Kissa yskii paljon

Pinksu

Olen varsin huolissani meidän toiseksi vanhimmasta kissasta... Kyseinen kissa on yskinyt pienestä asti. Ehkä noin puolen vuoden ikäisenä yskiminen alkoi ja loppua ei näy. Kissa on nyt 10v ja on siamialainen. Kissan sisarukset ovat kaikki olleet terveitä ja eivätkä ole kärsineet tästä yskimisestä...

Kissa yskii päivittäin...monta kertaa. Joskus yskiminen kestää kauan ja joskus pari yskäystä on sellaista kunnon rääkäisyä. Toisinaan oikein pahaa tekee kuunnella sitä yskimistä.
Mistä tämmöinen voi johtua. Alkaa huolestuttaa kun kissa on jo 10v....eikä yskiminen ole loppunut. Emme ole perheen kanssa kissaa lääkäriin vieneet ongelman takia. Äitini ajattelee että se ei ole silleen välttämätöntä.

Meillä on muitakin kissoja...ja kaikki ovat samaa sukua keskenään. Olemme siis kasvattaneet rotukissoja jne.
Kissat ovat sukua toisilleen ja VAIN tämä yksi kissa yskii aivan holtittomasti. Aivan omituinen juttu...

Haluaisin tietää että onko muilla vastaavia tapauksia...? Jos on tai on ollut....niin oletteko tehneet asialla jotain?

13

3719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ro-hiiri

      Vie hyvä ihminen se lääkäriin. Voi olla keuhkoputken tulehdus, joka ei parane itsestään.

      Mun oma yski ja yökkäili. Antibiootilla se loppui.
      Kissa joka on, pitää hoitaa hyvin. Viedä lääkäriin kuin se oireilee.
      Ripuli, ummetus, yskä tai joku muu.

      Kissasi voi olla myös allerginen tai astmaatikko.
      Kaikkien näiden tutkiminen maksaa. Jos eläimen hankkii, on oltava valmis maksamaan.

    • pari kissaa

      Tuohan on aivan eläimen rääkkäystä. Yskippä itse jatkuvasti. Miltä tuntuis? Vie ihmeellä lääkäriin ja kuvauta keuhkot,sieltä voi löytyä vika,mm. astma tai joku infektio. Minulla myös yskivä kissa mutta vain vähän aikaa ja lääkkeet löytyi. EI MIKÄÄN OMITUINEN JUTTU VAAN LOPETA ELÄIMEN RÄÄKKÄYS!!!!

    • nopeasti lääkäriin

      Ei netistä nyt ole yhtään apua, vaan lähin eläinlääkäri.

    • rääkkäystä

      Siamilaisilla kissoilla esiintyy myös runsaasti astmaa. Eläinlääkäriin ehdottomasti!

    • HYI TEITÄ

      Siis mitä?? Sulla on kissa yskinyt kymmenen VUOTTA ja VASTA NYT alat pohtimaan asiaa. Ihme ettei ole kuollut. Kissat pois tuollaisilta eikä mitään rotukissoja teillä voi kasvattaa saatika myydä kerta ei tuon enempää pietä kissoista huolta. Mutta allergialta vaikuttaa..

      • Pinksu

        Voi herranjumala näitä ihmisiä täällä................................................. ajattelinkin että on varmaan VIRHE tulla EDES KYSYMÄÄN MITÄÄN TÄÄLTÄ. Ku het itulee jotku skitsot huutamaan että : "SENKIN SAIRAS ELÄINRÄÄKKÄÄJÄ HYI SAATANA KUOLE POIS!1111 IIK"
        Kissa nukkuessaan tippuu vaikka ikkunalaudalta tai jostaki niin heti ollaan kuskaamassa röntgeniin......... ei saatana oikeesti......

        Meillä on kotona AINA pidetty hyvää huolta kissoista. Ne saavat ruokaa ja niitä hemmotellaan ja harjataan. Puhdas vesi vaihdetaan JOKA PÄIVÄ. Rokotukset on aina hoidettu! Ja kutsut mun perhettä eläinrääkkääjiks!?
        Älä sinä saatana yhden yskivän kissan takia ala väittämään että pidetään PASKAA huolta eläimistä ja et ollaan rääkkääjiä.
        Ja nytkö vasta alan pohtimaan asiaa? Paskan marjat! Olin 9 vuotias kun tämä kissa meidän perheeseen syntyi niin luuletko tosiaan että 10 vuotiaana alan sitten oikein juoksemaan eläinlääkäriin kun pikkukisumirri yskii!?
        Tuo yskiminen on vaivannut mieltäni KAUAN. Nyt vain halusin kysyä täältä että ONKO VASTAAVIA TAPAUKSIA KENELLÄKÄÄN JA ETTÄ MITEN ASIA HOITUI, JOS HOITUI. Onko rikos tulla sellaista kysymään!? Tekeekö se minusta ja perheestäni eläinrääkkääjiä!?

        Kun olemme kissamme rokottaneet, niin olemme ottaneet puheeksi yskimisen, mutta eläinlääkäri ei ole pitänyt asiaa kovinkaan erikoisena. Sanottu vaan on että: "Normaalia että kissat yskii"

        Että sanonpahan vaan että KEHTAATKIN tulla haukkumaan meitä eläinrääkkääjiksi ja että kissat meiltä pois. Sanon sulle että HAISTA PASKA. Sanon sen KAIKILLE JOTKA TÄÄLLÄ TULEVAT MUA HAUKKUMAAN SIKSI ETTÄ YKSI......MEIDÄN KUUDESTA KISSASTA YSKII.

        Eläinrääkkäykseksi näköjään kutsutaan sellaista että harjataan, ruokitaan, hemmotellaan ja ulkoilutetaan kissoja. Ai niin ja ne rokotetaan säännöllisesti myös! Kummallista eläinrääkkäystä kerrassaan? :ooooo huhhuh.

        KIITOS kuitenkin vastauksestasi. Pahoittelen sitä että näin suutahdin. Mutta aiheettomasta syystä haukutte mua ja mun perhettä eläinrääkkääjiksi.

        Kissat on mulle tosi tärkeitä ja en voi kuvitella elämään ilman niitä. Oon ite aina lelliny ja pitäny huolta meidän kissoista. Sitä omaa kissaa pidän ihan kuin omana lapsena. Hellästi otan aina syliin ja kutittelen sitä. Leikitän sitä kun on tosi ahkera leikkimään 12 vuotiaaksi kissaksi.
        Olen syvästi loukkaantunut sun väitöksistä ja pahoista sanoista. Että on sullakin saatana syy tulla sanomaan ihmisii eläinrääkkääjiksi....
        En sentään pue kissoille mitään idiootteja vaatteita enkä värjää turkkeja tai tee mitään sairasta niille. Anteeksi kauheasti jos olen mielestäsi eläinrääkkääjä!


      • Idioottejaihmiset
        Pinksu kirjoitti:

        Voi herranjumala näitä ihmisiä täällä................................................. ajattelinkin että on varmaan VIRHE tulla EDES KYSYMÄÄN MITÄÄN TÄÄLTÄ. Ku het itulee jotku skitsot huutamaan että : "SENKIN SAIRAS ELÄINRÄÄKKÄÄJÄ HYI SAATANA KUOLE POIS!1111 IIK"
        Kissa nukkuessaan tippuu vaikka ikkunalaudalta tai jostaki niin heti ollaan kuskaamassa röntgeniin......... ei saatana oikeesti......

