Vapaa-aikani koostuu toki lähinnä tietokoneella olemisesta sillä kotikaupungissani ei yksinkertaisesti ole mitään tekemistä tämän ikäisille ja olemme keskustelleet tästä kavereidenkin kanssa, vaikka silloin tällöin tapaammekin. Tapaamisten aikana minun ei tee mieli yhtään koneelle koska nautin siitä paljon enemmän kuin tietokoneella olemisesta mutta juuri sen tylsyyden takia nämä tapaamiset kestävät vain 2-5h normaaleina viikonloppuina( (arkena ei nähdä), joten parempi sosialisointi ei ole ratkaisu :) lomilla toki menee pitkään.
Olen siis alaikäinen ja asun vuoroin isäni ja vuoroin äitini luona, jonka takia olen huomannut että aina äitin luona ollessa teen dataamisen lisäksi muutakin.
Ulos en tosin mene kovin usein jollei ole jotain tekemistä siellä, mutta eivät ne muutkaan tekemisen sen parmepia vaihtoehtoja ole kuin netissä surffaus... pelaan vain pleikkaria, katson televisiota tai luen/nukun. Isäni luona tämä on täysin päinvastaista toimintaa! En muuta teekkään kuin istun koneella koska telkkarin näen vierestäni ja jääkaappikin kahden metrin päässä työpöydästä.
Viikonloppuisin saatan herätä vasta päivällä koska valvon aamuyöhön saakka koneella ollen ja vihaan sitä aivan helvetisti, koska vasta yhdeltä herääminen aiheuttaa suurta vitutusta sillä tiedän istuvani senkin päivän vain koneella vailla muuta tehtävää.
Koulunkäyntiin tietokoneella olo ei ole vaikuttanut vaikka kaikki aikuiset pistävätkin poissaolot netin syyksi... minulla on omat syyni, eikä netti niihin liity vaikka istunkin "linsatessani" vain päätteen ääressä. En myöskään kärsi vieroitusoireita jollen pääse koneelle - toki välillä tulee sellainen turhautunut fiilis, kun ei ole muutakaan tekemistä muttei mitään vakavampaa. Tietokone on ainoa linkkini muihin ihmisiin pienen kaveripiirin takia enkä tahtoisi menettää tätä mahdollisuutta. (Ilmaisen itseäni myös paremmin kirjoittaen ja olen muutenkin perusluonteeltani aika ujo)
Koen olevani ihan eristyksissä maailmasta, jollen saa chattailla muille henkilöille päivittäin vaan joudun ainoastaan makaamaan paikallani.
Luultavasti olen vain naiivi näin sanoessani, mutta minulle nettiriippuvaisuus on aina merkinnyt sitä että siitä kärsivä persoona ei huolehdi ulkonäöstään tai hyvinvoinnistaan ollenkaan. Minä taas huolehdin molemmista enkä voisi esim. kuvitellakaan istuvani tässä kokonaista yötä niinkuin _pahasti_ koukussa olevat - myöhään voi mennä, mutta nukkumista en unohda tai syömistä tms.
Kuitenkin, olen alkanut epäilemään että saatan olla riippuvainen ja ymmärrän itsekkin että perusteluni tälle miksi en olisi kuulostavat vain tekosyiltä tai aiheen välttelyltä.
En ole varma olenko nettiriippuvainen vai en! Apua
vähä hämmentyny
1
138
Vastaukset
- Hmmm34324
Lähes samat sanat tuon koneen käytön kanssa.
En tiedä itsekkään mitään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831469Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671255Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2221225Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2031223Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041019Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134946Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65923- 79821
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123808