Nirso kissa ja turkinhoito.

apuvaaaa

Otin noin 4 vuotiaan kissan noin puoli vuotta sitten , ja vanha omistaja totesi tuolloin ettei kissa syö muuta kuin raksuja, ja tottahan tämä oli , puoliksi venäjän sininen ja sisäkissa jonka turkki hilseilee ja karvaa irtoaa tuhottomasti , mistä apu? :(

5

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Deuce3

      Totuta kissa muihin ruokiin tai vähintään panosta kuivaruuan laatuun. Esim. Power of Nature on hyvä merkki. Kokeile erilaisia märkäruokia ja pistä esim. jauhettuja raksuja päälle.
      Ruuan laatu vaikuttaa varmasti tuohon hilseilyyn ja karvan irtoamiseen. Lohiöljy voisi auttaa ainakin jonkin verran.

    • vaativaosaaolla

      Kokeile pestä ensin kissa, kuivaa hyvin ja ihan päivittäistavara kaupasta saa turkinhoitoöljyä, itselläni on Espree nimistä, laita sitä vähän kämmenellesi ja hiero kissan turkkiin, ei paljoa ettei mene tahmaiseksi, apteekista saa ilman reseptiä Aptus Biorion tapletteja ihon ja turkin hoitoon. Auttoi minun kissalle, nyt on kiiltävä turkki ja ei hilseile.Kaupan raksut aiheutti omalle kissalleni jatkuvia virtsatietulehduksia, lääkäri neuvoi lopettamaan niiden antamisen, käyn nykyisin ostamassa lääkäriltä raksut ja ei ole ollut tulehduksia 6 vuoteen, marketista ostan kostean ruuan. Vain yksi merkki kelpaa ja siitä erimakuja.

    • ibsibs

      Minulla myös löytöeläinkodilta otettu tyttökissa, joka ei syö mitään muuta kuin kuivanmuonaa ja sulatettua seitiä pakasteesta. Turkin lisäksi kissan paino on kokoajan vähän noussut ja nyt jo alkaa olemaan aikamoinen pullaposki. En ole enää syöttänyt kissalle hirmu usein tuota kalaa, vaan yritän saada sen syömään enemmän raksuja. Olen ostanut eläinkaupasta proteiinipitoisempaa kuivanmuonaa, välillä annan myös kaupan raksuja. Lohiöljyä kokeilin, mutta eipä maistu ruoka enää kun sitä laitoin vähänkin sekaan.

      Kissa on todella arka, eikä ole antanut kahteen vuoteen nostaa itseään. Viereen kyllä tulee nukkumaan ja antaa siinä samalla ihan kunnolla silittää ja masun alta rapsuttaa. Pestä en kissaa kuitenkaan voi, koska en saa sitä kiinni. Mitä toimeksi että kissan painon saisi alentumaan ja turkin hilseettömäksi?

    • sibe4

      Hei, tietääkö kukaan mikä olisi hyvä ruoka persialaiselle, turkin kannalta. Meillä syödään kyllä märkää ruokaa, ostan lladukkaita eläinliikkeestä ja karvanpoistoraksuja syö myös. kevyrkermaa juo myös, kananmunaa nnan, siis keltuaista ja kaurapuuron syö aamulla.

      • Miina---

        Minkä ikäisestä kissasta on kysymys? Kauanko tämä on ollut sinulla? Minun persialaisella laktoositon ruokavalio, näin kasvattaja antoi ohjeet , jos vatsa reistaa, heijastuu tämä myös turkkiin.

        Harmi vain, että kissani katosi melkein 4 viikkoa sitten, lapseni kaipaavat kissaa aivan mielettömästi, sekä minä myös.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3218
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1841
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1028
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe