Kerron omasta elämästäni tämän. Lapsesta asti olen seuroissa käynyt. Nuorena aikuisena tilanne oli seuraava: Syntiä tuli tehtyä ja siitä tuli huono omatunto. Kävin anteeksipyytämässä ja
tuli hyvä olo. Se kesti kunnes jouduin
seuraavan kerran johonkin "tekosyntiin". Tämä toistui yhä uudelleen ja uudelleen. Yritin kyllä vältellä syntiä mutta ei se onnistunut, useimmiten oli syyllisyys taakkana. Häpesin uskovaisuuttani, en siitä kertonut kenellekkään. Vähitellen väsyin tuohon kaikkeen ja en käynyt enää kovin usein seuroissa. Vähän yli nelikymppisenä Jumala alkoi puhutella. Tämä tapahtui enimmäkseen radiodein kauttaja ja useimmiten työmatkalla. Tajusin että ole tiellä kadotukseen. Jumala johdatti hengelliseen tilaisuuteen ja siitä alkoi kaikki muuttua. Jumalan veto oli niin voimakas ettei sille voinut mitään. Tuli raskas vuosi kun etsin pelastusta, siis todellista perustusta mikä antaa pitempiaikaisen (kuin se hetki anteeksipyytämisen jälkeinen hetki) rauhan sydämelle. Merkittävimpiä käännekohtia oli eräs puhe, jossa puhuttiin kohdasta 4. Moos 21: 4-9. Siinä israelilaiset olivat nousseet Jumalaa vastaan ja saivat myrkkykäärmeet kimppuunsa. Moni kuoli käärmeen puremasta ja he pyysivät Moosesta rukoilemaan Jumalaa että Hän ottaisi käärmeet pois. JUMALA EI OTTANUT KÄÄRMEITÄ POIS, VAAN KÄSKI MOOSEKSEN TEHDÄ KUVAN KÄÄRMEESTÄ JA LAITTAA TANGON PÄÄHÄN JA KAIKKI JOTKA KATSOIVAT TÄTÄ PRONSSIKÄÄRMETTÄ, JÄIVÄT ELOON KÄÄRMEEN PUREMASTA HUOLIMATTA. Tästä samasta pronssikäärmeestä puhutaan kohdassa Joh 3:14-16 "Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös ihmisen Poika korotettava, jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän. Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainokaisen Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän". Tässä on minun pelastukseni perusta. Jeesus Kristus on ristiinnaulittu ja sovittanut kaikki syntini. Kiitos Jeesus!
Tämä oli minun tarina, minkälainen on sinun?
Jos sinulla on ystävä jolle ajattelisit kirjoituksestani olevan jotain hyötyä saat vapaasti levittää kirjoitustani.
Oletko pelastettu, millä perusteella?
4
78
Vastaukset
Pitää kokea uudestisyntymä, eli Pyhän Hengen pitää tulla sydämeen asumaan ja silloin ihminen syntyy udestiylhäältä kuten tässä laulussa tämä henkilö viimeisillä hetkillä kokee.
Tässä laulun sanat ole hyvä:
On kotini veneen alla ja ruokanain kyyneleet
on peitteenä routa ja halla sekä vaatteeni repaleet.
Olen kulkenut tieni loppuun, olen sairas ja rahaton
join maljani pohjasakkaan - olen yksin ja onneton.
Käy merellä kylmät tuulet, en unta silmiini saa
on verillä kädet ja huulet ja rinnassa ahdistaa
Tässä itken kurjuuttani ja mennyttä muistelen;
tuska poltaa sisintäni - liekö yöni tää viimeinen.
Minä tahtoisin jo päästä, näistä kahleista saatanan
minä pelkään kun askeleen päässä, kylmä syli on kuoleman
Vaan en pääse paikaltani olen kylmästä kangistunut
veri jäähtyy suonissani - olen loppuun uupunut.
Vielä kelpaanko Sinulle Jeesus, näin kurjana kuin olenkin, minä en jaksa enää, Jeesus ota luoksesi takaisin.
Tulen tuhlaajapojan tieltä, tulen kuilusta syvyyden; katso nyt, mitä löysin sieltä (siltä)
retkeltä turhuuden.
Ovat vaatteeni repaleina ja kasvoni turvonneet
koko elämäni särkyneenä, vilu, tuska ja kyyneleet
Ei ole tässä rippi-isää, kelle syntini tunnustan
Oi, Herra, voimia lisää että sanoa uskallan;
Herra vähän voimia lisää - että sanoa uskallan.
Anna syntini anteeksi, Jeesus kerro
Isälle terveiset; olen tullut jo rajalle
Jeesus kuulen sanasi viimeiset;
" Tule sellaisena kuin olet, kaikki entinen mennyt on, anteeks annon saanut olet,
uuteen aamuun ovi auki on. "
Ja merellä taukosi tuuli, veneen alla niin hiljaista on; Yön taistelut taivas kuuli
nyt hiljaista - hiljaista on.
Tässä linkissä lisää asiasta. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen- TEU.
Olen kerran tavannut ,elastusarmijassa käydessäni ,henkilön koja sanoi
tuon laulun hän on kirjioittanut , kuittelin että hän olisi tuo henkilö ,
eikaise ollut hahdollinen , koska siinä on loppu : Ja merellä on taukosi tuuli ,
veneen alla niin hiljaista on ; yön taistelut taivas kuuli nyt hiljaista -hiljaista on .
Avaaja kysyi : Oletko pelastettu ; millä perusteella .
Armosta , joka lähtee siitä joka on kaiki luonut , mitä on maassa ja taivaassa
USKOSTA että JEESUS ON JUMALAN POIKA Ja että hän on synnyttänyt
itse Poikansa , Näitä kaikkia ei voi kuin...
Alussa oli Sana , ja sana oli Jumalan tykönä ,ja Jumalan JUMALA oli se sana .
Hän oli alussa ,Jumalan tykönä . Kaikki on saanut syntynsä Hänen kauttaansa .
Ja ilman Häntä ei ole syntynyt mitään mikä syntynyt on . Hänessä oli elämä , ja elämä oli ihmisten valkeus . Ja valkeus loistaa pimeydessä , ja pimweys ei sitä
käsittänyt . Oli mies , Jumalan lähettämä ; hänen nimensä oli Johannes .
Hän tuli todistamaan , todistuksensa valkeudesta , että kaikki uskoisivat hänen
kauttasa . Ei hän ollut se valkeus , mutta hän tuli valkeudesta todistamaan. Toti-
nen valkeus , joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan . Maailmassa
hän oli ,ja maailma on Hänen kauttansa saanut syntynsä, ja maailma ei Häntä tuntenut . HÄN TULI OMIENSA TYKÖ , JA HÄNEN OMANSA EIVÄT OTTANEET
HÄNHÄ VASTAAN .
MUTTA KAIKILLE JOTKA OTTIVAT HÄNET VASTAAN , HÄN ANTOI VOIMAN TULLA JUMALAN LAPSIKSI , NIILLE JOTKA USKOVAT HÄNEEN /HÄNEN NIMEENSÄ ,
JOTKA EIVÄT OLE SYNTYNEET VERESTÄ EIKÄ LIHAN TAHDOSTA EIKÄ MIEHEN TAHDOSTA , VAAN JUMALASTA . JA SANA TULI LIHAKSI JA ASUI MEIDÄN KESKELLÄMME , JA ME KATSELIMME HÄNEN KAIRKKAUTTANSA , SEN KALTAISTA KIRKKAUTTANSA KUIN AINOKAISELLA pOJALLA ON ISÄLTÄ ; JA HÄN OLI TÄYNNÄ ARMOA JA TOTUUTTA ,,JOH: 1:1-14.
LUTHERIN ,POSTILLASTA JOULUPÄIVÄ KOLMAS EVANKELIUMISAARNA .
On kotini veneen alla...
Vuosien takaa nuosee mieleeni pieni kokous Turun Nuorten Avun tiloissa. Kaksi entistä vankilakundia , kitarat, tatuoidut käsivarret ja karheat miesäänet. Osa ihan koettua toki ilman sitä loppua. Minuun vaikutti syvästi.- ^^muuttolintu^^
Juhailpolle kiitos, että jaoit meille oman tarinasi, se kosketti. Kiitos Herralle! Hän pelastaa, Hän nostaa, Hän kantaa, Hän saattaa loppuun alkamansa työn kohdallamme. Hänessä meillä on kaikki, koko elämämme. Halleluja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1162078Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1621571Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551384- 551158
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1641141Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75976Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62882Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36877- 52864
- 56821