Kamala rengasmelu!

exTsi

Huh huh, Start ohjelmassa valiteltiin kovasti tämän uuden Golffin rengasmelusta, vaikka pitäisi olla paaaljon hiljaisempi kuin vanhempimalli.
Onneksi takamatkustajan jalkatilat oli hyvät vaikka toimittajan polvet painoi kuskinpenkin selkänojaa että taipuivat eteenpäin. LOL.

53

1072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tikat ja Contit

      Sanottiin, ETTÄ NIILLÄ RENKAILLA.

      Contit alle.................................................

      • melutoosa

        Ei, vaan Goodyerit. Conti on ihan pask** ja meluisa rengas. Katso vaikka renkaiden EU-meluarvoja!


    • rturu6

      sama meteli vaan jatkuu

    • Ihme homma

      Yleensä se hemmo ottaa kunnon asennon kuskin paikalta ja menee sitten takapenkin tilaa tutkimaan. Nyt etupenkki oli aivan edessä ja polvet melkein suussa. Siitä huolimatta takapenkille se ei meinannut mahtua millään.

      Meteli oli niin kovaa, ettei puheesta saanut selvää koeajon aikana.

      • ijiuhcfcrf

        no eikö sulla ole sitten lyhyt matka omaan tappiis


    • pieni lapsus

      Joo sama asia huvitti ku koeajaja kehui polvitiloja ja sit kun liikahti koko etuselkänoja taipui vaikka kuinka, huomasi toimittaja itsekkin ja katsoi heti kuvaajaa...::))

    • paras kaikessa......

      Saksalainen on paras kaikessa, Joten provoilijat vhidduun........

    • Golfari...

      Ei koske Plussaaa! Siinä on tilaa voimaa holjaisuutta ja preemiumia. AASIT ja FINNINAAMAT ei vaaan tajua siittä.

    • Huijarit kuriin

      Aloittaja puhuu potaskaa. Sanoo "kamala rengasmelu". Mikä sitten olisi miellyttävä rengasmelu?

      • mitä täällä jauhat

        No eiköhän aloittaja sanonut ihan samanlailla kun start ohjelman koeajaja eli soita sinne toimitukseen ja pistä huijarit kuriin.


      • Kiitos!
        mitä täällä jauhat kirjoitti:

        No eiköhän aloittaja sanonut ihan samanlailla kun start ohjelman koeajaja eli soita sinne toimitukseen ja pistä huijarit kuriin.

        Laitapa linkki kyseiseen Start-jaksoon niin kuunnellaan kuinka toimittaja oikeasti totesi.


      • melumies
        Kiitos! kirjoitti:

        Laitapa linkki kyseiseen Start-jaksoon niin kuunnellaan kuinka toimittaja oikeasti totesi.

        Mikä tässä on nyt vaikea ymmärtää, kun lopputekstissäkin miinuksena oli nastarenkaiden kova melu=huono äänieristys.


      • Start 5.1.2013
        Kiitos! kirjoitti:

        Laitapa linkki kyseiseen Start-jaksoon niin kuunnellaan kuinka toimittaja oikeasti totesi.

        Katsoin ohjelman ja sehän oli alusta loppuun saakka estotonta kehumista ja ylistystä. Ei liene mitään muuta automallia ylistetty noin voimallisesti tähän mennessä tuossa ohjelmassa. No löytyihän sitä moitittavaakin koko C-segmentin mittapuusta. Muuten hiljaisessa autossa huomio oli kiinnittyi nastarenkaiden ropinaan, sanottiin nastarenkaiden äänen kuuluvan sisään todella voimakkaasti.
        Mistään kamalasta rengasmelusta ei mainittu ja tilojakin kehuttiin. Liinpään n.190 senttinen ruho mahtui takapenkille hyvin kun etupenkki oli hänelle itselleen säädetty. Kuten kunnon trolliin kuuluu, asioita pitää vääristella tai liioitella, kuten tässäkin onnettomassa avauksessa.
        http://www.ruutu.fi/ohjelmat/start/2013-01-05


      • luiol
        Start 5.1.2013 kirjoitti:

        Katsoin ohjelman ja sehän oli alusta loppuun saakka estotonta kehumista ja ylistystä. Ei liene mitään muuta automallia ylistetty noin voimallisesti tähän mennessä tuossa ohjelmassa. No löytyihän sitä moitittavaakin koko C-segmentin mittapuusta. Muuten hiljaisessa autossa huomio oli kiinnittyi nastarenkaiden ropinaan, sanottiin nastarenkaiden äänen kuuluvan sisään todella voimakkaasti.
        Mistään kamalasta rengasmelusta ei mainittu ja tilojakin kehuttiin. Liinpään n.190 senttinen ruho mahtui takapenkille hyvin kun etupenkki oli hänelle itselleen säädetty. Kuten kunnon trolliin kuuluu, asioita pitää vääristella tai liioitella, kuten tässäkin onnettomassa avauksessa.
        http://www.ruutu.fi/ohjelmat/start/2013-01-05

        Nyt vääristelit itse aivan täysin koko asian.

        Liinpää oli säätänyt etupenkin paljon normaalia lähemmäksi ja silti meinasi koko takapenkki irrota kun hän väkisi runnoutui takapenkille. Melu autossa oli korvia huumaavaa. Katso jonkun hiljaisen auton koeajo Startista niin huomaat selvän eron.


      • exTsi
        Start 5.1.2013 kirjoitti:

        Katsoin ohjelman ja sehän oli alusta loppuun saakka estotonta kehumista ja ylistystä. Ei liene mitään muuta automallia ylistetty noin voimallisesti tähän mennessä tuossa ohjelmassa. No löytyihän sitä moitittavaakin koko C-segmentin mittapuusta. Muuten hiljaisessa autossa huomio oli kiinnittyi nastarenkaiden ropinaan, sanottiin nastarenkaiden äänen kuuluvan sisään todella voimakkaasti.
        Mistään kamalasta rengasmelusta ei mainittu ja tilojakin kehuttiin. Liinpään n.190 senttinen ruho mahtui takapenkille hyvin kun etupenkki oli hänelle itselleen säädetty. Kuten kunnon trolliin kuuluu, asioita pitää vääristella tai liioitella, kuten tässäkin onnettomassa avauksessa.
        http://www.ruutu.fi/ohjelmat/start/2013-01-05

        Ei hyvää päivää!
        Vai ei se enään ole rengasmelua jos nastarenkaiden ääni tulee sisälle?

        Sivistyssanakirja: kamala
        kamala

        hirveä, hirvittävä, hirmuinen, kauhea, kammottava, kaamea, karmea. esim. Kamala tapaus, tilanne. Kirkaisi kamalalla äänellä. Voi kamalaa! Substantiivina esim. Puhut kamalia!

        varsinkin (arkikieltä)
        a. ruma, tyylitön, mauton, tylsä, vastenmielinen. esim. Kamala puku, esitys. Kamalan näköinen. Olet ihan kamala [= kauhea, mahdoton, kelju tms.] !
        b. valtava, tavaton, suunnaton, kova, hirveä, kauhea. esim. Kamala meteli, kiire. On kamala nälkä. Kamalan huono, kylmä. Kamalan kiva juttu. Kamalan paljon ihmisiä.


      • Ylös ,ulos
        luiol kirjoitti:

        Nyt vääristelit itse aivan täysin koko asian.

        Liinpää oli säätänyt etupenkin paljon normaalia lähemmäksi ja silti meinasi koko takapenkki irrota kun hän väkisi runnoutui takapenkille. Melu autossa oli korvia huumaavaa. Katso jonkun hiljaisen auton koeajo Startista niin huomaat selvän eron.

        Liinpää haluaa aina penkin mahdollisimman alas. Miksi ?


      • exTsi
        exTsi kirjoitti:

        Ei hyvää päivää!
        Vai ei se enään ole rengasmelua jos nastarenkaiden ääni tulee sisälle?

        Sivistyssanakirja: kamala
        kamala

        hirveä, hirvittävä, hirmuinen, kauhea, kammottava, kaamea, karmea. esim. Kamala tapaus, tilanne. Kirkaisi kamalalla äänellä. Voi kamalaa! Substantiivina esim. Puhut kamalia!

        varsinkin (arkikieltä)
        a. ruma, tyylitön, mauton, tylsä, vastenmielinen. esim. Kamala puku, esitys. Kamalan näköinen. Olet ihan kamala [= kauhea, mahdoton, kelju tms.] !
        b. valtava, tavaton, suunnaton, kova, hirveä, kauhea. esim. Kamala meteli, kiire. On kamala nälkä. Kamalan huono, kylmä. Kamalan kiva juttu. Kamalan paljon ihmisiä.

        No niin katselinpa tuossa vielä kerran tuon esittelyn ja niinhän siinä meinasi tosiaan etupenkin selkänoja irrota kun ukko oikaisi koipensa tuosta haara-asennosta niin kuin muistelinkin ja oikein oli kumminkin hyvät tilat. Olenpa nähnyt kyseisessä ohjelmassa paljon väljemmätkin takatilat haukuttavan ahtaaksi.
        Ei auttanut vaikka oli etupenkki vedetty niin eteen että oli ratti melkein suussa kun meni eteen istumaan.
        Mitä siis tulee tuohon kehumiseen niin kyllähän sen ymmärtää, kun kaikki nämä kolme on kytköksissä toisiinsa: VW Continental Start


      • AudiA5
        exTsi kirjoitti:

        No niin katselinpa tuossa vielä kerran tuon esittelyn ja niinhän siinä meinasi tosiaan etupenkin selkänoja irrota kun ukko oikaisi koipensa tuosta haara-asennosta niin kuin muistelinkin ja oikein oli kumminkin hyvät tilat. Olenpa nähnyt kyseisessä ohjelmassa paljon väljemmätkin takatilat haukuttavan ahtaaksi.
        Ei auttanut vaikka oli etupenkki vedetty niin eteen että oli ratti melkein suussa kun meni eteen istumaan.
        Mitä siis tulee tuohon kehumiseen niin kyllähän sen ymmärtää, kun kaikki nämä kolme on kytköksissä toisiinsa: VW Continental Start

        Huomioi nyt hieman hei auton kokoluokka ja se, että testaaja on 190cm pitkä. Ihan normaalisti hän siinä edessä istui. Jalat eivät olleet polkimilla ja siksi näytti siltä, kuin penkki olisi edessä.

        Rengasmelu voi hyvinkin olla renkiasta kiinni. Tiedän kokemuksesta, että renkaan merkki vaikuttaa todella paljon meluisuuteen. Itse en oikein usko, että melu olisi ainakaan lisääntynyt vanhasta mallista, joka sekin oli ihan kohtuullinen luokassaan.

        Jos Golf todella olisi niin meluisa ja ahdas, niin tuskin se olisi voittanut kaikkia lukemiani testejä joissa se on ollut osallisena. Autoa on meinaan hehkutettu aika tavalla sekä Suomalaisissa, Saksalaisissa että Englantilaisissa testeissä.

        ExTsi taitaa nyt hieman katkerana lukea tätä VW-konsernin voittokulkua. Voittihan esimerkiksi uusi Seat jopa 1-sarjan BMW:n. Golf ja A3 ovatkin voittaneet sekä Bemarin että Mersun jo lukuisissa testeissä. Ei kai Golf siis kovin huono voi olla, kun se testien mukaan on luokkansa paras auto?

        PS. Et ole vieläkään vastannut, millä autolla itse nykyään ajat, kun jaksat VW-konsernin autoja jatkuvasti mollata.


      • exTsi
        AudiA5 kirjoitti:

        Huomioi nyt hieman hei auton kokoluokka ja se, että testaaja on 190cm pitkä. Ihan normaalisti hän siinä edessä istui. Jalat eivät olleet polkimilla ja siksi näytti siltä, kuin penkki olisi edessä.

        Rengasmelu voi hyvinkin olla renkiasta kiinni. Tiedän kokemuksesta, että renkaan merkki vaikuttaa todella paljon meluisuuteen. Itse en oikein usko, että melu olisi ainakaan lisääntynyt vanhasta mallista, joka sekin oli ihan kohtuullinen luokassaan.

        Jos Golf todella olisi niin meluisa ja ahdas, niin tuskin se olisi voittanut kaikkia lukemiani testejä joissa se on ollut osallisena. Autoa on meinaan hehkutettu aika tavalla sekä Suomalaisissa, Saksalaisissa että Englantilaisissa testeissä.

        ExTsi taitaa nyt hieman katkerana lukea tätä VW-konsernin voittokulkua. Voittihan esimerkiksi uusi Seat jopa 1-sarjan BMW:n. Golf ja A3 ovatkin voittaneet sekä Bemarin että Mersun jo lukuisissa testeissä. Ei kai Golf siis kovin huono voi olla, kun se testien mukaan on luokkansa paras auto?

        PS. Et ole vieläkään vastannut, millä autolla itse nykyään ajat, kun jaksat VW-konsernin autoja jatkuvasti mollata.

        Kokoluokkahan on huomioitu, mutta jos ja kun kaikki näkee että jalkatilat takana ovat ahtaat toimittajalle, niin miksi kyseinen herra kuitenkin jalkatiloja kehuu hyviksi? Luuleeko herra kenties että katsojilla ei ole silmiä päässä.

        Rengasvalinta minua ihmetyttää suuresti, että miksi ei autoon oltu laitettu kitkarenkaita, niin olisi saatu tämä yksi miinus poistettua tuosta niin muuten täydellisestä autosta.
        Mutta jos Start ohjelman toimittaja valittelee VW groupin auton rengasmelusta, niin silloin on kyllä jotain ihmeellistä.
        Miksei autossa ollut Continentalin renkaita, jolloin toimittaja olisi voinut vuolaasti niitä kehua ja mainostaa samalla?

        Se mikä minut saa täällä kirjoittelemaan, johtuu suuresta kiitollisuuden tunteesta Volkswagen Centeriä kohtaan palvelusta mitä heiltä sain tuossa parivuotta sitten.
        En minä täällä ala autoni merkkejä esittelemään, senverran voin vihjaista että ikää autolla on 1.5 vuotta ja auto vaituu taas uuteen ensi keväänä.


      • 15+18
        exTsi kirjoitti:

        Kokoluokkahan on huomioitu, mutta jos ja kun kaikki näkee että jalkatilat takana ovat ahtaat toimittajalle, niin miksi kyseinen herra kuitenkin jalkatiloja kehuu hyviksi? Luuleeko herra kenties että katsojilla ei ole silmiä päässä.

        Rengasvalinta minua ihmetyttää suuresti, että miksi ei autoon oltu laitettu kitkarenkaita, niin olisi saatu tämä yksi miinus poistettua tuosta niin muuten täydellisestä autosta.
        Mutta jos Start ohjelman toimittaja valittelee VW groupin auton rengasmelusta, niin silloin on kyllä jotain ihmeellistä.
        Miksei autossa ollut Continentalin renkaita, jolloin toimittaja olisi voinut vuolaasti niitä kehua ja mainostaa samalla?

        Se mikä minut saa täällä kirjoittelemaan, johtuu suuresta kiitollisuuden tunteesta Volkswagen Centeriä kohtaan palvelusta mitä heiltä sain tuossa parivuotta sitten.
        En minä täällä ala autoni merkkejä esittelemään, senverran voin vihjaista että ikää autolla on 1.5 vuotta ja auto vaituu taas uuteen ensi keväänä.

        "Miksei autossa ollut Continentalin renkaita, jolloin toimittaja olisi voinut vuolaasti niitä kehua ja mainostaa samalla?"

        Juuri sinunlaistesi ääliöiden takia autossa ei ollut Continentalin renkaita jotta ette voisi sanoa maksetuksi mielipiteeksi.
        Volkswagen ei ollut ohjelman sponsorina, mutta Continental ja Defa olivat.


      • exTsi
        15+18 kirjoitti:

        "Miksei autossa ollut Continentalin renkaita, jolloin toimittaja olisi voinut vuolaasti niitä kehua ja mainostaa samalla?"

        Juuri sinunlaistesi ääliöiden takia autossa ei ollut Continentalin renkaita jotta ette voisi sanoa maksetuksi mielipiteeksi.
        Volkswagen ei ollut ohjelman sponsorina, mutta Continental ja Defa olivat.

        Pieni piiri pyörii.

        http://volkswagencenter.fi/vv-auto/vv4.nsf/html/200.025

        Milloin te "ääliöt" alatta ymmärtämään näitä kytköksiä?


      • AudiA5
        exTsi kirjoitti:

        Kokoluokkahan on huomioitu, mutta jos ja kun kaikki näkee että jalkatilat takana ovat ahtaat toimittajalle, niin miksi kyseinen herra kuitenkin jalkatiloja kehuu hyviksi? Luuleeko herra kenties että katsojilla ei ole silmiä päässä.

        Rengasvalinta minua ihmetyttää suuresti, että miksi ei autoon oltu laitettu kitkarenkaita, niin olisi saatu tämä yksi miinus poistettua tuosta niin muuten täydellisestä autosta.
        Mutta jos Start ohjelman toimittaja valittelee VW groupin auton rengasmelusta, niin silloin on kyllä jotain ihmeellistä.
        Miksei autossa ollut Continentalin renkaita, jolloin toimittaja olisi voinut vuolaasti niitä kehua ja mainostaa samalla?

        Se mikä minut saa täällä kirjoittelemaan, johtuu suuresta kiitollisuuden tunteesta Volkswagen Centeriä kohtaan palvelusta mitä heiltä sain tuossa parivuotta sitten.
        En minä täällä ala autoni merkkejä esittelemään, senverran voin vihjaista että ikää autolla on 1.5 vuotta ja auto vaituu taas uuteen ensi keväänä.

        Niin, eli et uskalla omaa automerkkiäsi paljastaa, mutta jatkuvasti puhut läpiä päähäsi VW:stä.

        Kaipa se herra nyt itse siellä takapenkillä tiesi, paljonko hänellä on jalkatilaa. Luultavasti ainakin paremmin kuin sinä. Varmasti hän kyllä kehuissaan huomioi kokoluokan. Ei siellä varmasti ole niin paljon jalkatilaa, kuin 7-sarjan Bemarissa. Ei kai kukaan nyt ostakaan Golfia, jos sekä etu- että takapenkillä istuu jatkuvasti 190 cm pitkä ja 110 kg painava mies.

        Juuri tässä viestissä taas näytät naurettavuutesi. Edes moite ei sinulle kelpaa, vaan siitäkin pitää keksiä jotain näsäviisastelua. Selitä nyt minulle, miten se Golf voi olla surkea auto, kun se on voittanut kaikki lukemani testit joihin se on osallistunut. Ja olen kohtuullisen monta testiä lukenut, eli TM:n pulueellisuus ei nyt oikein riitä selitykseksi. Golf on täysin kiistatta tällä hetkellä luokkansa paras auto Audi A3:n kanssa. ihan sama mitä sinä siellä yrität sepustaa.

        Jos sinulla on ollut vuosia sitten huonoa palvelua VW Centerissä, niin ei kai se uutta Golfia huonoksi tee? Vai kuinka? Kirjoita sitten niistä huonoista kokemuksistasi, äläkä tee itsestäsi tyhmää haukkumalla tämän hetken parata autoa luokassaan.


      • exTsi
        AudiA5 kirjoitti:

        Niin, eli et uskalla omaa automerkkiäsi paljastaa, mutta jatkuvasti puhut läpiä päähäsi VW:stä.

        Kaipa se herra nyt itse siellä takapenkillä tiesi, paljonko hänellä on jalkatilaa. Luultavasti ainakin paremmin kuin sinä. Varmasti hän kyllä kehuissaan huomioi kokoluokan. Ei siellä varmasti ole niin paljon jalkatilaa, kuin 7-sarjan Bemarissa. Ei kai kukaan nyt ostakaan Golfia, jos sekä etu- että takapenkillä istuu jatkuvasti 190 cm pitkä ja 110 kg painava mies.

        Juuri tässä viestissä taas näytät naurettavuutesi. Edes moite ei sinulle kelpaa, vaan siitäkin pitää keksiä jotain näsäviisastelua. Selitä nyt minulle, miten se Golf voi olla surkea auto, kun se on voittanut kaikki lukemani testit joihin se on osallistunut. Ja olen kohtuullisen monta testiä lukenut, eli TM:n pulueellisuus ei nyt oikein riitä selitykseksi. Golf on täysin kiistatta tällä hetkellä luokkansa paras auto Audi A3:n kanssa. ihan sama mitä sinä siellä yrität sepustaa.

        Jos sinulla on ollut vuosia sitten huonoa palvelua VW Centerissä, niin ei kai se uutta Golfia huonoksi tee? Vai kuinka? Kirjoita sitten niistä huonoista kokemuksistasi, äläkä tee itsestäsi tyhmää haukkumalla tämän hetken parata autoa luokassaan.

        Kysymys ei ole uskalluksesta, vaan siitä että voisin heittää tänne vaikka minkä automerkin, kuten sinäkin joten enpä viitsi siihen leikkiin ryhtyä.
        Eli mahdatkohan sinäkään omistaa tuota nimimerkissä olevaa autoa, vai oletko se amisviiksi jolla on se tuunattu vanha Golffi alla, kun tunnut niin kovasti hernettä neenääsi vetävän jos tuosta vikapesästä jotain negatiivista kirjoittaa.

        Nyt tämän asian käsittely saa minun puolesta olla ja kommentointi muihinkin viestikejuihin laitetaan jäihin, kun näköjään joku/jotkut on alkaneet kirjoittelemaan käyttämälläni nimimerkillä.


      • AudiA5
        exTsi kirjoitti:

        Kysymys ei ole uskalluksesta, vaan siitä että voisin heittää tänne vaikka minkä automerkin, kuten sinäkin joten enpä viitsi siihen leikkiin ryhtyä.
        Eli mahdatkohan sinäkään omistaa tuota nimimerkissä olevaa autoa, vai oletko se amisviiksi jolla on se tuunattu vanha Golffi alla, kun tunnut niin kovasti hernettä neenääsi vetävän jos tuosta vikapesästä jotain negatiivista kirjoittaa.

        Nyt tämän asian käsittely saa minun puolesta olla ja kommentointi muihinkin viestikejuihin laitetaan jäihin, kun näköjään joku/jotkut on alkaneet kirjoittelemaan käyttämälläni nimimerkillä.

        Ihan sama mitä uskot, A5:llä ajan. Tiedän kyllä, että mese mies kirjoittelee välillä sinunkin nimimerkillä. Hänen juttunsa ovat onneksi niin idioottimaisia, että ne tunnistaa nimimerkistä riippumatta.

        Mutta sinulla taisi juttu loppua. Ymmärsit ilmeisesti itsekin, kuinka naurettavaa on uuden Golfin arvostelu. Se on ylivoimainen testivoittaja, piste.


      • 130x190 mattox2
        Start 5.1.2013 kirjoitti:

        Katsoin ohjelman ja sehän oli alusta loppuun saakka estotonta kehumista ja ylistystä. Ei liene mitään muuta automallia ylistetty noin voimallisesti tähän mennessä tuossa ohjelmassa. No löytyihän sitä moitittavaakin koko C-segmentin mittapuusta. Muuten hiljaisessa autossa huomio oli kiinnittyi nastarenkaiden ropinaan, sanottiin nastarenkaiden äänen kuuluvan sisään todella voimakkaasti.
        Mistään kamalasta rengasmelusta ei mainittu ja tilojakin kehuttiin. Liinpään n.190 senttinen ruho mahtui takapenkille hyvin kun etupenkki oli hänelle itselleen säädetty. Kuten kunnon trolliin kuuluu, asioita pitää vääristella tai liioitella, kuten tässäkin onnettomassa avauksessa.
        http://www.ruutu.fi/ohjelmat/start/2013-01-05

        Liinpää on taksinkuljettaja ja aivan varmasti ajanut,niin äänekkäitä kuin äänettömiä autoja. Kyllä kaveri tietää.

        Omaan Golfiin olen laittanut takapaksin täyteen räsymattoja,huolella taittaen. Voin vaan sanoa, kokeilkaa. Sieltä se ääni tulee-takapaksista.

        Jos haluatte lisämelua, ottakaa hattuhylly pois.


    • Jokohamat alla

      Arvostan testaajaa, jolla on taksikuski kokemusta,jos oikein muistan.
      Oli "otettu" volkkarista, kehui kovasti. Golf on Saksan myydyinpiä autoja,
      ja siellä on 80milj asukasta.

      Rengasmelu pienenee oikealla rengasvalinnalla.

      • ...............

        Rengasmelu pienenee rengasprofiilia vaihtamalla, eipä paljonkaan merkkiä vaihtamalla.


    • Taksirenkipoika

      Kaipaan 80-sarjalaisia. Hieman olivat tuuliherkät, mutta niin pehmeät ja meluttomat myös nupulakivikadulla.

    • Jaskaju

      Samaa mieltä. Vanhassa golf iv 1.4 oli renkaat 175/80 r 14 ja oli hyvä valinta autoon mukavuuden ja rengasmelun osalta. Nämä oli siis auton ensiasennusrenkaat.

      Nykymuodin mukaisesti autoihin asennetaan sellaisia renkaita jotka ovat normikäytössä epämukavia. Se on eri asia että saksassa saa ajella autobahnoilla kuin kovaa haluaa. Siellä nämä matalammalla profiililla olevat renkaat toimivat muttei suomen karheilla ja max 120 kmh teillä.

      • Nyt ajan vitosella

        " Jaskaju "

        Mulle jäi tosi hyvä kuva juuri noista 98-99vm nelosgolfin ensiasennusrenkaista.
        Pehmeät, ehkä hieman tuuliherkät, mutta muuten mentiin kuin aalloilla.


    • Eipä noihin halpoihin kotteroihin kannata sekaantua. Toisaalta Golf on kyllä laadukas kokonaisuus enkä usko että takatilat on ne tärkein kynnyskysymys sen hankkiville. Kyllä Golf aina idän ihmeet voittaa jos välttämättä haluaa etuvetoisen rimpulan.

    • ammattitaitoa

      Katson aina kun "Petsku" testaa autoja . On huippukaveri, tietää autoista mielettömästi.

      • oikea rengastus

        Laita testivoittaja Hankook Venturat alle niin Golf kulkee kuin sukkasillaan eikä melusta tietoakaan.


    • Golfari...

      Kova melu takarenkaista ja akselistosta on Volkkarin ikuinen riesa.
      Sama jumalaton meteli oli jo -80 luvun autoissa.
      Radiota saa kyllä suurentaa jos automatiikka ei hoida sitä.
      Onneksi minun Plussassa vm. 2011 on sellainen radio joka hoitaa itse äänitason automaattisesti.

    • =kansanvaunu

      Eihän sitä nyt volkkarilta voi ihmeitä odottaakaan joten turhaa tämä jollotus täällä. Siitä ei remiumia saa renkailla tekemälläkään,se on vaan volkkari vaikka voissa paistaisi.

    • Premiumautoilija

      Koville ottaa totuus toisille. Vain TOOOOSIuskovaiset ylistää golfia.

      Saako uuteen Golffiin kuulosuojaimia kaupanpäälle?

    • Tällä kirjoitat

      saavat itsestään perhaan melun tai peräti möly

    • matto,madompi,madoin

      Takakonttiin räsymattoja.

    • Lauri H

      Painava 120x200 entinen olkkarin matto takakonttiin,kunnolla taitettuna.
      Pystyn NYT kuuntelemaan radiota 110km/h nopeudessa.

      • Pentti n

        Takakopissa matto kyllä auttaa vaikka onkin hieman hassu varuste.
        Renkailla kyllä saa myös melua vähemmäksi. Jos autossa on W nopeusluokan rengas niin melua tunkeutuu koriin paljon enemmän kuin V tai H nopeusluokan renkaasta.
        Melun kannalta paras koko on kumminkin Golfiinkin n. 195-205x55x16
        Jpka pitää melusta niin laittaa vaan helvetin isot vanteet ja halppiskumit 40-45.


      • Pojutus
        Pentti n kirjoitti:

        Takakopissa matto kyllä auttaa vaikka onkin hieman hassu varuste.
        Renkailla kyllä saa myös melua vähemmäksi. Jos autossa on W nopeusluokan rengas niin melua tunkeutuu koriin paljon enemmän kuin V tai H nopeusluokan renkaasta.
        Melun kannalta paras koko on kumminkin Golfiinkin n. 195-205x55x16
        Jpka pitää melusta niin laittaa vaan helvetin isot vanteet ja halppiskumit 40-45.

        Joo, isäukko tilasi tässä Sportsvanin. Koeajetussa mallissa oli rengaskokona 205/55R16, mutta kuulosti vähän meluisalta. Niinpä valinta omaan oli 195/65R15.

        Muuta moitittavaa ei oikein löytynytkään :-)


      • 55 on susi
        Pojutus kirjoitti:

        Joo, isäukko tilasi tässä Sportsvanin. Koeajetussa mallissa oli rengaskokona 205/55R16, mutta kuulosti vähän meluisalta. Niinpä valinta omaan oli 195/65R15.

        Muuta moitittavaa ei oikein löytynytkään :-)

        1999 mallisessa oli 80-sarjalaiset. Paljon kumia,paljon vaimennusta. Nupulakivilläkin meni kuin laineilla.


      • Pojutus
        55 on susi kirjoitti:

        1999 mallisessa oli 80-sarjalaiset. Paljon kumia,paljon vaimennusta. Nupulakivilläkin meni kuin laineilla.

        Niinpä oli pehmeää ja hiljaista meno, kokemusta on mullakin. Todellinen suomikoko näihin olosuhteisiin! Olikohan 175/80R14 se ensiasennuskoko IV-korimallissa? Mulla oli Firstline-malli vuodelta 2003 (rek. 2002).

        Yksi rengasmyyjä yritti jopa valehtelemalla saada ostamaan 15-tuumaiset vanteet, kun menin talvikumeja uusimaan. Ei tullut kauppoja, menin päinvastoin hakemaan muualta ne 14:setkin!


    • golfmanne

      Kyllä kuluneet Continentalit on uskomattoman meluisat renkaat, valitettavasti.

      • päivänselvää

        Kuluneet mitkä tahansa renkaat, missä tahansa autossa on meluisammat kuin uudet, sehän on päivänselvää ainakin niille, jotka omistavat auton ja ovat siihen joskus uudet renkaat vaihtaneet.


      • golfmanne
        päivänselvää kirjoitti:

        Kuluneet mitkä tahansa renkaat, missä tahansa autossa on meluisammat kuin uudet, sehän on päivänselvää ainakin niille, jotka omistavat auton ja ovat siihen joskus uudet renkaat vaihtaneet.

        No ovat tietysti, siis meluisammat kuin uutena, mutta Continentalit painivat ihan omassa sarjassaan. MOT. Joku SportContact-malli, ilmeisesti perusconteja kovemmat kumit.


      • Pojutus
        golfmanne kirjoitti:

        No ovat tietysti, siis meluisammat kuin uutena, mutta Continentalit painivat ihan omassa sarjassaan. MOT. Joku SportContact-malli, ilmeisesti perusconteja kovemmat kumit.

        Mikä toi 'MOT' on?


      • Turkki.
        Pojutus kirjoitti:

        Mikä toi 'MOT' on?

        Miksi Ostin Toyotan ?


    • Kodinkoneen värinen

      Meluntorjuntakäsittely ruosteenestoliikkeessä,samalla penkkien lianestokäsittely.
      Lisäksi mattoja takakonttiin.

    • 3. Musta auto

      Liinpään arvostelijat. "jäitä hattuun". Kyseessä on pitkänlinjan taksimies,joka on ajanut enemmän automerkkejä,kun yksikään palstalainen. Kieltämättä Das-autoissa on paljon hyvää,mm ohjaus sekä pellit ja penkit.

      Väreistä: Kodinkonettakaan en osta valkoisena.

      • Musta,aina.

        Naapuri ostin valkoisen auton. Menin sanomaan suorat sanat.


      • hui hai

        Mikä "pyhimys" se Liinpää on, VW tä koeajoi, eikä tiennyt mainita mitään TSI robottivaihteisto ongelmista, mutta erään toisen merkin sähköongelmista muisti mainita= miten mahtaa sähköpuoli, hän sanoi. Vaikka kyseessä oli aivan uusi malli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1393
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1133
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe