Sulkava-Kallislahti tie

alkaa käpy käryämään

Missä on Sulkava-Kallislahti välisen tien talvikunnossa pito? Pitääkö ihmishenki(ä) ensin menettää ennen kuin asiaan tajutaan puuttua ja tietä alettaisiin hoitamaan niinkuin pitää. Olen vuosia ajanut tuota väliä ja KOSKAAN ei ole tarvinnut asiaan puuttua. Nyt huolettaa jo itseni ja muitten autoilijoitten puolesta. Tiessä hirveät urat, puhumattakaan pompuista, joita lumi on muodostanut tiehen hoitamattomuuden takia. Ei tee hyvää kenenkään autolle ajaa tuollaisessa paskassa ja pakko kun on liikkuakin täältä korvesta kaupunkiin asti. Autoilu tiellä on suoraansanottuna vittumaista.

13

1087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaa mieltä

      Aivan samaa mieltä tuosta tien kunnosta. Talvikunnossapito paremmaksi, että pääsee turvallisesti ajelemaan Savonlinnaan ja vielä takaisinkin.

    • Hirviätie

      Sulkavan puolella tie on kuin kynnöspelto, mutta Savonlinnan puolella tie muuttuu kuin metsätraktorin olis ajanut poikittain koko tie osuuden kallislahteen asti. Herrat ovat nyt ulkoistaneet tienpidon onnistuneesti.

      • Pivittäion ajeleva

        Asiasta kannattaa soittaa Kaakkois-Suomen tienhoitopiiriin ja ottaa henkilön nimi ylös, kenen kanssa on asiasta keskustellut. Hän ottaa yhteyttä tienauraajaan. Asia korjaantui ainakin viime talvena asiallisella keskustelulla. Toisella paikkakunnalla oleva hallintohan ei voi tietää teiden kuntoa, ellei heitä informoida asista.


    • Pekka

      Eilen tuota kelkkarataa viimeksi luistelin - anteeksi autoilin - ja kyllä tuntui nololle. Maassa on rahaa enemmän kuin koskaan, mutta ei se tienpidossa näy. Ei ainakaan täällä sivummalla. Kallislahti-Sulkava väli on törkeässä kunnossa talvesta toiseen.

    • Keskivauhti

      Lappeenrannan poliisi vai mikä LP poliisi nyt olikaan, niin ei ole enää vuosiin pitänyt ratsiaa Pihlajalahden kurvissa, satasta saa kesäisin siinä kohtaa pyyhkiä, eikä ristin sielua. Talvella kun voi Sulkavan tiellä ajaa korkeintaan kolmeakymppiä, niin otan sen sitten kesällä takaisin.

      • Eihän sillä

        Pihlajalahden kohdalla ole enää mitään väliä kun ei siellä tapahdu enää mitään. Ei ole tansseja eikä taida olla kioskiakaan enää ja näkyvyyskin molempiin suuntiin on hyvä.
        Jos siellä olisi jotain varottavaa niin sitten se olisi tietysti eri juttu.


      • Tuliko selväksi????
        Eihän sillä kirjoitti:

        Pihlajalahden kohdalla ole enää mitään väliä kun ei siellä tapahdu enää mitään. Ei ole tansseja eikä taida olla kioskiakaan enää ja näkyvyyskin molempiin suuntiin on hyvä.
        Jos siellä olisi jotain varottavaa niin sitten se olisi tietysti eri juttu.

        Soittakaa tienkäyttäjän linjaan, kertokaa tiennumero tai tien nimi ja homma alkaa hoitumaan.

        Aina olen soittanut, jos on ollut ongelmia, ja aina on autot lähteneet auraamaan



        Keneen otan yhteyttä kiireellisessä tapauksessa esimerkiksi tien huono kunto, routavauriot, rumpurikko, lumen auraus jne.?

        Kaikista liikenteen ongelmista sekä välittömästi toimenpiteitä vaativista kohteista ilmoitetaan Liikenneviraston tienkäyttäjän linjalle 0200 2100, joka päivystää 24 tuntia vuorokaudessa vuoden jokaisena päivänä. Liikenneviraston Liikenteen asiakaspalvelun kautta tieto menee nopeasti oikeille urakoitsijoille ja henkilöille.

        Ole Sinäkin aktiivinen ja ilmoita havatsemistasi ongelmista suoraan Tienkäyttäjän linjalle. Puhelu maksaa paikallis- tai matkapuhelun verran. Tienkäyttäjän linjalle ilmoitetut palautteet välitetään tietä hoitaville urakoitsijoille ja tarvittaessa myös muille viranomaisille. Lisäksi tiehallinto lupaa, että liikkumista vaarantavat ja merkittävästi haittaavat puutteet korjataan heti.

        Soita ja kerro liikenteen ongelmista ja tien kunnosta Tienkäyttäjän linjalle puh. 0200 2100 paikallisverkkomaksun tai matkapuhelumaksun hinnalla 24 h/vrk.

        Puhelu ohjautuu lähimpään päivystävään liikennekeskukseen.Teillä liikkuvat soittavat ahkerasti Tienkäyttäjän linjalle. Vuonna 2006 Suomen neljään liikennekeskukseen tuli yli 63 000 puhelua, vaikka numeroa ei olekaan erityisesti markkinoitu.puhelimeen vastaava päivystäjä paikantaa ongelmapaikan soittajan kanssa ja välittää sitten tiedon hoitourakoitsijalle sekä Tiehallinnon valvovalle tiemestarille.

        Urakoitsijalle voidaan joko välittää vain tieto ongelmasta tai sitten antaa toimenpidepyyntö. Toimenpidepyyntöön urakoitsija on velvollinen reagoimaan heti, mutta pelkässä tiedoksiannossa urakoitsijalla on enemmän toimenpideaikaa.
        Tieto urakoitsijan suunnittelemista toimenpiteistä ja aikatauluista välittyy myös liikennekeskuksiin.


      • 5 +12
        Eihän sillä kirjoitti:

        Pihlajalahden kohdalla ole enää mitään väliä kun ei siellä tapahdu enää mitään. Ei ole tansseja eikä taida olla kioskiakaan enää ja näkyvyyskin molempiin suuntiin on hyvä.
        Jos siellä olisi jotain varottavaa niin sitten se olisi tietysti eri juttu.

        tuossa ennen joulua pihlajalahden kohdalla tuli rekka vastaan, se pyyhkäsi lumet päälle, vähään aikaan ei nähnyt mitään. kyllä säikäytti minut. tie on aina niin huonossa kunnossa, että minä miltei köröttelen sillä tiellä. tosi huonosti hoidettu tie vuodesta toiseen.


      • Michelin mimmi
        5 +12 kirjoitti:

        tuossa ennen joulua pihlajalahden kohdalla tuli rekka vastaan, se pyyhkäsi lumet päälle, vähään aikaan ei nähnyt mitään. kyllä säikäytti minut. tie on aina niin huonossa kunnossa, että minä miltei köröttelen sillä tiellä. tosi huonosti hoidettu tie vuodesta toiseen.

        no ensi kerralla kaarrat pysäkille ja otat puhelun tienkäyttäjän linjaan. Liian herkkä ei pidä olla soittamaan, jos meinaa tulevaisuudessakin soitella. Eli asiasta pitää valittaa, mutta aikuinen ihminen varmasti ymmärtää senkin, että mitään 80-luvun tyyliä ei koskaan saada takaisin, eli vedetään liukkaalla hiekkamatto koko tielle....

        Ja paljon on renkaista kiinni. Ostin syksyllä Michelinit autoon, eikä tehnyt tiukkaa viikonloppuna ajella Rantasalmen tietä 100km/h suorilla osuuksilla. En tosin suosittele kellekään ylinopeuksia, mutta kunnon renkaat merkkaa paljon liukkaalla. Viime talven ajoin ikivanhoilla lähes nastattomilla, ja eipä paljon yli 70km/h ajeltu missään. Tietenkään hyvilläkään renkailla ei ole paljon merkitystä, jos tie on esim. urainen.

        Hyviä pitokelejä niin ladulle kuin Teillekin, hih....


      • 5 + 12
        Michelin mimmi kirjoitti:

        no ensi kerralla kaarrat pysäkille ja otat puhelun tienkäyttäjän linjaan. Liian herkkä ei pidä olla soittamaan, jos meinaa tulevaisuudessakin soitella. Eli asiasta pitää valittaa, mutta aikuinen ihminen varmasti ymmärtää senkin, että mitään 80-luvun tyyliä ei koskaan saada takaisin, eli vedetään liukkaalla hiekkamatto koko tielle....

        Ja paljon on renkaista kiinni. Ostin syksyllä Michelinit autoon, eikä tehnyt tiukkaa viikonloppuna ajella Rantasalmen tietä 100km/h suorilla osuuksilla. En tosin suosittele kellekään ylinopeuksia, mutta kunnon renkaat merkkaa paljon liukkaalla. Viime talven ajoin ikivanhoilla lähes nastattomilla, ja eipä paljon yli 70km/h ajeltu missään. Tietenkään hyvilläkään renkailla ei ole paljon merkitystä, jos tie on esim. urainen.

        Hyviä pitokelejä niin ladulle kuin Teillekin, hih....

        onneksi sitä tätä tietä ei tartte kovin useesti ajella, mielummin olen sinne menemättä, kun ei ole pakko sinne landelle kurvailla. mutta se että tie on niin huonosti hoidettu, se tässä kismittää enemmän. mikkeliin ajelen välillä jopa viikottain.


    • Moottorikelkalla

      Pari latu-uraa tuolla Sulkavalaisten väylällä enää on, kohta nekin peittyvät lumeen, kunnes kevät aurinko tien taas sulattaa.

    • kupsakka

      Soittakee tiemestarille Slinnaan ja Sulkavalle, että sassiin auroomaan ja karhuamaan.

    • Anonyymi

      Pihlajalahdessa ajetaan kuin villissä lännessä taajaman kohdalla eikä minkään värisiä sulkuviivoja ! Ennen oli keltaset nyt kaikista ohi missä sattuu ! Jalankulkijat liikkuu henkensä kaupalla kapealla pientareella !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      102
      9414
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      164
      5869
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      23
      5282
    4. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      150
      5213
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      42
      4252
    6. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      87
      3521
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      65
      3461
    8. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      113
      2872
    9. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2841
    10. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      44
      2800
    Aihe