        Meillä on kotona AINA pidetty hyvää huolta kissoista. Ne saavat ruokaa ja niitä hemmotellaan ja harjataan. Puhdas vesi vaihdetaan JOKA PÄIVÄ. Rokotukset on aina hoidettu! Ja kutsut mun perhettä eläinrääkkääjiks!?
        Älä sinä saatana yhden yskivän kissan takia ala väittämään että pidetään PASKAA huolta eläimistä ja et ollaan rääkkääjiä.
        Ja nytkö vasta alan pohtimaan asiaa? Paskan marjat! Olin 9 vuotias kun tämä kissa meidän perheeseen syntyi niin luuletko tosiaan että 10 vuotiaana alan sitten oikein juoksemaan eläinlääkäriin kun pikkukisumirri yskii!?
        Tuo yskiminen on vaivannut mieltäni KAUAN. Nyt vain halusin kysyä täältä että ONKO VASTAAVIA TAPAUKSIA KENELLÄKÄÄN JA ETTÄ MITEN ASIA HOITUI, JOS HOITUI. Onko rikos tulla sellaista kysymään!? Tekeekö se minusta ja perheestäni eläinrääkkääjiä!?

        Kun olemme kissamme rokottaneet, niin olemme ottaneet puheeksi yskimisen, mutta eläinlääkäri ei ole pitänyt asiaa kovinkaan erikoisena. Sanottu vaan on että: "Normaalia että kissat yskii"

        Että sanonpahan vaan että KEHTAATKIN tulla haukkumaan meitä eläinrääkkääjiksi ja että kissat meiltä pois. Sanon sulle että HAISTA PASKA. Sanon sen KAIKILLE JOTKA TÄÄLLÄ TULEVAT MUA HAUKKUMAAN SIKSI ETTÄ YKSI......MEIDÄN KUUDESTA KISSASTA YSKII.

        Eläinrääkkäykseksi näköjään kutsutaan sellaista että harjataan, ruokitaan, hemmotellaan ja ulkoilutetaan kissoja. Ai niin ja ne rokotetaan säännöllisesti myös! Kummallista eläinrääkkäystä kerrassaan? :ooooo huhhuh.

        KIITOS kuitenkin vastauksestasi. Pahoittelen sitä että näin suutahdin. Mutta aiheettomasta syystä haukutte mua ja mun perhettä eläinrääkkääjiksi.

        Kissat on mulle tosi tärkeitä ja en voi kuvitella elämään ilman niitä. Oon ite aina lelliny ja pitäny huolta meidän kissoista. Sitä omaa kissaa pidän ihan kuin omana lapsena. Hellästi otan aina syliin ja kutittelen sitä. Leikitän sitä kun on tosi ahkera leikkimään 12 vuotiaaksi kissaksi.
        Olen syvästi loukkaantunut sun väitöksistä ja pahoista sanoista. Että on sullakin saatana syy tulla sanomaan ihmisii eläinrääkkääjiksi....
        En sentään pue kissoille mitään idiootteja vaatteita enkä värjää turkkeja tai tee mitään sairasta niille. Anteeksi kauheasti jos olen mielestäsi eläinrääkkääjä!

        Ei tarvi vetää kitsoja. Itsekään en kysy mitään, koska ihmiset ovat vain idiootteja.

        Ja huom. Itse en viennyt kissaani lääkäriin kun yski. Yskä lähti itsellään pois, kun en enään vienyt hoitoon minnekään.

        Ja idiootilla en tarkoita sinua. Ihmiset jotka valittavat ovat eläinrääkkääjiä oikeassa elämässään. Sinä voit olla valo kissallesi, muut ihmiset eivät yiedä paskan vertaa sinusta eikä kissoistasi. Älä siis piittaa muista vaan elä elämääsi ja hymyile ettet ole yksi näistä paskoista.


      • ÄläSittenValita
        Idioottejaihmiset kirjoitti:

        Ei tarvi vetää kitsoja. Itsekään en kysy mitään, koska ihmiset ovat vain idiootteja.

        Ja huom. Itse en viennyt kissaani lääkäriin kun yski. Yskä lähti itsellään pois, kun en enään vienyt hoitoon minnekään.

        Ja idiootilla en tarkoita sinua. Ihmiset jotka valittavat ovat eläinrääkkääjiä oikeassa elämässään. Sinä voit olla valo kissallesi, muut ihmiset eivät yiedä paskan vertaa sinusta eikä kissoistasi. Älä siis piittaa muista vaan elä elämääsi ja hymyile ettet ole yksi näistä paskoista.

        "Ihmiset jotka valittavat ovat eläinrääkkääjiä oikeassa elämässään."

        Sinä sitten olet eläinrääkkääjä kun kerran valitat tuohon malliin. Minä sen sijaan väitän, että se, joka vetää herneen nenään itseensä kohdistuvasta kritiikistä, peittelee syyllisyyttään puolustautumalla aggressiivisesti ja kritiikin esittäjiä haukkumalla. Tämänkin määritelmän perusteella taidat sitten itse olla eläinrääkkääjä.


    • posssu69

      ASTMA, HEINÄ NENÄSSÄ, MATOJA?! ON MONIA SYITÄ

    • 3rfv

      Meidän rotukissa yski jo jonkun aikaa, luulimme että on oksennusrefleksistä kysymys. Tutkittiin perusteellisesti (kun on vakuutus) ja diagnoosi oli mykoplasma (ollut luultavasti pennusta saakka). Söi tosi pitkät kuurit antibioottia, ei erityistä vaikutusta, ehdotettiin astmapiippua.
      Aikaisemmin todella hyviä kokemuksia kissojen homeopatiasta, joten käytettiin kissahomeopaatilla.
      Puolen vuoden sisällä vuosia jatkunut yskiminen loppui. Ei tarvita astmapiippua eikä antibioottia, suositellaan todellakin homeopatiaa.

      • Pinksu

        Kiitos kerrankin edes jollekin joka vastaa asiallisesti ja kohteliaasti! Kiitos kiitos kiitos!

        En oo ikinä aikasemmin kissojen homeopatiasta kuullutkaan...
        Kannattaisko kuitenkin kokeilla antibiootteja? Jos ne edes jotain auttais.
        Kukaan meijän kissoista ei oo mitenkään innokas syömään mitään tabletteja mutta ruokaan laitettuna menee alas kuitenkin.

        Matoja ei oo kenelläkään ollu koskaan...paitsi meidän maatiaiskissalla oli, joka nyt on jo kuollu 9 vuotta sitten kylläkin. Mutta tuskin siis on mistään madoistakaan kyse. Kyllä se ois huomattu aikoja sitten jos ois niistä kyse. Ja kun ollaan kyllä ostettu semmosta tuubissa olevaa matolääkettä että kissat on kaikki kuitenkin aina madotettu.


    • Sipinsupin

      Suosittelisin viemään kissasi eläinlääkäriin minäkin. Minun yskivällä siamilaisella todettiin nimittäin syöpä ja yskiminen johtui siitä että syövät keräännyttää nestettä keuhkoihin. Kissa eli vielä noin 1,5 vuotta nestettä poistavan lääkityksen kanssa mutta sitten minun piti jo armosta lopetuttaa hänet kun kivut kävi silminnähtäviksi.

    • samoja oireita.

      Minun kaksi vuotias kissani alkoi noin puoli vuotta sitten yskiä. Ensin satunnaisesti, arvelin sen yskivän karvapalloja mutta mitään ysköksiä ei näkynyt.
      Sitten vaiva paheni ja yskiminen oli jokapäiväistä.
      Eläinlääkärissä otettiin verikokeita ja ultra ynnä röntgen.
      Vaivana oli keuhkoputkentulehdus johon sai antibiootteja ja astman varalta kortisoonipistoksen.
      Lääkkeet auttoivat noin puolen vuoden ajan, mutta nyt on joskus tullut lieviä yskäkohtauksia.

      Lääkäri sanoikin astmaoireiden saattavan pysyä poissa puolikin vuotta.
      Nyt on uusi lääkärikäynti edessä lähipäivinä.

      Eläinlääkäri kertoi astman olevan hyvin yleistä vanhoilla kissoilla.

      Minun kissani on nuori, mutta oli ollut pitkään pakkasen armoilla viime talvena.
      Löydettäessä erittäin huonossa kunnossa.
      Ikä ei ole varmasti tiedossa mutta ell. arveli sen silloin löydettäessä vuoden ikäiseksi.
      Toivoisin Pinksu että veisit kissasi eläinlääkäriin, saisi kissasi helpotuksen vaivoihinsa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe