Ihme oloa ? Kenties keliakia?

tietämätön!

Moikka!

Mä aattelin et pitäskö mun nyt kysellä täältä vähä muiden näkökulmia, kun itse oon ihan tietämätön! Oon 21-vuotias ja mulla on ollu nyt tasan viikon sellaista ihmeellistä oloa vatsassa, ja aamusin tarvii käydä ripuloimassa. Uloste on ollut ihan täysin ruikkua, tulee kuin vesi raanasta.
Eli tää alko lauantai iltana kun yhtäkkiä piti juosta vessaan. Mahani ei ole niin sanotusti kipeä, eikä sitä kouristele. Se on vain jotenkin turvonneen ja jollain tapaa puhistuneen oloinen. Ei oikein tee mieli syödä mitään, väkipakolla on jotain laitettava suuhun.
Olen koittanut juoda perunajauhoa sekoitettuna veteen, kuulemma sitoo mahaa. Ja myös olen syönyt maitohappobakteereita. Imodiumia otin kanssa kun ruikku lensi. Mutta siltikin, aina aamuisin joutuu käydä ruikulla. Päivää kohden olo hieman helpottaa, ja illalla rupeaa pierettämään hirveästi. Aamulla piereskely jatkuu, ja sitten täytyykin mennä jo ruikulle!
Olen koittanut lukea keliakian oireita ja jotkun joo sopii. Mutta minulla ei ole kuitenkaan mitään iho oireita. Välillä saattaa sinne tänne tulla punertava kuiva näppy, joka kutiaa, mutta hyvin harvoin, ja ihan yksittäinen. (kutina ei ole kovin kovaa)
Viikko tosiaan tämä kestänyt, ja nyt maha hieman parempi. Mutta siltikään ei aivan täysin kunnossa.
Isoäidilläni on keliakia, elikkä suvussa hieman löytyy. En ole käynyt lääkärissä asiasta, mutta pitäisikö ?

5

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeile.

      Viljat tai maitotuotteet pois vähintään 4 viikoksi. Kokeile kumpi oireet aiheuttaa.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm

      Raudan puute aiheuttaa anemiaa, josta kärsii noin 30% maailman väestöstä. Rautaa ei saa syödä, jos EI ole anemiaa todettu verikokeella.

      Lisäksi C- ja D-vitamiinia tarvitaan purkista sekä magnesiumia.

      C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin puute on maailman yleisin ravitsemuksellinen puutos.

      C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
      D-vitamiinia 50-100µg / vrk
      Magnesiumia (sitraatti) 300-400mg/vrk

      Tärkeä D-vitamiini, Lääkäri Antti Heikkilä
      http://www.katsomo.fi/?progId=140659

      Miksi pillereitä kannattaa syödä pimeällä eli kaikki mitä sinun pitää tietää D-vitamiinista
      http://honkanen.wordpress.com/2012/10/04/d-vitamiini-ihmelaaketta-purkista/

      Parhaimmat maitohappobakteerit, joten muut kannattaa jättää kaupan hyllylle:


      Dr. Ohhiran probiootti
      Normaali probiootti kasvatetaan suojatusti labrassa, pakastekuivataan ja laitetaan vähän inuliinia tai makeutusainetta evääksi kapseliin tai pilleriin. Seurauksena on melkoinen "die off rate", eli lukema paljonko bakteereista on kuollut siinä vaiheessa kun laitat sen suuhun, verrattuna valmistushetkeen. Usein tämä on jopa 80%. Saat siis vain 20% "elossa" olevia bakteereita, jotka nekin on koko elämänsä kasvaneet suojatusti, ja ottavat kovaa turpaan suolistosi pahoilta bakteereilta. Apua on näistäkin silti, mutta aika vähän.

      Ohhiran probiootti on siis Japanilainen alunperin. Se valmistetaan sekoittamalla 40 eri kasvista, hedelmää, merilevää yms. ravintososeeksi. Tähän istutetaan 12 bakteerikantaa, ja annetaan seoksen fermentoitua 3 VUOTTA. Mitä tapahtuu tässä? Bakteerit kilpailevat kolme vuotta elintilasta ja ajan loputtua jäljellä on vain kovimman luokan hyvät bakteerit. Heikot sortui elon tiellä jne, voittajat jäi. Näitä sinä haluat taistelemaan vatsasi hyvinvoinnin tueksi, et niitä lellittyjä maljassa kasvatettuja kermaperseitä. Ohhira sisältää myös ainutlaatuisen TH10-bakteerin, jolla on kysy tuhota MRSA-sairaalabakteeri jos se suolistossa majailee (sekä streptococcus- , että staphylococcus -sukuinen MRSA).




      Suomessa myytäviä hyviä valmisteita:
      ProbiMage
      Asidophilus
      Acidophilus Plus
      Acidophilus Forte
      Replete Intensive
      DDS
      Bioteekin Probioottiplus
      Lepicol

    • tietämätön

      En juo maitoa ollenkaa, muutenkaan. Juustoa kyllä syön päivittäin aamuisin leivän päällä. Että en usko oikein että olisi laktoosi-intoleranssi. Onko sitten järkeä jättää viljoja pois. Koska jos se helpottaa, nii pitäähän mun sitte käydä testeis, ja sitte taas ku oon ollu viljattomalla, nii testit ei näytä oikein.
      Ja tarkoittaako D-vitamiinin puutos sitä, että maha on löysällä.
      Nämä on niin vaikeita asioita, ja en ymmärrä. Lääkärissäkin vain sanotaan että syö imodiumia ja plaaplaa. Hermostuttaa. :(

      • keliakka

        Ei missään tapauksessa mitään kokeilua, koska sitten testit ei näytä oikein!! Tuo hihhuli sitten jatkaa väärän tiedon jakamista. Tee apteekin kotitesti ensin, jos se näyttää positiivista niin lääkäriin ja sitä kautta biopsiaan! Sano lääkärille että sulla on sukurasite.


    • mikä ihme mulla on

      Voiskohan mulla olla keliakia vaikka verikoe ei sitä näyttänyt? Oli merkkejä vain vilja-allergiasta. Painoindeksini on kuitenkin ollut 16 koko elämäni ajan eikä se näy millään syömisellä nousevan. Atooppinen ihottuma ollut 2-vuotiaasta asti, päänahka huonossa kunnossa ja nyt muutaman vuoden ollut akne. Vatsaoireita tulee syömisestä.

      • viljaton.

        Kyllä.

        Harvalle sopii viljat vaikka mitään koetta lääkärillä siihen ei ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe