Kyllä harmittaa

Rintama

Ku lonnitaan päivät pitkät ja nukutaan puolillepäiville.. Sitte ostetaa kaljaa kaupasta kaiken lisäks.. Näitä meijän pittää sitte elättää.. Tästä on tehtävä loppu.. Ilmanen raha pois vätyksiltä..

12

360

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raataja rahaporsas

Muakii harmittaa ku joudun herää aamulla aikaisin tehtaalle töihin. Olen raatanut nuoresta asti kuin sika ja sama jatkuu edelleen. Aamulla töihin lähtiessä koko kylä on pimeänä. Vätykset nukkuvat. Olisi kyllä loppupeleissä mukavaa olla itsekkin vätys. Heittäydyn varmasti itsekkin pian oravan pyörästä. Eihän tämä raataminen ole elämän pääasia, vaan pienistä asioista nauttiminen. Jää enemmän aikaa ystäville ja tärkeämmille asioille.

• Jan Lonni

Kyllä kyllä. Herkkua se on työttömyys ja tarpeettomuus. Syytä on olla katkera ja kateellinen. Kaljakassi hieman helpottaa edes joskus, mutta sovitaan että rintama joskus lainaat mulle kivääriäs, ni laitan itteni päiviltä, sossun rahoja kuluttamasta.

Vittu !

• Kilpailukyky

Kilpailukyvyn kannalta on tärkeää että kansa pelkää työpaikkojen puolesta ja tekee töitä vaikka ilmaiseksi.. Tämä ei onnistuisi ellei hallitus ylläpitäisi työttömyyttä.

• virkkaa pipo

Kyllä sen tietää koska on rahapäivät kenelläkin.Vaikkei allakkaa omistakkaan.Kaljakassit kolisee naapurissa ja meteli sanoin kuvaamaton.Ei teillä ressuilla oo muuta tekemistä. Alkakaa harrastaa vaikka kutomista, niistä puikoista ei lähde kovaa ääntä.

• Rappukyylä

Virkkaa vaa pipo yksinäsi. Kaljaa ei tarvii olla, mutta eikö sunkin tekisi mieli joskus ystävien seurassa aikaas viettää enemmän eikä kuulostella naapurien tekemisiä? Kyllä sen tietää kellä on puikot viuhkunu, vaikkei virkkuukoukkua omistakkaa. Nyrpeä ilme ja ite tehty pieni pipo sen paljastaa.

• kissanpissa2

Kun ei niitä naapureita tarvii kuullostella, ne kuuluu muutenkin. Ajattele kuinka paljon menis aikaani jos joutuisin juosta ovella kyttäämässä kuka tuli ja meni? Mun aika ei riittäisi. Itse pidän virkkaamisesta, näkeehän sen jo itse kudotuista vaatteistani. Kissoja on kyl kaksin kappalein, ja nekin on häiriintyneitä.Onneksi ei sentään niitä rumii koiria tarvii katella, se ois jo kaiken huippu. Ottakoon jouopot vielä koirankin ni johan tulis miullekin vipinää.Tuskin jaksaisivat sitä piskii ees pissattaa.Te vaan ootte semmosii....sorry.

• Armas Latvalaho

Rahapäivät !

Onhan se työttömän peruspäiväraha aika hulppea. Kyllä sillä juhlii, muutaman päivän, ellei taas kuukauteen syö...

Onneks on kavereita, keltä edes joskus saa tuoretta kalaa, jää sitte enmmän sitä rahapäivärahaa siihen metelöintiin ja kaljanjuontiin.

Ihmisellä on paha taipumus olla aina "oikeassa". Loppujenlopuksi käännät asian niin, ettet tyydy olemaan oikeassa, vaan alat vihata kanssaihmisiäsi, jotka ovat aina "väärässä". Tällöin suhtaudut heihin kuin vihollisiisi, eikä vihollisille voi muuta tarjota, kuin vihaa. Viha aiheuttaa katkeruutta ja katkeruus uutta vihaa.
      Loputon kierre, ellivät ihmiset katkaise sitä ja tee muutosta.
      Hirvensalmikin on niin pieni kylä, että tämä voisi olla todella hieno paikka asua, muutoinkin kuin kauniin luontonsa puolesta.
      Aletaan suhtautua naapureihin, kuin kavereihin ja jelpataan jos tarvetta on, eikä kämistä siellä puikkojen takana.

• *Partyboy%

Kaupanteolla voi tehä mahottomasti rahhaa ja sit voi taas bailata aamusta iltaan..

• ei käy kateeks

Eikö sulla ressulla ole muuta tekemistä kuin kytätä naapureitasi? Hommaa vaikka kissa pitämään sinulle seuraa.

• Paavi Vihannes 5.

Ei tule minulle seuraa, eikä apua, vaikka joskus tarviskin.
      Ilmaisjakeluita tulee, mutten näe lukeä, enkä siten tarvitse kissaa sitä pitämään.

• herran haltuun

Tietääkös aloittaja että lain mukaan juuri työttömyys päivä raha kelalta on korvaus siitä ettei ole tarjota kyseiselle henkilölle töitä? Ei se ole palkkio mistään mistä pitäis olla keteellinen.Se on elämiseen tarkoitettu raha koska hän ei ole onnistunut saamaan työtä.Ja ainakin minä mielelläni ottaisin työpaikan josta saisi palkka kuin että joutuisin olemaan kotona.Ei työssäkäyviäkään holhota mihin rahasi laitat, miksi siis työttömien menot kiinnostaa?Ajattelepas, jos ei ois kelan päivärahoja.Kuinka ihminen hankkisi ruokansa? Kuinka paljon oisit valmis tekemään että saat joka päiväisen aterian?Mistä sen haet jos ei oo rahaa?No, varastat, teet pankkiautomaatti rosvouksia,hakkaat vastaantulijan ja viet lompakon...Näin tulisi käymään eli uskaltaisitko Sinä liikkua kaupungilla turvallisin mielin, entä lapsesi ja iäkkäät vanhempasi?Mietihän tätä ennenkuin alat solvaamaan työttömiä.Kaikki ei ole juoppoja ja mitä ihmettä se muille kuuluu mihin rahansa laittavat? Jos menee kurkusta alas niin se on oma häpee jos ei ole rahaa terveelliseen ruokailuun.Mielestäni silloin ei auta kerjäillä ja pummailla eikä varastella.Kiitos ja herran siunausta kaikille vähäosaisille.

• kaljoa

Kun ei käy töissä,voi käydä yleisavaimella hakemassa erikoistarjouksia toisten kämpästä,ihan päiväsaikaan.
      Sukupolvesta toiseen...no kamera on töissä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      91
      3849
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1999
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1803
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1682
    5. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      102
      1503
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      163
      1503
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1478
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1442
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1354
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1297
    Aihe