Kasvatustieteiden aineopinnoista, ehkä vähän yleisesti..-kysymys

Ikuinen opiskelija

Kasvatustieteiden perusopinnot kävin tuossa reilu vuosi sitten loppuun, eli systeemi nyt sikäli tiedossa miten homma menee, mutta jos nyt ihan yksilöi asian niin kun ne kävi Hämeenlinnassa, josta kaikki tarjonta siirtyi Tampereelle kokonaan (joskin aineopinnothan siellä pitkälti aina olleetkin näemmä aiemminkin), jatkoa pitäisi katsoa siellä ja matkaa kun on hieman ajella ihan ees taas. (Joka torppaa aika paljon sellaisia iltaluentoja jotka pakollisia. Täällä asuessa toki oli helppoa sekä tentit, ilta- ja viikonloputkin olla paikalla).

Olen tässä ajatellut alkaa käydä aineopintojakin, mutta tässä on se ongelma ettei niitä pysty eikä ehdi nyt alkaa hirveän pakettina ottamaan ja koko putkea 35ov. Näyttää olevan monenmoista tarjolla (tarjonta tietty aika vakio kaikissa kouluissa, joskin toteutuspaketit näyttävät olevan hieman erilaisesti kasattuja), mutta itse kysymys:

Eli kun noita nyt näyttää olevan erilaisia useamman kurssin osapaketteja, yksittäisiä kurssejakin voi toki käydä maksaen aina erikseen opintopisteiden mukaan jne jne. Niin mitkä kurssit joita voi erillään käydä (useita), olisivat sellaisia sen verran "kevyitä", että niistä kannattaisi aloittaa? Sisällöistä kun oikein ei saa hirveästi selvää, aika suppeasti mainittu. Etenkin kun verkko-opintoja ei ollut lainkaan tuossa omassa perusopintopaketissa, niin niitä kun tuppaa olemaan monessa muodossa niin tuleeko työn ohessa tehden turhan hankalaksi käydä jotain sieltä ja toista täältä, vai kannattaisiko suoraan odottaa päiviä parempia kun ehtisi intensiivisemmin alkaa käydä sitten hommaa? Tyssää kuitenkin siinä vaiheessa tällä erää, kun pitäisi alkaa olla paikallaolopakkoa ja vaativampaa viimeistään loppusuoraa Cumussa.

1

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 32+32

Aineopinnot voi suorittaa myös muussa avoimessa yliopistossa kuin siinä, jossa perusopinnot on suoritettu. Jyväskylän avoin on aika joustava. Suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      147
      2467
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      895
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe