Ei voi kuin ihmetellä, että Skanska pyytää Oulun Alppilassa autopistopaikasta 6900€. Onko Oulun ostajat tosiaan näin tyhmiä, että maksavat autopaikasta tuollaisen summan. Hinnan ymmärtäisi, jos paikka olisi Oulun keskustassa, mutta kaukana siitä. Siinä voisi vertailla vieressä olevaan Välivainion uustuotantoon, että onko Skanskan hinnoittelu linjassa muiden rakentajien kanssa. Pitääkin soittaa ja kysyä meriselitys moiselle hinnalle......
Skanskan hinnoittelupolitiikka
7
250
Vastaukset
- Normihinta...
http://www.kiinteistoklubi.com/pysaekoeinti/91-autopaikat/658-pysaekoeintipaikkojen-rakennus-ja-yllaepitokustannukset
Ei tuo hinta mitenkään ylimitoitetulta vaikuta.
Tuon linkin tiedot ovat vuodelta 2007, eikä autopaikan hinnat ole ainakaan alentuneet.
Helsingissä omaksi ostettavan autopaikan hinnat pyörivät siinä 10.000 - 15.000€:n paikkeilla.
Paljon riippuu siitä, mitkä ovat tonttien hinnat.- xxxx
Hesa on vähän toista mitä Oulu. Oulun Heinäpäästä saa auton pistokepaikan alle 5000€ ja Heinäpää on melkein keskustassa mitä Alppila ei ole läheskään. Välivainio on Alppilan naapurissa, josta autopaikan saa rakennusteholta puolet halvemmallla mitä Skanskalta. Miten se perustellaan, että parin sadan metrin päässä on puolta kalliimpaa......ei millään mulla kuin kapitalismilla että on rikos antaa tyhmien pitää rahansa
- ilmainen paikka
xxxx kirjoitti:
Hesa on vähän toista mitä Oulu. Oulun Heinäpäästä saa auton pistokepaikan alle 5000€ ja Heinäpää on melkein keskustassa mitä Alppila ei ole läheskään. Välivainio on Alppilan naapurissa, josta autopaikan saa rakennusteholta puolet halvemmallla mitä Skanskalta. Miten se perustellaan, että parin sadan metrin päässä on puolta kalliimpaa......ei millään mulla kuin kapitalismilla että on rikos antaa tyhmien pitää rahansa
Eihän se autopaikka mitään maksa (kuin vastikkeen, jos peritään). Saman rahan saat inflaatiotarkastettuna takaisin kun myyt pois.
Kannattaa hieman miettiä näitä raha-asioita. - IhmettelijäX
ilmainen paikka kirjoitti:
Eihän se autopaikka mitään maksa (kuin vastikkeen, jos peritään). Saman rahan saat inflaatiotarkastettuna takaisin kun myyt pois.
Kannattaa hieman miettiä näitä raha-asioita.Tyhmä pitää olla, että maksaa tuollaisia hintoja kaukana keskustasta, kun naapurissa on toisella raksaliikkeellä puolet halvemmalla. Suosittelen myös sinua miettimään raha-asioita. No toisaalta eihän tyhmä ole joka pyytää, vaan se joka maksaa.
- osakekauppoja
IhmettelijäX kirjoitti:
Tyhmä pitää olla, että maksaa tuollaisia hintoja kaukana keskustasta, kun naapurissa on toisella raksaliikkeellä puolet halvemmalla. Suosittelen myös sinua miettimään raha-asioita. No toisaalta eihän tyhmä ole joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Mutta ethän tässä tapauksessa maksa mitään. Ostat tuotteen, joka säilyttää arvonsa ja kysynnän mukaan todennäköisesti myös tuottaa sinulle samalla kun käytät tuotetta.
Itse olen ostanut ja myynyt muuttojen yhteydessä autopaikkoja, autohallipaikkoja ja autotalleja. Aina olen saanut myydessä voittoa. Summallahan ei ole mitään merkitystä, jos paikalla on enemmän ottajia kuin on tarjolla. Silloin on helppo myydä kalliimmalla kuin on itse maksanut.
Vastike onkin sitten paljon oleellisempi seikka. Se maksaa selvää rahaa joka kuukausi.
- jätkästä
Helsingissä autohallipaikan tekokustannukset alkaa mennä jo yli 40 t. euron !
Ne myydään sitten nykypäivinä kuitenkin ostajille n. 20 t. eurolla, joten kaikki asukkaat joutuvat maksamaan näistä. Autopaikat myydään sitten eteenpäin kun asunto vaihtaa omistajaa kovaan ylihintaan ja muut tekokustannuksiin "pakko-osallistuneet" eivät saa pennin pöröä tästä busineksesta. Tasapuolisuutta ?
ps. jos tosta paistaa läpi.... niin olet oikeassa: tarvitsen autopaikan !- autohalliosake
Juuri näin. Esim. uudesta yhtiöstä kannattaa aina hankkia autohallipaikka, vaikka ei olisikaan autoa, eikä ikinä aio hankkia. Nykyään paikkamäärä mitoitetaan niin pieneksi, että vapautuvista paikoista tapellaan kynsin hampain verissäpäin. Ja hinta nousee kohti korkeuksia eteenpäin myydessä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517023Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414764HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982696- 1411979
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321589Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961522- 161459
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201234mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101119