Olen alle nelikymppinen nainen, ja haluaisin vihdoin oppia kunnolla tanssimaan paritansseja. Paria minulle ei omasta takaa ole, eli olisi kiva löytää sellainen tanssikoulu jonne uskaltautuu miehiäkin tunneille. Osaisiko kukaan vinkata hyvää tanssikoulua tai -kurssia, jossa ehkä olisi myös nuorempia ihmisiä?
Hyvä paritanssikoulu pääkaupunkiseudulla?
26
2667
Vastaukset
- Koulut käynyt.
Ei pääkaupunkiseudulla ole hyvää koulua, mutta Lahdessa jo olisi,
sinne vaan on matkaa..Z-junalla n. tunnin matka. - aino k
Parempi kun ei etsi kaikkea samasta paikasta. Keskity tanssikoulussa vain tanssimiseen ja etsi ne ihmiset jostain muualta.
- Cha caata vaan
Hesa on tanssikursseja täynnä !! Siispä gookleta. Ei niissä mitään eroa ole miestensuhteen. Heistä on aina pulaa ja he ovat siis etuoikeuttteja siinämielessä tässä harrastuksessa.
- ullis4
Vapaita miehiä on ollut vaihtelevasti Tanssia ja Terapiaa tanssitunneilla (ma-ti), ja Clara Blomqvistin tanssitunneilla. Katso myös Malmin työväentalo, Vantaan puistokulma, Karjalatalo, jne. Joskus on jopa miehiä enemmän kuin naisia.
- ........
Cometsilla opetetaan swing-tansseja.
Ikäjakauma 20-60, nuorempia enemmän.- Kuis vaan
Kokko Espoosta paras. Pyrkivät tasapareihin.Iloista meininkiä.Tanssipaikoilla päivitettyä menoa!
- Kesälavoille...
Joo, tanssikoulu Kokko on loistava paikka. Tanssiparijonoon voi ilmoittautua jos ei ole paria, jolloin paikan päälle tullessaan on jo pari valittuna valmiiksi. Huonoja vitsejä ja hauskaa meininkiä. Suosittelen soittamaan ja kyselemään lisää ja voin veikata että ensimmäisen kerran jälkeen sille tielle jää. Ainakin mulle kävi niin. :)
- valgonen1
Harjoitelemme polskatanssia sunnuntaina Vuosaaressa. Klo 6-9 illalla.
- valgonen1
polska , hambo, masurkka, sottiisi, polka ets. ..
- Saanko luvan?
Mietin itse osittain samaa. Haluaisin oppia tanssimaan joten kuten ns. "hitaita tansseja" (mitä lie nimeltään, "sylikkäin tanssimista" - eh?). En halua opetella, monimutkaisia kuvioita tai valsseja (en käy lavatansseissa, joten satunnaiset tanssitettavat neitoset eivät kenties itsekään osaisi moisia koreografioita).
Eli mistä Stadista (tai läheltä) löytyy alkeiden opetusta ilman vaatimusta omasta parista.
Tavoitteena on päästä ylitse sen tunteen, joka aina tanssiessa yllättää: "loppuispa tää v**un biisi jo....mähän sössin tän perkls "- Tanssityttö
Tanssiharrastuksesta kiinnostuneille Helsingissä, Toimelan lavatanssin alkeiskurssi alkaa 13.3. Foksia, tangoa, valssia, fuskua. Kiva ohjaaja.
- valgonen1
no, jos haluat oppia "hitaita tansseja" ja sinulle sopii sunnuntaina klo 6-9 illalla sitten kirjoita sähkopostiin le3skel(at)gmail.com
- Saanko luvan?
valgonen1 kirjoitti:
no, jos haluat oppia "hitaita tansseja" ja sinulle sopii sunnuntaina klo 6-9 illalla sitten kirjoita sähkopostiin le3skel(at)gmail.com
Tänx man! Pistän korvan taakse. Mutta aikataulu on tällä hetkellä sellainen, että ehdin aloittaa vasta syksymmällä.
- Anonyymi00026
Saanko luvan? kirjoitti:
Tänx man! Pistän korvan taakse. Mutta aikataulu on tällä hetkellä sellainen, että ehdin aloittaa vasta syksymmällä.
Mulle ensi syksy on ok.
- valgonen1
ole hyvää.no älä kiirettä.. sinullä on varma mahdollisuus odottaa 20- 30 vuotta ))
- Tiisu76
Helsingin keskustassa www.tanssikouluclarablomqvist.fi tanssikurssi lavatansseista on hyvä, ja yksinäisenä naisena voin sanoa että parinvaihto toimii hyvin. Kävin joskus myös pilvistepillä, sekin oli ok, mutta se taisi lopettaa? Olen muuttamassa Riihimäelle, onko siellä mitään?
- Nomen Nescio
Riihimäki...joutuu vastaamaan että juu ja ei. Löytyy kyllä tanssiseurat (huomioidaan tässä myös Hyvinkää), mutta tarjonta ei välttämättä vastaa omia toiveita tai vaatimuksia. Myöskin paritilanne on aika huono, jos ei ole valmiiksi tiedossa omaa harjoituskumppania. Itse olen joskus käynyt noilla, mutta vähän into lopahtanut, kun ei ihan vastaa omaa lavatanssinäkemystä.
Etenkin r'n's-tanssien osalta joutuisi turvautumaan Hämeenlinnan tai Lahden tarjontaan. Salsan voi melkein unohtaa.
Eikös Comets jatka tuon entisen pilvistepin tiloissa? Olisi varmaan ihan hyviä heidän kurssit, mutta Pasilan asemalla taitaa parkkipaikat olla aika vähissä.- Koukkuun jäänyt
Riihimäellä on loistava tanssikoulu M&R Dance Academy. Suosittelen. Vilkaise Riihimäen tanssiklubin sivuja
- Ginger Baker
Jokin tanssikoulu.
- Vakikävijä
Jos etsit hyvää paikkaa, missä opetella paritansseja ihan alkeista alkaen, googleta Maija Astikainen tanssia ja terapiaa. Voi mennä ilman paria, parinvaihto toimii.
- pii on 3.0
Jos hyvää tanssikoulua haet , niin Espoon keskuksessa , Lakstadin koululla toimii maanatai-iltaisin Espoon tanssinystävien Seura, jossa on hyvät opettajat ja väkeä käy .
Löytyy nimihaulla netistä , on toiminut jo 30 vuotta . ovat myöskin karjala- talolla ,
- salsa.
Kannattaa kokeilla tanssia keväällä, kun kevään viimeinen tanssikurssi Porvoossa. Silloin on lajina salsa.
Pari Salsaa 14.4.2014 alkeet klo 19-20 jatko 20.15- 21.45
Jukka Toikka Keravalta tanssin monitaituri.
kevään viimeinen harjoituskerta.
KURSSIPAIKKA Myllymäen koulu
Ilmoittautuminen paikanpäällä 18.30 jälkeen ennen tunnin alkua. Käteismaksu.
5 kerran etukortti jäsenille 20€ ja ei jäsenille 25€, 6 kerta ilmainen.
Normaali-iltana kurssimaksu 4€/5€
Ulkopuolisen opettajan iltoina jatkoryhmän kurssimaksu 8€/10€
eli koko ilta 12€/15€
http://www.porvoonlavatanssiseura.fi/valmennukset.php - tanssinystävät
Tanssikoulu Petri ja Satu Kokko ovat loistavia.
- Tanssiat
www.tanssikoulu-hattula.fi on myös todella hyvä tanssikoulu.
Opettajana on Raimo Nissi joka on tosi monipuolinen ja pidetty tanssinopettaja.
Häneltä löytyy kurssit niin aloittelioille kuin konkareillekkin sekä kilpatanssioille Hän pitää myös omia kursseja.
Hänellä myös omat opetustilat ja kiertelee eteläsuomessa paljon.
Itse olen käynyt parini kanssa Klaukkalasta Hänen tunneillaan jo kolme vuotta ja suosittelemme kyllä lämpimästi. Minä opetan sinua!
- Anonyymi00027
Aloitus tehty jo 13 vuotta sitten.
Aloittaja osaa varmaankin opettaa jo muita.
Ei muuta kuin tanssimaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse794578Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093813Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1643583Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.532040Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1281098
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381034- 57953
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27872