Kutiste sukka

johdottaja

Onko kutiste sukkaa mahdollista laittaa halkaistuna? Toimiiko se sitten samallalailla kuin normaalistikkin?

8

5953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuubi Duubi
    • johdottaja

Tämä selvä. Eikö pelkkä sähköteippi lämmitys ajaisi saman asian?

• Kaikkea löytyy

Sähköteipin lämmittely tekee yleensä vain suttuista rähmää, eikä sanottavasti kiristy.

On olemassa myös kumimaisia vulkanointiteippejä, joilla saa aikaan kiristystä ja jotka vulkanoituvat yhtenäiseksi kumi-klöntti-sukaksi.

• Kutistuu väärin

Tottakai kutistesukan voi halkaista ja sitten kietoa sen esimerkiksi jonkun liitoksen ympärille.

Lämmityksen jälkeen se sitten kutistuu kapeammaksi, mutta löysäksi nauhaksi.
      Eli sukka kutistuu "pelkästään" leveyssuunnassa, ei pituudessa.

Isompiin kaapelihommiin myydään halkaistuja sukkia, jotka kiinnittyvät "väkäsillä" reunoistaan ja kutistuvat/liimautuvat oikeansuuntaisesti lämmitettäessä. Noista tuskin tässä oli kyse.

• joukose

Voisit koettaa leikata esimerkiksi 25 mm halkaisija ja 20 cm pitkän kutistesukkaputken kiertäen 20 mm leveäksi nauhaksi, jonka pituudeksi tulisi noin 70 cm. Nyt kutistuminen lämmitettäessä lähinnä vain lyhentäisi nauhaa.

• Kutistuu väärin

Tossa leikkuuhommassa häviää tavallaan kutistesukan idea.

Nauha voi kiristyä nipun päälle, mutta irtopää pitää kuitenkin jotankin kiinnittää. Alkuperäisessä ideassa tuo käy automaattisesti; putki on putki.

Jos nauhaa kiertää, niin saman tien sitten jo teipillä, jossa on liima mukana.

Kutistesukkiakin on sisäpuolisen liiman kanssa. Niistä vaan tahtoo tulla melko tönkköjä, kun kutistuvat ja liima kovettuu.

• johdottaja

Hieno homma, kiitos vastauksista näistä oli suuresti apua :)

• 17+16

Halkaistu kutistesukka toimii samoin kuin halkaistu villasukka eli pysyy huonosti paikoillaan. Vulganoituva teippi ja / tai kierrespiraali johdotusten päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe