käytetyn M52-moottorin (M52B25 ja M52B28) moottorinohjausjärjestelmän päivitys ja muutamien aiemmin esiintyneiden moottorin apujärjestelmien tyyppivikojen eliminointi. Huoltotarpeen välikin nousi 25 tuhanteen kilometriin aiemman noin 15tkm huoltovälistä. Itselläni on 528i Touring 07/99 ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Kulutus automaatilla on sekalaisessa ajossa hieman alle 10 l/100km.

• kraut

Itselläni on vastaava sedan. Kulutus ennen huoltoa n.11l/100km, huollon jälkeen hieman yli 10l/100km. Vaikea uskoa, että farmarilla pääsee alle 10 litran kulutuksella? Mun mielestä mallikohtaisessa esitteessä annetaan väärää tietoa kulutuksesta vaikka muuten tiedot näyttävät olevan kohdallaan.

Onko kellään tiedossa vakuutusten hintoja 528'lle. If tarjosi mulle täyskaskoa 70% bonuksilla n.1000euroa/vuosi. Jännää oli huomata ettei Ifissä ole 528 mallille mitään hintaluokitusta yms. He vertaavat sitä joko 525 tai 530. Johtuuko se ettei 528 ollut Suomen mallistossa ollenkaan? 525 ja 528'ssa on samat tehot mutta eri iskutilavuus joka nostaa vakuutuksen hintaa. Miten on muissa yhtiöissä? Saksassa vakuutukset oli 480euroa/vuosi.

Joku kyseli etelä- ja pohjois-Saksan hintaeroja. Jos löytyy kokemusta ja kielitaitoa, niin parhaat laatuautot löytää etelästä Stuttgart-Ulm-Munchen kaupunkien paikaillista lehdistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6705
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2303
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1261
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1055
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      89
      953
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      840
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      767
    Aihe