kärsin refluksitaudista. mahaportti on löystynyt. ongelmana on että saan allergisen nuhan ja suu- sekä kurkkukivun monista lääkkeistä . suun ja nenän limakalbot kuivuvat kipeiksi.. Pariet ja Omeprazol ovat epäiltyjen listalla. onko muilla kokemukdia vastaavasta ja mikä mahalääke olid hyvä?
refluksilääkkeet ja allergiset reaktiot
2
288
Vastaukset
- yksi allerginen
Omeprazolista saan näppylöitä. Siinä on natriumauryylisulfaa jolle olen alerginen joka todettiin allergiasairaalassa. Hammastahnoissa on juuri tuota ainetta. Luepa googlesta tuo natriumauryylisulfaatti. Meikeissä on myös tuota ainetta. Useissa refluksilääkkeissä on myös tuota ainetta.
- duhanenä
hei sinä kiltti yksi allerginen!
vastauksesi korjas multa tuhat ongelmaa. olen allerginen juuri tuolle natriumlaurelsulfaatille/SLS - lyhenteenä myös pesuaineissa.
pyysin uusiman vanhan reseptin nexiumista, jossa tuota myrkkyä ei ole. apteekissa vaihtoivat sen toiseen vastaavaan halvempaan tuotteeseen esomepratsol ratiopharmiin, ja nniin tyhmä olin etten tarkistanut tän tuotteen tietoja:oletin aineen olevan samaa kamaa suunnilleen. nuha ja suuoireet jstkui kunnes viidentenä päivänä olin vsrma että kyseessä poskiontelotulehdus, kun kipu kova. tajusin tarkistaa tän lääkkeen ja lopetin sen. samaan aikaan kasvoihini tuli kaksi isoa peukalonpään kokoista paisetta. tarkistin kaiki ihovoiteet saippuat shampoot yms. ja ärhäkät paiseet laskivat parissa päivässä (käytin sen jälkeen vain vettä ja al oesuihketta).. lääkäri uskoi arvaukseni allergiasta,varoitti hammastahnoidta ja kosmetiikasta ja määräs nexiumin ilman vaihtooikeutta sekä
suun sienilääkkeen,ja senkin tarkidti ettei sisällä ko ainetta.. tänä aamuna, neljäntenä
päivänä siitä kun riisuin kaikki SLS-tuotteet tunsin oloni hyväksi.mutta puoli tuntia aterian
jälkeen ksikki allergisoireet suussa ja nenän limakalvoilla sekä ihon kutina olivat yhyäkkiä päällä. olin epätoivoinen. sitten tajusin tarkistaa pöydällä lojuvat lääkepakkaukset. olin unenpöpperössä ottanutkin vahingossa vanhaa lääkettäni, eli tuota myrkkyä...
mutta tässä samalla on selvinnyt aftaherkän suun sekä päänahan ja ihon ajoittaiset näppyläkaudet. hiljattain sairastin kovan keuhkokuumeen ja tämä allergia paheni varmaan senkin johdosta kun yleiskuntoni romahti.
mitä kasvovoidetta suosittelet kuivalle iholle joka siis SLS-vapaa? en meikkaa juurikaan. myös shampoon ja kasvojen hoitoaineista kysyisin?
ja onko tällä yhteys sulfa-allergiaan, rli mitä ruokaaineita oitäis välttää? tiedän sitä esiintyvän monisa luonnontuotteissakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289