kuulin yhdeltä kaverilta, että tanssin voi aloittaa vain pienenä ja että ei opi enää niitä liikkeitä vanhempana vaikka harjoittelisi 10 vuotta?
Olen 14-vuotias ja haluaisin aloittaa samban tai showtanssin.
Haluaisin kuulla myös kokemuksia jos joku on aloittanut vanhempana tanssin ilman mitään ongelmia.
Tanssin aloittaminen...
23
3651
Vastaukset
- tanssin asiantuntija
Kaverisi on oikeassa. Tämä on todettu mm. tieteellisissä tutkimuksissa. Opettele mieluummin vaikka sulkapalloa tai taitoluistelua.
- jeve ja cha chaa
Et ole tanssin etkä minkään muunkaan asiantuntija.
Tanssinopettajana sanoisin että 16 vuotta on juuri sopivan napakka ikä aloittaa hyvä ja liikunnallinen harrastus jonka avulla voi pitää hauskaa. - Anonyymi
omg mä nauran tiiän et tosta sun viestistä on jo yli 6 vuotta aikaa mut sä et voi alottaa kyl taitoluisteluu noin vanhana jos aikoisit menestyä siinä ellet oo jo valmiiks iha vitun hyväs kunnos ja harjottelis sit 24/7
- Sambaaa aaa
Aloitin itse 17 vuotiaana ja hyvin menee.
Joku ei ole ollut ollenkaan nyt asiantuntija näissä tanssihommissa joka sinua on narrannut.
Tanssin voi aloittaa ihan minkä ikäisenä tahansa.
Tietysti on kankeita tyyppejä, jotka eivät ikinä opi notkeiksi tanssijoiksi ja sitten on ihmisiä joilla ei ole rytmikorvaa. Tuo ihminen joka sinua narrasi on varmaan tuollainen jäykkis ja täysin musiikkikorvaton ja pikkusen kade kaiken lisäksi.
Aloita tanssi. Siitä saat elinikäisen ja hauskan harrastuksen. - jepjep
kiitos paljon vastauksista:)!
- Seniorialoittaja
Senioriluokissa on seniori-ikäisenä kilpatanssin aloittaneita ja etenevät kisoissa finaalikierrokselle ja palkintopallille.
- semitamma
Eihän teini voi tanssia semiorina
- Vanhempana
semitamma kirjoitti:
Eihän teini voi tanssia semiorina
Mä käsitin että toi oli vain esimerkki siitä, että tanssin voi aloittaa myös vanhempana.
- seniori2
semitamma "Eihän teini voi tanssia semiorina "
Miksei muka? Kilpailuluokka määräytyy vanhemman tanssijan mukaan ja jos vanhempi tanssija on senioriluokissa niin miksei siinnä tapauksessa muka voi?
Seltäs nyt vai oletko ihan pihalla koko touhusta?- 15+5
Käsittääkseni luokka määräytyy nuoremman tanssijan mukaan, eli vasta sinä vuonna kun molemmat ovat 35-vuotiaita siirtyy pari seniori 1-luokkaan (esimerkiksi). Tämänkin jälkeen pari voi halutessaan kilpailla yleisessä luokassa. Tietävämmät korjatkoot.
- valgonen1
olin aloittanut vanhempana tanssin ilman mitään ongelmia mutta seb oli kanssantansseja. se rippu . jos haluat kilppailua tai tanssimaan.
- Viruvalgea
Näin on.
Kilpatanssiminen on aivan eri juttu kuin se miltä pohjalta itse harrastelen/harrastellut liikuntaa monipuolisesti johon kuuluu tanssiminen myös.
"Huomasin" vasta 39 veenä että omaan rytmitajua tanssimiseen ja siitä sekin tanssahtelu alkoi.....
Iloa elämään kaikile parhammaksi katsomallaan lajilla......
Tanssiminen on pitää ilon elämässä!- iisakki-isokul
Paras ikä on noin 62v. Ite aloitin silloin ja nyt kulkee kovvaa. Ei millään kerkiä kaikkia halukkaita tyttöjä tanssittaa. Naisten tansseissa ketyy aina jonoa kun naiset hakkee.
- En fuskaa koskaan
21-vuotiaana tuli aloitettua tanssiminen. Nyt harmittaa, etten lähtenyt rohkeasti mukaan jo aiemmin...
Mutta onneksi on vielä kymmeniä vuosia aikaa kehittyä huipuksi ja nauttia hyvästä seurasta! - Tavoite ratkaisee
Sehän on täysin kiinni siitä, onko tavoitteenasi tienata leipäsi tanssilla, vai haluatko tehdä sitä vain huviksesi. Ammattitanssijaksi haaveilevan pitää aloittaa harjoittelu mahdollisimman nuorena, mutta omaksi huvikseen tanssimisen voi aloittaa milloin vain. Johonkin lavatansseihin pääsee hyvin sisään vielä elämän ehtoopuolellakin, kunhan jalka vaan nousee lattiasta.
- Tanssisydämessä
Päivän naurut.
Tanssimiselle ei ole ikärajaa.- Tanssihoukuttaa
Tanssimiselle ei ole ikärajaa. Omaksi huvikseen tanssimisen voi aloittaa milloin vain. Johonkin lavatansseihin pääsee hyvin sisään vielä elämän ehtoopuolellakin, kunhan jalka vaan nousee lattiasta.
https://www.youtube.com/watch?v=ySp-xTP4QVw - TanssiAjallaan
Miehet urheilevat nuorena, tanssi tulee vakavammin mukaan vasta 40-50 vuotiaana, jolloin harjoittelevat ja tottuvat tanssimaan nuorempien naisten tyylillä. Haluja kilpatanssiinkin monilla, mutta parit hukassa ja siihen kaatuu.
- Viiskytluvunkymppivee
Joskus oli ikäraja. Piti olla rippikoulun käynyt kun sai luvan mennä tanssimaan, eli noin 15v. Odottaminen tuntui siihen aikaan aika pitkältä, kun tanssimaan opeteltiin jo noin 10v penskoina.
- Anonyymi
Viiskytluvunkymppivee kirjoitti:
Joskus oli ikäraja. Piti olla rippikoulun käynyt kun sai luvan mennä tanssimaan, eli noin 15v. Odottaminen tuntui siihen aikaan aika pitkältä, kun tanssimaan opeteltiin jo noin 10v penskoina.
Suomen Tekohammas Oy lobbaa parhaillaan hallitusneuvottelijoita, jotta Suomen Kansan Suuhygienian Laitoksella otettaisiin jälleen tavoitteeksi, että jokainen Suomen pienituloinen kansalainen saisi ensimmäiset Valtion kustantamat tekohampaansa rippilahjaksi, kuten vanhoina hyvinä aikoina oli maan mainio käytäntö.
- Tanssinharrastus
Tanssin harrastajia suomessa on hyvin vähän. Moni ryhmä on usein vaikeuksissa kun ei lopettaneiden tilalle saa millään korvaavia tanssijoita. Useitakin harrastusryhmiä on joutunut lopettamaan toiminnan harrastajien puutteen takia.
- Anonyymi
Itse aloitin tanssin noin 8-9 vuotiaana ja olen sitä jo monta vuotta harrastanut. Iän ei pitäisi vaikuttaa tanssin oppimiseen jos itse jaksaa panostaa siihen tanssiin. Samban ja Showtanssiin kannattaa vaikka katsoa videoita ja perehtyä tanssiin, jos sille on uusi. Oma serkku/kaverini aloitti Katutanssin (tuli mun kaa jatkaa) 11 vuotiaana ja hän on hyvä siinä :D Eli iällä ei pitäisi olla väliä, jos jaksat vaa panostaa! (Serkkuki harrastanu jo n. 1-2v tanssia!) Oon kyl tosi myöhäs mut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227