Tanssin aloittaminen...

help

kuulin yhdeltä kaverilta, että tanssin voi aloittaa vain pienenä ja että ei opi enää niitä liikkeitä vanhempana vaikka harjoittelisi 10 vuotta?
Olen 14-vuotias ja haluaisin aloittaa samban tai showtanssin.
Haluaisin kuulla myös kokemuksia jos joku on aloittanut vanhempana tanssin ilman mitään ongelmia.

23

3305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tanssin asiantuntija

      Kaverisi on oikeassa. Tämä on todettu mm. tieteellisissä tutkimuksissa. Opettele mieluummin vaikka sulkapalloa tai taitoluistelua.

      • jeve ja cha chaa

        Et ole tanssin etkä minkään muunkaan asiantuntija.

        Tanssinopettajana sanoisin että 16 vuotta on juuri sopivan napakka ikä aloittaa hyvä ja liikunnallinen harrastus jonka avulla voi pitää hauskaa.


      • Anonyymi

        omg mä nauran tiiän et tosta sun viestistä on jo yli 6 vuotta aikaa mut sä et voi alottaa kyl taitoluisteluu noin vanhana jos aikoisit menestyä siinä ellet oo jo valmiiks iha vitun hyväs kunnos ja harjottelis sit 24/7


    • Sambaaa aaa

      Aloitin itse 17 vuotiaana ja hyvin menee.

      Joku ei ole ollut ollenkaan nyt asiantuntija näissä tanssihommissa joka sinua on narrannut.

      Tanssin voi aloittaa ihan minkä ikäisenä tahansa.

      Tietysti on kankeita tyyppejä, jotka eivät ikinä opi notkeiksi tanssijoiksi ja sitten on ihmisiä joilla ei ole rytmikorvaa. Tuo ihminen joka sinua narrasi on varmaan tuollainen jäykkis ja täysin musiikkikorvaton ja pikkusen kade kaiken lisäksi.

      Aloita tanssi. Siitä saat elinikäisen ja hauskan harrastuksen.

    • jepjep

      kiitos paljon vastauksista:)!

    • Seniorialoittaja

      Senioriluokissa on seniori-ikäisenä kilpatanssin aloittaneita ja etenevät kisoissa finaalikierrokselle ja palkintopallille.

      • semitamma

        Eihän teini voi tanssia semiorina


      • Vanhempana
        semitamma kirjoitti:

        Eihän teini voi tanssia semiorina

        Mä käsitin että toi oli vain esimerkki siitä, että tanssin voi aloittaa myös vanhempana.


    • seniori2

      semitamma "Eihän teini voi tanssia semiorina "

      Miksei muka? Kilpailuluokka määräytyy vanhemman tanssijan mukaan ja jos vanhempi tanssija on senioriluokissa niin miksei siinnä tapauksessa muka voi?

      Seltäs nyt vai oletko ihan pihalla koko touhusta?

      • 15+5

        Käsittääkseni luokka määräytyy nuoremman tanssijan mukaan, eli vasta sinä vuonna kun molemmat ovat 35-vuotiaita siirtyy pari seniori 1-luokkaan (esimerkiksi). Tämänkin jälkeen pari voi halutessaan kilpailla yleisessä luokassa. Tietävämmät korjatkoot.


    • valgonen1

      olin aloittanut vanhempana tanssin ilman mitään ongelmia mutta seb oli kanssantansseja. se rippu . jos haluat kilppailua tai tanssimaan.

      • Viruvalgea

        Näin on.


    • Kilpatanssiminen on aivan eri juttu kuin se miltä pohjalta itse harrastelen/harrastellut liikuntaa monipuolisesti johon kuuluu tanssiminen myös.

      "Huomasin" vasta 39 veenä että omaan rytmitajua tanssimiseen ja siitä sekin tanssahtelu alkoi.....

      Iloa elämään kaikile parhammaksi katsomallaan lajilla......

      Tanssiminen on pitää ilon elämässä!

    • iisakki-isokul

      Paras ikä on noin 62v. Ite aloitin silloin ja nyt kulkee kovvaa. Ei millään kerkiä kaikkia halukkaita tyttöjä tanssittaa. Naisten tansseissa ketyy aina jonoa kun naiset hakkee.

    • En fuskaa koskaan

      21-vuotiaana tuli aloitettua tanssiminen. Nyt harmittaa, etten lähtenyt rohkeasti mukaan jo aiemmin...
      Mutta onneksi on vielä kymmeniä vuosia aikaa kehittyä huipuksi ja nauttia hyvästä seurasta!

    • Tavoite ratkaisee

      Sehän on täysin kiinni siitä, onko tavoitteenasi tienata leipäsi tanssilla, vai haluatko tehdä sitä vain huviksesi. Ammattitanssijaksi haaveilevan pitää aloittaa harjoittelu mahdollisimman nuorena, mutta omaksi huvikseen tanssimisen voi aloittaa milloin vain. Johonkin lavatansseihin pääsee hyvin sisään vielä elämän ehtoopuolellakin, kunhan jalka vaan nousee lattiasta.

    • Tanssisydämessä

      Päivän naurut.
      Tanssimiselle ei ole ikärajaa.

      • Tanssihoukuttaa

        Tanssimiselle ei ole ikärajaa. Omaksi huvikseen tanssimisen voi aloittaa milloin vain. Johonkin lavatansseihin pääsee hyvin sisään vielä elämän ehtoopuolellakin, kunhan jalka vaan nousee lattiasta.
        https://www.youtube.com/watch?v=ySp-xTP4QVw


      • TanssiAjallaan

        Miehet urheilevat nuorena, tanssi tulee vakavammin mukaan vasta 40-50 vuotiaana, jolloin harjoittelevat ja tottuvat tanssimaan nuorempien naisten tyylillä. Haluja kilpatanssiinkin monilla, mutta parit hukassa ja siihen kaatuu.


      • Viiskytluvunkymppivee

        Joskus oli ikäraja. Piti olla rippikoulun käynyt kun sai luvan mennä tanssimaan, eli noin 15v. Odottaminen tuntui siihen aikaan aika pitkältä, kun tanssimaan opeteltiin jo noin 10v penskoina.


      • Anonyymi
        Viiskytluvunkymppivee kirjoitti:

        Joskus oli ikäraja. Piti olla rippikoulun käynyt kun sai luvan mennä tanssimaan, eli noin 15v. Odottaminen tuntui siihen aikaan aika pitkältä, kun tanssimaan opeteltiin jo noin 10v penskoina.

        Suomen Tekohammas Oy lobbaa parhaillaan hallitusneuvottelijoita, jotta Suomen Kansan Suuhygienian Laitoksella otettaisiin jälleen tavoitteeksi, että jokainen Suomen pienituloinen kansalainen saisi ensimmäiset Valtion kustantamat tekohampaansa rippilahjaksi, kuten vanhoina hyvinä aikoina oli maan mainio käytäntö.


    • Tanssinharrastus

      Tanssin harrastajia suomessa on hyvin vähän. Moni ryhmä on usein vaikeuksissa kun ei lopettaneiden tilalle saa millään korvaavia tanssijoita. Useitakin harrastusryhmiä on joutunut lopettamaan toiminnan harrastajien puutteen takia.

    • Anonyymi

      Itse aloitin tanssin noin 8-9 vuotiaana ja olen sitä jo monta vuotta harrastanut. Iän ei pitäisi vaikuttaa tanssin oppimiseen jos itse jaksaa panostaa siihen tanssiin. Samban ja Showtanssiin kannattaa vaikka katsoa videoita ja perehtyä tanssiin, jos sille on uusi. Oma serkku/kaverini aloitti Katutanssin (tuli mun kaa jatkaa) 11 vuotiaana ja hän on hyvä siinä :D Eli iällä ei pitäisi olla väliä, jos jaksat vaa panostaa! (Serkkuki harrastanu jo n. 1-2v tanssia!) Oon kyl tosi myöhäs mut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe