Ampuminen omilla mailla.

ean1

Onko tämä yhteiskunta nyt jotenkin yliherkistynyt aseiden ja niiden käytön suhteen.
Itse olen usein ampunut piekkarilla mökillä, vaimentimella ja sub paukuilla tosin, mutta välillä seassa on myös kovaäänisempiä paukkuja. Onko tämä rikos ?
Entäpä jänön ampuminen pellon nurkasta, tai orava puusta ?
Mun mielestä näissä ei o mitään outoa, mutta jos naapuri soittaa poliisit, niin aseet pois ja ampuja putkaan. Tähänkö ollaan menossa ?

Tässä esimerkki, joskin ilman taustatietoa...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013010616521575_uu.shtml

14

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ttttttyt

      Jutussa sanottiin, että syrjäseudulla.
      Omalla maallaan saa ampua vaikka tykillä jos siihen on lupa, taajamista en tiedä.

      • Vasitenuhalla

        Mitä lupia omalla maalla tarvitaan jos kohdistat esim.hirvikiväärin etkä aiheuta yleistä vaaraa? Et mitään. Toinen asia on jos joku menee puolukka sankon kanssa vasiten tausta alueelle ja soittaa poliisille.


    • ei itsestäänselvyys

      Tykille nyt tuskin mkukaan lupaa. Omnalla maalla saa toki periaatteessa ampua, mutta turvallisuutta ei saa vaarantaa. marjastajilla kun on oikeus liikkua vapaasti, niin kyllä siinä ampuja vastuussa on. Jos marjastajata soittaa poliisin paikalle, niin ampuja siinä heikoilla on, mikäli ei ole lääninhallituksen vahvistamalla ampumaradalla ampunut.

      • Ai ai ai

        Jotku menee sinne tahallaan?


    • että tahallaan

      Totta mooses, ei kai kukaan vahingossa marjaan mene ?

    • vahinkossa paksuksi

      Sehän oon yhteiskunnan roskasakkia, joka toiselta hakee.

      • Taustajoukot

        Kyllä ne jotku osaa keksiä,vaikka mennä taustalle että saavat soittaa pollarille.


    • mennään radalle

      Sitten on kait parempi suosiolla säästää patruunat viralliselle ampumaradalle ammuttavaksi. On aika ajamassa ohi, tuossa omalla maalla ampumiseen.

    • Ampuva naapuri.

      On vaan vähemmän jäniksiä, niilä radoilla....

    • Ryynäsen Topi

      Samaa isoveli valvoo projektia kuin tämä nykyinen "kysy paperit jos näyttää alle 30v henkilöltä" tämän ostaessa alkoholia tai tupakkaa. Ennen oli normaalia että maaseudulla ammutaan ja harrastetaan asiallisesti tietenkin mutta nykyään asiallinenkin harrastus pyritään kriminalisoimaan tarkoituksellisesti. Kuten sanottu omalla maalla saat harrastaa ammuntaa laillisesti mutta kuka vaan voi nostaa etuoikeutettuna syytteen sinua vastaan vaaran aiheuttamisesta tahallaan vaan siitä syystä ettei juuri pidä ammunnan harrastamisesta. Seuraavaksi tulee sata varmasti metsästyslakiin muutos kiväärin käytöstä metsäkanalintu jahdissa ja suunta ei ainakaan edistä kivääri/latvalintu asiaa. "Joku saattaa kävellä marjassa takamaastossa" on yhtäkuin kotiin on moni kuollu, autolla ojaan ajaessaan, katolta pudotessaan tai harrastuksessa vaikka jääkiekossa laitaan taklatessa. Tässä maassa riittää tuhansia ja tuhansia pykäliä vielä muutettavaksi niin että kukaan ei kävele edes heikoille jäille vaan menettää henkensä vasta täytettyään sata vuotta ja vuosia letkuissa vihanneksena kiduttuaan!!! Huom Isoveli valvoo koko ajan!!!

    • Muistamme vielä

      Aselaissa ja Ottawan sopimuksessa näimme jo sen että hallituspuolueet eivät juurikaan välittäneet metsästäjien tai kansalaisten oikeuksista. Joten ensi vaaleissa kannattaa tarkasti katsoa ketä äänestää. Googlaamalla näkee edustajittain miten he näissä kahdessa laissa äänestivät. Lupien hinnat yli kolminkertaistuvat sen vuoksi että hallitus säästää mielenterveyden hoidossa! Meidän metsästäjien on alettava pitämään yhtä, muuten harrastuksemme häviää. Ja vaaleissa on syytä katsoa tarkkaan puolueen ja edustajan toimet ja äänestys näissä kahdessa kysymyksessä.

    • ei persuilulle

      menehän persu siitä huutelemasta vaikka jonnekin politiikkafoorumille.

      • Ryynäsen Topi

        Hmmm aseharrastaja=PerusSuomalainen. 600 000 PerusSuomalaista on melkoinen prosentti äänestäjistä!! Luulin että harrastajissamme on vihreitä lukuunottamatta liki kaikkia eduskunta ryhmiä mutta näemmä väärässä olin. Mites "ei persuilulle" on tälle sivulle sitten eksyny???


    • uliuliuli2

      Jyrki Katainen harrastaa metsästystä ja kuuluu ampumaseuraan. Tietääkseni Jyrki Katainen ei ole persuissa???

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe