vitiligo

steena68

etsin ystäviä, joilla tämä kiusallinen ihosairaus. ei ole kiva olla yksin tämän kanssa.

9

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalle97

      Täällä ollaan :(((( t.15v poika. Ihan perseestä en voi käydä kavereiden kaa saunassa kun nolottaa. En ole äitille näyttänyt ja kokonajan tulee lisää täpliä enimmäkseen intiimialueelle

      • steena68

        kannattaa kertoo äitille.. ja sulla saattaa lähtee se poiskin. mulle tuli tää vasta muutama vuosi sitten, mut tuskin lähtee multa pois. toisaalta ihan sama.. alkaa naurattaa välillä. .


    • sandra7878

      Oletko facebookissa, sillä siellä on sekä julkinen että yksityinen Vitiligo-vertaistukiryhmä, jossa jäseniä ympäri maailmaa. Tosin suomalaisia ei taida olla kuin pari ja välillä siellä on liikaa "parannuskeinoja" vitiligoon. Voiko sulle kirjoitella johonkin? Mulla on ollut vitiligo n. 25-vuotta.

      • Kalle97

        En nyt keksi mitään missä mulle vois jutella :( missä sulla on täpliä? Mulla tuli yhtäkkiä seitsemännellä luokalla täplät nivusiin ja on siitä pikkuhiljaa levinnyt. Yksittäisiä täpliä on esim polven alapuolella ja kainalon alapuolella. En edes ole varma onko tämä vitiligo. Onko jotain muita tauteja yms jotka tekevät valkoisia täpliä ihoon?


      • steena68
        Kalle97 kirjoitti:

        En nyt keksi mitään missä mulle vois jutella :( missä sulla on täpliä? Mulla tuli yhtäkkiä seitsemännellä luokalla täplät nivusiin ja on siitä pikkuhiljaa levinnyt. Yksittäisiä täpliä on esim polven alapuolella ja kainalon alapuolella. En edes ole varma onko tämä vitiligo. Onko jotain muita tauteja yms jotka tekevät valkoisia täpliä ihoon?

        joka puolella. vatsassa ja selässä jaloissa ... miettii ku kesä tulee taas.. olen kyllä kertonut kavereille. ei ole mitenkään kauhistellut. ja vinoilutkin osaan ottaa jo vastaan.


      • steena68

        ei ole mulla fb. ei ole tullut hommattua. aapelissa poikkeen välillä pelaamassa.


    • aaaaaaaaaaaaaaaaa1

      Minulla on mm. totaali vitiligo, se on toisaalta helpompi kun olen kauttaaltaan valkoinen, ei ole läiskiä. Mutta muut ihosairaudet kyllä tekee elämästä kurjaa. Niitä minulla piisaa ja nyt tämä autoimmuuni sairaus on levinnyt sisäelimiinkin. Epäiltiin APECD-oireyhtymää, mutta se on poissuljettu.

    • piipau1

      minulla on vitiligo, mutta olen täysin sinut sen kanssa =) se alkoi jalkapöytien valkoisista läsikistä muutamia vuosia sitten, jotka on lisääntyny aina tähän päivään asti reisiin, polviin, kyynerpäihin, vasen silmä on ympäriltä vaaleampi ja kämmenet on aika laikukkaat.

      olkaa sinut vitiligon kanssa, olette vain erityisiä! :-) vitiligoa on n. 1% väestöstä, ainakin sillon kun joitakin aikoja sitten lueskelin

    • hartsaww

      Minulla ollut VITLIGO lapsesta pitäen nyt olen 24w ja itseäni se ei ole koskaan oikeastaan häirinnyt.. nauran vain asialle ja en yritäkkään peitellä asiaa niin paljon helpompaa ja kukaan ei edes kysele :D joskus joku kysyy ni selitän nopeasti.. tietenkin se kivempi olisi ilman mutta sen kanssa kannattaa vain jatkaa ihan niinkuin sitä ei olisikaan :) elämässä on suurempiakin asioita kuin pienet ulko näkö seikat.. 5 vuotta sitten minulla oli vain ranteessa ja jaloissa pienet laikut nykyään koko kädet ktoiseltapuolelta silmän ympärykset jalat selkä niska :D joka paikassa :) mutta elämä hymyilee joka tapauksessa :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1145
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      54
      850
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe