hamsterin kesytys

pistepirkko9

Hei kaikki! Minulla on tämmöinen pieni ongelma: sain hamsterini noin6 päivää sitten ja olisin alkanut kesyttää hieman sitä kolme päibää sitten, mutta se herää vasta 22-24 ja olen silloin jo nukkumassa ainakin yleensä. Tietenkään hamstera ei saa mennä herättämään kesken unien, mutta miten muuten voin kesyttää sitä! Ennen minulla oli robo joka oli tietenkin paljon vilkkaampi ja sesaattoi herätä hetkeksi js jos kuuli aaniä enkä ole tottunut syyrialaiseen joka pitää tiukasti kiinni unirytmistään. Voisiko joku auttaa minua?:-):-)

6

2068

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

No, just ton takia hamsteri onkin vähän hankala lemmikki ihmisille (joiden unirytmi ei ole ihan yhtä vinoutunut kun mun :D), vaikka tosi moni ajattelee että se on täydellinen lasten lemmikki :/ Sua on sillai vaikea auttaa, että ei ole kauhean oikein hamsteria kohtaan että se otetaan hoitoon paikkaan jossa sen unirytmi on ihan väärä, ja sitten aletaan korjaamaan sitä, mutta toisaalta ei ole hyvä sekään että sen kanssa ei ikinä olla, koska sitä pitäisi kuitenkin juoksuttaa ja tarkkailla että se on terve :/

Ehkä voisit hieman ennen nukkumaanmenoasi esim vähän rapistella hamsun puruja tai jotain että se ehkä kiinnostuisi ja viitsisi nousta, ja tarjota jotain herkkuja, mutta ei tietenkään pidä mennä tökkimään tai saa pitää liikaa meteliä että hamsu saa nukkua jos haluaa. Äläkä yritä aina vaan aikaistaa rapistelua ja tehdä siitä päiväotusta :)

Muut lukijat voisivat pitää tätä varoittavana esimerkkinä, ja miettiä kannattaisiko harkita päiväaktiivisempaa otusta, kuten kääpiöhamsteria, gerbiilejä, hiiriä, tai rottia :)

• Juskas

Joo, minullakin oli sama ongelma, mutta ihan reippaasti kaikkia sääntöjä rikkoen herättelin hamsterini parin viikon ajan muutamaksi tunniksi päivällä juoksemaan, ja sitten se tottuikin siihen rytmiin. En toisaalta kyllä suosittele tätä, sillä se oli selvästi ainakin aluksi tosi väsynyt ja tuskin pysyi edes pystyssä. Mutta elipä tuo kuitenkin sellaiset 3 vuotta.

• pistepirkko1

kiitos vastauksista!! sedälle vain että ei se siitä ole kiinni ettenkö olisi harkinnut hamsteria sillä on ollut ennenkin syyrianhamstereita, mutta ne eivät vain ole ennen heränneet ikin näin myöhään:(( kokeilempa tuota juskasin vinkkiä:)) kiitos vielä kerran kummallekin:)

• NIINANANNANNAA
    • hamsterirakas1

yritä esim puol 10 herätellä sitä esim houkuttele herkkupalalla tai rapistele purua mulla ainaki toimii. ja kysyisin nyt tässä välissä että, onko hamsterini kesyyntyny vähäse ku edellisenä illalla se puri ja uskalsi tulla vaa haistelee sormia ja seuraavana päivänä se tuli kämmenelle eikä purru, mutta vähä näykki ja se uskalsi tulla ranteen yläpuolelle ja se nuuski vaa sillo ku se tuli sen ranteen yläpuolelle ja ku nosti vähä kättä nii se ei säikähtäny vaa se lähti rauhallisesti pois eli onko se kesyempi ku silloku se puri ja tuli vaa sormille? kiitos jos vastaatte pian:)

• hyvin oot kesyttäny

Siis mitä luultavammin se on kesympi jos se kerran kädellekkin tuli...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5157
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2169
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1837
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1227
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1036
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe