Miten juoksutatte hamstereitanne? Omassa huoneessani on niin paljon pieniä koloja, että hamsteri luikahtaisi pakoon ja muissa huoneissa en saa juoksuttaa..
Minulla on 135cm pitkä, 45 cm leveä ja 40 cm korkea terraario, jossa on kaksi juoksupyörää, putkia, kiviä, "riippumatto", kanto, taloja, heiniä ja kaikkea muuta, mitä hamsteri vain voi toivoa. Olen kuullut/ lukenut jostain, että juoksupyörä voisi korvata juoksutuksen..?
Lattialla juoksuttaminen ei onnistu, koska kanini ovat siellä vapaana koko ajan (paitsi yöllä ja silloin kun olen koulussa). Kädessä hamsua TIETENKIN pitäisin ja vapaan veskissä kun itse olen siellä =) Ja voisin käyttää sitä kesäisin ulkona esim. ulkoaitauksessa!
KAMALA HAMSUKUUME, enkä tahdo ottaa hamsua, jos tiedän, ettei sen ole hyvä luonani! =( Toivon että auttaisitte! Tämä on niin tärkeää minulle!
Juoksuttaminen ongelmana...
4
208
Vastaukset
- Tiinu
1.Voisit rakentaan jonkinlaisen aitauksen huoneeseesi, jonka voi työntää sivuun kun sitä ei tarvitse. Kysy vaikka isältäsi jos hän osaisi tehdä sellaisen.
2.Juoksupallo on oivallinen keksintö juuri tällaisiin tapauksiin, mutta voi käydä niin, että hamsteri ei pidä pallosta tai pelkää sitä. Juoksupallo on turvallinen ja monet kasvattajatkin ulkoiluttavat hamstereitaan tällä tavalla.
3.Jos juoksupyörä on hyvä ja hamsterille mieleinen, se voi käydä ainoaksi liikkunanmuodoksi. Hamsterin täytyy kuitenkin päästä syliisi seurustelemaan ja voit pitää sitä vapaana vessassa, jos laitat sinne mökkejä ja putkia tutkittavaksi. Ulos hamsteria ei saa viedä. Hamsteri on hämärä- ja yöeläin ja auringonpaiste on sille ihan liikaa. Iltasella lämpötila taas on liian alhainen.- Syyrialainen
Kiitos neuvoista Tiinu, mutta pari ongelmaa on:
1.Entä jos kanini hyppäävät aitaukseen sisään? Niillä on tapana illalla tehdä "hevoshyppyjä" ja hyppiä ilmaan ja sinkoillainnoissaan edestakas huoneessani.. Jos ne ovat varomattomia ja kaatavat aitauksen!!! =( Toisaalta jos häkki olisi vahvarakaenteinen.. Hmm.. Pitää miettiä. Isi osaa varmasti tehdä sellaisen! =)
2.JUOKSUPALLO EI TULE KYSEESEENKÄÄN! Olen kuullut pelkkiä huoneja kommentteja siitä! Mielestäni se on kamala!
Kiitos vielä hyvistä neuvoista pitää miettiä tarkemmmin! =D TÄNKS! - Tiinu
Syyrialainen kirjoitti:
Kiitos neuvoista Tiinu, mutta pari ongelmaa on:
1.Entä jos kanini hyppäävät aitaukseen sisään? Niillä on tapana illalla tehdä "hevoshyppyjä" ja hyppiä ilmaan ja sinkoillainnoissaan edestakas huoneessani.. Jos ne ovat varomattomia ja kaatavat aitauksen!!! =( Toisaalta jos häkki olisi vahvarakaenteinen.. Hmm.. Pitää miettiä. Isi osaa varmasti tehdä sellaisen! =)
2.JUOKSUPALLO EI TULE KYSEESEENKÄÄN! Olen kuullut pelkkiä huoneja kommentteja siitä! Mielestäni se on kamala!
Kiitos vielä hyvistä neuvoista pitää miettiä tarkemmmin! =D TÄNKS!Voisit siirtää kanit johonkin toiseen huoneeseen tai häkkiin siksi aikaa kun hamsu on vapaana. Tai voisit vain vahtia, etteivät ne hyppää hamsun kanssa samaan aitaukseen.
- Tiina
Juoksutan hamsteriani silloin tällöin iltaisin leikkipuiston hiekkalaatikossa.. Siellä se sitten kirmailee ja kaivelee kuoppia niin, että on tassut, nenu ja masu ihan hiekassa lopetettaessa:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632172Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61826Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381334En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71970Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88960Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?187926Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21905Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39750- 19746
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93719