Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Markkinat, ostokset, illanviettopaikat

Goallekohta

Ois reilun kuukauden päästä eka kertaa matka Goalle tulossa. Yksin olen matkaan lähdössä. Hotelli on Baga Marina ja Tjareborgin kautta 3 viikkoa lomaa.

En tosiaan ole aiemmin Intiassa käynyt. Muuten kyllä yksin reissannut ennenkin. Ottaisin kiitollisesti vastaan kaikki vinkit reissua varten.

Mitä kaikkia markkinoita on lähi seudulla? Onko mitä ns oikeita kauppoja saatavilla? Onko siellä kaupan samantyylistä laukkua ja kenkää kuin vaikka Thaimaassa, eli tavaraa jota voi käyttää myös Suomessa, vai onko se kaikki Intia-tyylistä loma vaatetta vaan?

Onko Intiassa katukaupustelijoilla samoja matkoja myynnissä kuin matkatoimistoilla mutta edullisempaan hintaan (niin ku vaikka Thaimaassa, Turkissa jne)? Muistan jonkun kauhu ohjelman nähneeni missä turistille kaupattiin joku asuntolaivareissu ja sitten ei päästetty pois sieltä ennen kuin maksoi lisää eli kirirtystä puhtaasti. Onko Goalla yleistä tämmönen huijaaminen? siis kaikkiallahan tyhmää huijataan, mutta uskaltaako siellä luottaa kadunvarsi kauppiaisiin lainkaan?

Illanvietto vinkkejä toivoisin myös ja tietysti lisätietoa hotellista.

7

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arto65

      Yksin myös helmikuun alussa Goalle, kaikkea mainitsemaasi löytyy Goalta, intialaistyylistä,nepalilaista,länsimaalaistyylistä jne.ruokapaikkoja on niin paljon, että jokaiselle löytyy varmaan omansa.
      Tekemistä riittää yksinäisistä rannoista meluisiin discoihin, huijataan varmasti jos annat.. kuten kaikkialla muuallakin.
      Lämmintä riittää ja mukavia ihmisiä, täydellinen kaaos joka jollakin tavalla kuitenkin toimii..kiva taas päästä sekaan.

    • gitta 2013

      paikallisilla matkan järjestäjillä on halvenpia matkoja . kävin kerran yksin sellaisessa mentiin ihan bussilla mihin tuli kaikki matkalle menijät jotku mihin vähempi lähtijöitä mennään pikku bussilla.
      minulla paikallisten reissu oli oikein onnistunut ja hoitivat kaikki hienosti.
      heidän kanssaan voi räätälöidä paremmin matkoja.
      minua ei koskaan ole siellä huijattu vaikka olen paljon yksin ollut siellä ,....thaimaan tyyliin rantakauppiaat yrittää pytää kovaa hintaa, mutta heti hinnasta pois 60% ja sitten neuvottelemaan. paikallisessa kaupassa on hyvä ensi tsekata hintoja niin ei maksa liikaa.
      mielenkiintoisammat markkinat on anjulan hippi markkinat ke aamuisin kannattaa mennä päivällä liian kuuma...aamusta heti menee porukkaa sinne jo klo 8,00
      arporan markkinat galangute lauantaisin iltaisin ja mapusaan perjantaisin markkinat
      sinne kannattaa mennä myös aamusta
      yleensä ottaen ihmiset ovat rehellisiä, mutta paikalliset itse sanoo että ei kannata luottaa kaikkiin. minua varottavat heti ketä on pahoja poikia ja varottivat näistä käärmeen tanssittajista - ei kannata antaa rahaa ovat huijareita.
      yksi paikallinen ystäväni sanoi kerran se on sama kuin suomessa: kun on rovaniemellä voi nukkua vaikka ovet ei lukossa kun olemme helsingissä ovet pitää olla lukossa. yökerhossa liikkuu myös miehiä jotka pyytelee ulos syömään tai kahville....
      näytä joltakin filimitähdeltä jne... nämä on huijareita yleensä ja raviontolassa voi rahat ja kortti kadota nopesti.
      kaupassa annoin vanhigossa liikaa myyjälle rahaa ....ehdin lähteä paikalta...tämä myyjä näki minut seuraavan kerran hän sanoi, että annoin liikaa rahaa ja antoi minulle rahaa takaisin ...tarkistin sitten rahani ja hän oli oikeassa ja palautti kaikki liiat makasamani rahat. pitkän kokemuksen jälkeen olen sitä mieltä, että turvallisempaa p-goalla ja rehellisempiä ihmisiä kuin suomessa.
      silti suurlähytöstön sivulla varotetaan, että p-goalla on lisääntyny naisiin kohdistuvaa väkivaltaa myös länsi maalaisiin. minulle vaikka naisena ole liikkunut tosi paljon yksi goalla ei ole mitään uhkaavaa tilannetta sattunut tai, että edes joku olisi käyttäytynyt epäsopivasti. taxien kanssa ei koskaan mitään ongelmaa.
      sovi/ tarkista aina hinta ennen kuin käytät palveluita / taxia.
      toki normaali varovaisuus on ihan paikallaan joka paikassa.
      tee vaikka päivän reissu palom rannalle etelä-goaan voit ostaa kusin päiväksi sovi hinta ja maksa vasta kun olet takaisin perillä. kaunis ranta ja hiljainen vaikka sanovat, että se ei enään sitä ole, mutta mielestäni vieläkin tosi rauhallinen matala hyvä ranta .
      paljon eri rantoja ympäristössä kannattaa käydä katsomassa.
      katso ruokapaikkoja tripavion ravintolat sivulta siellä arvostellut ravintolat ovat todella hyviä....toki niitä löytyy goalla pilvin pimein
      vinkkejä 100 50 rupiaa helpomi saada vaihtorahaa jos ostos pieni kaikilla ei riitä vaihtoraha
      kaupoissa 500 tai 1000 rupiaa harvalla on niin paljoa vaihtorahaa...bussissa tarvit kolitoita tai 5-10 rupian setelin

      rannalla yleensä rantatuolit ilmaisia jotku harvat perii maksun.
      ei kannata maksaa rantapaikoista ...bagan päässä monet perii maksun muualla ilmaiset paikat. lähdemme 7.2 myös 3 viikon matkalle . tämä matka on minulle 4 ja miehelleni eka matka. hotelli ocean palms galangute- tjäreborg.
      hauskaa matkaa ...kysy vaan vielä mitä haluat tietää (olin vimme talvena 2 vko yksin)

      • Kiva jos vastaat

        Tuntuuko illat viileiltä esim rantakuppiloissa istuessa, vai pärjääkö ihan hihattomissa ja shortsissa myös puoleen yöhön asti? Onko hyttysiä iltaisin ulkona, entä sisällä hotellihúoneessa öisin? Käykö hotellihuoneen sähkötöpseli suomalaisiin kännykän laturijohtoihin ja tukankuivaajiin vai tarvitaanko adapteri?
        Mitä maksaa esim miesten T-paidat markkinoilla ja katumyymälöissä?
        Kiitos vastauksista.


      • mnuu
        Kiva jos vastaat kirjoitti:

        Tuntuuko illat viileiltä esim rantakuppiloissa istuessa, vai pärjääkö ihan hihattomissa ja shortsissa myös puoleen yöhön asti? Onko hyttysiä iltaisin ulkona, entä sisällä hotellihúoneessa öisin? Käykö hotellihuoneen sähkötöpseli suomalaisiin kännykän laturijohtoihin ja tukankuivaajiin vai tarvitaanko adapteri?
        Mitä maksaa esim miesten T-paidat markkinoilla ja katumyymälöissä?
        Kiitos vastauksista.

        Hyvin tarkenee illallakin. 3/2011 ei ainakaan Cansaulimissä ollut yhtään hyttystä, yks kuollut torakka nähtiin parvekkeella varmaan niitä myrkytetään aktiivisesti ettei hotelli alueella turistit säiky :) Mitää adapteria ei tarvi vaan töpselit sopi kohtuullisen hyvin paikallisiin pistorasioihin


      • intia mielessäin
        Kiva jos vastaat kirjoitti:

        Tuntuuko illat viileiltä esim rantakuppiloissa istuessa, vai pärjääkö ihan hihattomissa ja shortsissa myös puoleen yöhön asti? Onko hyttysiä iltaisin ulkona, entä sisällä hotellihúoneessa öisin? Käykö hotellihuoneen sähkötöpseli suomalaisiin kännykän laturijohtoihin ja tukankuivaajiin vai tarvitaanko adapteri?
        Mitä maksaa esim miesten T-paidat markkinoilla ja katumyymälöissä?
        Kiitos vastauksista.

        Hyttysten olemassoloa ei yleensä huomaa ennenkuin seuraavana päivänä suurina paukamina iholla. Eli hyttysmyrkkyä kannattaa ilta-aikaan käyttää, varsinkin auringonlaskun aikaan niitä enempi on ja pyrkivät sisälle, jos ovet auki.
        Pistorasiat ovat usein tosi "löysiä" ja joskus saa kauankin mallata, että onnistuu saamaan töpselin toimimaan. Adapteria ei meillä ole koskaan ollut ja kaikki on pelannut.
        Vähänkin parempilaatuisista T-paidoista joutuu maksamaan hieman enemmän, näppituntumalla laatu aika hyvin selviää. Tänä vuonna aion ostaa paikanpäältä vaatteet, sen verran halpoja on. Hyvin isokokoisille on vaikeampi löytää vaatteita, silloin kannattaa ottaa kotoa.
        Itselläni nyt viisumin anomus meneillään. Hyvää lomaa!


      • Intiassa oleillut
        Kiva jos vastaat kirjoitti:

        Tuntuuko illat viileiltä esim rantakuppiloissa istuessa, vai pärjääkö ihan hihattomissa ja shortsissa myös puoleen yöhön asti? Onko hyttysiä iltaisin ulkona, entä sisällä hotellihúoneessa öisin? Käykö hotellihuoneen sähkötöpseli suomalaisiin kännykän laturijohtoihin ja tukankuivaajiin vai tarvitaanko adapteri?
        Mitä maksaa esim miesten T-paidat markkinoilla ja katumyymälöissä?
        Kiitos vastauksista.

        Hyttyset Intiassa ei pidä ininää ja niitä voi olla joissakin paikoissa yllättävän paljonkin iltaisin. Ja asunnoissakin on aamuisin hyvin syönneitä lähes lentokyvyttömiä hyttysiä, ellei pidä varaansa. Odomos salva on hyvää hyttyskarkoitetta, sitäkin myydään paikallisissa "supermarketeissa" ja on edullista.
        Lämmintä kyllä riittää Intiassa ja olettaisin Goallakin tarkenevan. Itse olen ollut enempi pohjoisempana Mumbain korkeudella ja sielläkin yöllä lämpötila laskee 22C lukemiin, kun päivällä on 28 - 32C lukemia.
        Nuo pistorasiat tuottavat joskus hupaisia yllätyksiä, niissä kun on monasti vieressä katkaisija ja varsinkin tietokoneen kanssa voi tulla ongelmaa, ellei ole akkuvarmistusta, kun joku taikka itse katkaisee virrat juuri SIITÄ pistorasiasta, menee herkästi päivän työt bittiavaruuteen, jos töitä tekee mieli tehdä... Muuten pistokkeet käyvät noin suurin piirtein ja erillistä adapteria ei tarvitse. Suossittelen ostamaan paikan päältä jostain "supermarketista" pistorasiaan kiinnitettävän hyttyskarkoittimen Morten tms. joka tosin kannattaa tuoda sitten lisäsäiliöiden kera Suomeenkin, tehoaa hyvin täkäläisiin hyttysiin.


      • gitta 2013

        illalla en itse ole tarvinnut koskaan mitään pitkä hihaista, mutta aamulla kun lähdin reisuun klo 6 niin ilma tuntui viileältä ja jouduin laittaa pitkähihaista päälle .
        jos oot ihan rannalla illlalla niin sitten ehkä voi tarvita. eihän siellä ole kylmä, mutta kun tottuu siihen lämpöön niin sitten se matalampi lämminkin tuntuu viileältä, shortseissa tarkenee kun on tarvittaessa laittaa joku ohut pitkä hihainen esim. t paidan päälle.
        huoneeseeni tulee pimeällä muutamia moskiittoja, kun käyn parvikkeella pimeällä ja kerran yhdessä hotellissa oli illmastointi laitteen reunat auki eli laitteelle oli tehty liian iso aukko
        sietä itikat tulevat valoa kohden tai wc: n ilmastoinnin kautta. teippasin reunat leveällä teipillä kiinni. se moskiiton karkottaja pistorasiaan mitä paikallisissa kaupoissa myydää
        tehoaa jostakin syystä moskiitot ei lennä enkä huomannut siitä mitään hajua tulevan huoneeseen. illalla terasseissa suojasissa paikoissa on jonkin verran moskiittoja, mutta ei iso ongelma ja odomos voide tehoaa hyvin eikä mielestäni kuivata ihoa. jalkoihinhan ne tulee yleensä pommittamaan. ei niitä huomaa eikä tunne ennenkuin aamulla on täpäköitä valossa. tammikuun 15- helmikuussa on ollut tosi vähän moskiittoja yleensä.

        niissä hotelleissa missä olen ollut niin en ole tarvinut adapteria , mutta niitäkin saa joka supermarketista eikä maksa paljoa jos satut tarviamaan.

        t-paidan laaduissa on eroja mutta ostin hyvälaatuisen pv t-paidan 3€ jos ostaa enemmän niin saa halvemmalla yleensä- hinta riippuu siitä miten hyvä on neuvottelemaan hinnan ja jos myyjällä on käynyt kauppa heikommin niin sitten myydään vähän halvemmalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1975
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      50
      1253
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe