Onko kunnan eläinlääkäristä kokemuksia?

koiran_omistaja

Millainen paikka on tuo Paimion kunnaneläinlääkäri onko kellään kokemuksia?

46

8051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paskapaikka1

      Huono!! itse en enää koiraani sinne vie!

    • Jos tarvis!.

      Mitä siellä tapahtui ,kun on niin huono ? Vai uskallatko kertoa ?

    • paskapaikka1

      koirallani oli kohtutulehdus, käytiin ensin tossa paimiossa, sanottiin että kaipaa vain "pyllypesua". sitten mentiinkin turkuun päivystysleikkaukseen jotta koirani henki säilyisi.

      • HÄPEÄ!!

        "sitten mentiinkin turkuun päivystysleikkaukseen" Kuka vittu vie koiran leikkaukseen? Pahinta rahan tuhlaamista mitä kuvitella saattaa! Suomessakin on sairaita, nälkäisiä ja jopa kodittomia ihmisiä ja sinä kehtaat viedä KOIRAN leikkaukseen!?


      • lobotomia sulle
        HÄPEÄ!! kirjoitti:

        "sitten mentiinkin turkuun päivystysleikkaukseen" Kuka vittu vie koiran leikkaukseen? Pahinta rahan tuhlaamista mitä kuvitella saattaa! Suomessakin on sairaita, nälkäisiä ja jopa kodittomia ihmisiä ja sinä kehtaat viedä KOIRAN leikkaukseen!?

        Kissa...Varmaan sulla,anna sille vaikka?
        Jos sulla on eläin,ja olet tuota mieltä,suosittelen sulle eutanaasiaa.


    • joopatijoo9

      En tiedä kuka siellä on nykyään, onko sama kuin vuonna 2000? Sille äijälle en veisi edes puolikuollutta matoa! Sadisti ukko :( No saipahan aikaan koiralle sellaiset traumat että vuosia taisteltiin.

    • 1220madame

      Kunnaneläinlääkärin päätyönä on hyötyeläimet.

      Lääkärissä ei kyllä mitään vikaa ole pienlemmikkienkään hoidossa, kolmen kissan kanssa olen käynyt jo usean vuoden ajan.

      Mutta suosittelen hienohelmoja ja kitisijöitä menemään jonnekin muodikkaalle ja kalliille yksityisasemalle, jossa paapotaan sekä koirat että varsinkin hysteeriset omistajat (jotka eivät osaa koiriaan hoitaa ollenkaan)!

      • niiseonoltava!

        Vastasit niin mun suusta! :) Mäksyssä ei oo mitää vikaa :)


      • miettikää vähän

        Nimenomaan. Se on yleensä se eläimen omistaja, joka kaipaa nuppihoitoa. Vähän kun eläintä kehuu, niin on jo ihan sama mitä sille tehdään, kun vaan on niin hieno eläin ja hyvin pidetty.


      • Anonyymi

        Tämä..


    • Ihan ok!

      Ihan ok ja kohtuuhintainen. Ronskit otteet sillä on, itse olisin leikatun kissan nostanut kauniisti laatikkoonsa, mutta tämä nosti niskasta roikottaen. Mutta sinne vien mieluummin (jo hinnan takia) kuin Turun kalliisiin klinikoihin.

    • Niskanosto

      Nosti muuten sun kissasi ihan oikeasta paikasta....näin luonto toimii!!!

      • Hellästi !.

        Ehkä emo nostaa pentua niskasta,mutta ei aikuista,vanhaa kissaa niskasta nosteta ! Kovat on otteet ! Olishan sitä voinut kauniisti syliin ottaa ja nostaa pöydälle !!!!


      • kittyfur
        Hellästi !. kirjoitti:

        Ehkä emo nostaa pentua niskasta,mutta ei aikuista,vanhaa kissaa niskasta nosteta ! Kovat on otteet ! Olishan sitä voinut kauniisti syliin ottaa ja nostaa pöydälle !!!!

        Kyllä aikuisenkin kissan voi periaatteessa nostaa niskanahasta, kunhan ehdottomasti vain tukee toisella kädellä takajalkoja ettei riipu pelkästä niskasta. Painoa ei siis kannatella eläimen niskasta vaan takapuolen alta!
        Kissalla on todella vahvana refleksi, jossa niskasta nostettaessa niskasta etukäpälät rentoutuvat ja takajalat vedetään kippuraan mahan alle. Paritellessakin kolli tarttuu naarasta niskasta kiinni saadakseen sen pysymään aloillaan.
        Tästä videosta näkyy hyvin miten kissa jähmettyy liikkumattomaksi pelkän klipsin avulla: http://youtu.be/KT5YfJNuJAY


    • Suosittelen ennemminkin ottamaan yhteyttä Varsinais-Suomen maaseutuopistoon paimiossa, tutummin tunnettu metsäkouluna, paimion sairaalasta jonkun kilometrin vielä eteenpäin... Vanha opiskelia olen ja minusta hyvä ja tietävä eläinlääkäri siellä, itse en kanssa tykkää ollenkaan kunnaneläinlääkäristä, 2 kissaa siellä leikattu ja lopulta 1 meidän koira mätäkohdun vuoksi lopetettu siellä, että näin.

      • näin on käynyt

        Tosiaan, kyllä siinä jotain täytyy olla vialla. Tunsin kerran yhden rouvan Pajatieltä ja hänellä oli kaksi koiraa, mutta Kaarinaan asti piti aina lähteä, kun koirat sairastelivat, vaikka kunnan eläinlääkäri olisi ollut naapurissa.


      • 215jneect

        Juu, lääkäri on ihan ok.

        Mutta sitten on se puolipissislauma opiskelijatyttöjä, jotka luulevat olevansa ylen taitavia ja fiksuja...


    • Näinkin käy

      En vie koskaan koiraani sinne.Edellinen koirani oli 2004sairas joi valtavasti ja oksenteli.Kävimme v.o.tolla,ei vikaa juo helteen takia.Seur.aamuna Turkuun päivystykseen koiralta meni jalat alta ja oksensi sappea.Diag.haimakasvain ja diabetes.Ei huomannut Paimion tri.näitä.Koirani nukutettiin koirien taivaaseen.Livian koululla hyvät lääkärit,suosittelen sinne menoa.Uusi koirani käy aina siellä,jos tarvetta lääkäriin.

      • Mietinvain

        Mistä uskonnosta tuollainen "koirien taivas" löytyy? Ei tietääkseni ainakaan juutalaisuudesta, kristinuskosta, islamista tai Euroopan muinaisuskoista. Ns. idän uskonnoista löytyy reinkarnaatio-oppeja, mutta moniko niistä opettaa eläinten ja ihmisten välistä uudelleensyntymää? Ehkä koira voisi heidän mukaansa syntyä ihmiseksi tai jopa hevoseksi, mutta ei se mihinkään taivaaseen pääse.

        Asia lienee niin, että puheet "koirien taivaasta" ovat vain heikkomielisten itsepetosta. Koiraasi ei "nukutettu koirien taivaaseen", se tapettiin myrkyttämällä. Nyt se maatuu ja vaihtaa paikkansa ravintoketjun huipulta pohjalle. Siitä kasvaa ruohoa, jonka joku joskus syö. Ehkä se monien vaiheiden kautta päätyy vielä joskus sinun ruokapöytääsi tai vaikka vaatteiksesi.

        Minkään buddhien ja krishnojen kanssa se ei ainakaan istu pilvenreunalla pedigreetä järsimässä, se on varma.


      • uskoo ken tahtoo
        Mietinvain kirjoitti:

        Mistä uskonnosta tuollainen "koirien taivas" löytyy? Ei tietääkseni ainakaan juutalaisuudesta, kristinuskosta, islamista tai Euroopan muinaisuskoista. Ns. idän uskonnoista löytyy reinkarnaatio-oppeja, mutta moniko niistä opettaa eläinten ja ihmisten välistä uudelleensyntymää? Ehkä koira voisi heidän mukaansa syntyä ihmiseksi tai jopa hevoseksi, mutta ei se mihinkään taivaaseen pääse.

        Asia lienee niin, että puheet "koirien taivaasta" ovat vain heikkomielisten itsepetosta. Koiraasi ei "nukutettu koirien taivaaseen", se tapettiin myrkyttämällä. Nyt se maatuu ja vaihtaa paikkansa ravintoketjun huipulta pohjalle. Siitä kasvaa ruohoa, jonka joku joskus syö. Ehkä se monien vaiheiden kautta päätyy vielä joskus sinun ruokapöytääsi tai vaikka vaatteiksesi.

        Minkään buddhien ja krishnojen kanssa se ei ainakaan istu pilvenreunalla pedigreetä järsimässä, se on varma.

        Hei tosikko mietinvain! Lapsetkin jo tietää mitä koirien taivas tarkoittaa. On se paljon nätimmin sanottu kuin tuo edellä oleva tekopyhä p..ka litaniasi.


      • Älytöntä
        Mietinvain kirjoitti:

        Mistä uskonnosta tuollainen "koirien taivas" löytyy? Ei tietääkseni ainakaan juutalaisuudesta, kristinuskosta, islamista tai Euroopan muinaisuskoista. Ns. idän uskonnoista löytyy reinkarnaatio-oppeja, mutta moniko niistä opettaa eläinten ja ihmisten välistä uudelleensyntymää? Ehkä koira voisi heidän mukaansa syntyä ihmiseksi tai jopa hevoseksi, mutta ei se mihinkään taivaaseen pääse.

        Asia lienee niin, että puheet "koirien taivaasta" ovat vain heikkomielisten itsepetosta. Koiraasi ei "nukutettu koirien taivaaseen", se tapettiin myrkyttämällä. Nyt se maatuu ja vaihtaa paikkansa ravintoketjun huipulta pohjalle. Siitä kasvaa ruohoa, jonka joku joskus syö. Ehkä se monien vaiheiden kautta päätyy vielä joskus sinun ruokapöytääsi tai vaikka vaatteiksesi.

        Minkään buddhien ja krishnojen kanssa se ei ainakaan istu pilvenreunalla pedigreetä järsimässä, se on varma.

        Aika idioottimaista. Ilmeisesti joku ongelma? Ihminen saa uskoa mihin haluaa eikä sitä tarvitse tyrkyttää eikä paheksua muitten uskontoa.


    • roosu881

      Myös molemmissa käyneenä ("Metsäkoulu" ja kunnan eläinlääkäri) suosittelen ehdottomasti Metsäkoulua.

    • kissanomistaja

      Se että eläin on jouduttu lopettamaan, ei vielä kerro eläinlääkärin taidoista yhtään mitään. Ennemmin nostan hattua eläinlääkärille joka eutanasiaa uskaltaa omistajalle ehdottaa jotta eläin säästyisi pidemmiltä kärsimyksiltä. Olen kolme kertaa Paimion kaupungineläinlääkärin tavannut eikä hänessä ole mitään vikaa, päinvastoin on vuosikymmenten kokemus alalta ja osaa hommansa. Kaupungineläinlääkäri ei kuitenkaan ole erikoistunut pieneläimiin joten vaativammissa asioissa on käännyttävä sellaisten lääkärien puoleen jotka ovat niihin erikoistuneet. En minäkään mene terveyskeskuslääkäriltä vaatimaan ortopedisiä toimenpiteitä, vaan sitä varten mennään asiaan erikoistuneelle lääkärille. Lääketiede on niin laaja ala ettei kukaan voi osata kaikkea. Ihmislääkäreillä sentään on pelkkä ihminen osattavana, eläinlääkäreillä usea eri eläinlaji joista pitäisi tietää valtava määrä asioita.
      Näitä keskustelupalstoja lukiessa jaksan aina ihmetellä ihmisten kapeaa näkemystä ylipäätään kaiken suhteen. Joku kirjoitti ettei koko Etelä-Suomessa ole hyvää eläinlääkäriä. Kukakohan on oikeasti joka ikisen eläinlääkärin koko Etelä-Suomessa käynyt läpi niin että voi näin väittää? Täälläpäin on useita erittäin päteviä eläinlääkäreitä. Aina lääkärin diagnoosi tai hoitoehdotukset eivät omistajaa miellytä, mutta se ei vielä tee lääkäristä huonoa. Omistajat vaan luulevat aina tietävänsä kaikesta kaiken, paremmin kuin alaa vähintään kuusi vuotta yliopistossa opiskellut henkilö (jonne muuten ei ihan kuka tahansa pääsekään opiskelemaan) jolla saattaa sen päälle olla vuosikymmentenkin kokemus alasta.

    • vuosiakanta-asiakas

      Olen käynyt monen eri eläimen kanssa jo kolmatta vuosikymmentä,aina on sairaudet osannut hyvin hoitaa.Asian mukaista ja hyvä hoitoa ollut,ei ole minulla mitään valittamista hänen työstään tai käytöksestään.Hyvin on aina juttuun tultu,käyn siellä eläimieni kanssa jatkossakin.

    • Naali A.

      Näin ihmisenä ei oo tullu käytyä eläinlääkäreis ylipäätää, niin paha sanoa. Onneks en oo joutunut ihmisiä hoitavallekkaan lääkärille muutamaa kertaa enempää. *koputtaa puuta*

      • kissaihminen4

        Minunkin kissa tuli kipeäksi heinäkuussa ja Paimiosta ei mitään apua saanut. Eläinlääkärin puhelin ei edes vastaa. Saloon piti katin kanssa matkustaa antibioottia hakemaan.


      • Naali A.
        kissaihminen4 kirjoitti:

        Minunkin kissa tuli kipeäksi heinäkuussa ja Paimiosta ei mitään apua saanut. Eläinlääkärin puhelin ei edes vastaa. Saloon piti katin kanssa matkustaa antibioottia hakemaan.

        Minulla ei oo kissaa. Mites toi sun vastaus ylipäätään liittys mun viestiin?


      • A-naali
        Naali A. kirjoitti:

        Minulla ei oo kissaa. Mites toi sun vastaus ylipäätään liittys mun viestiin?

        Haloo maiilma kutsuu.


      • 2 kissaa
        kissaihminen4 kirjoitti:

        Minunkin kissa tuli kipeäksi heinäkuussa ja Paimiosta ei mitään apua saanut. Eläinlääkärin puhelin ei edes vastaa. Saloon piti katin kanssa matkustaa antibioottia hakemaan.

        Just tuli turkulaiselta eläinlääkäriasemalta kotiin kutsu kissojen vuositerveystarkastukseen 180 euroa kissa. Ja ei kun menoksi!


    • Naali A.

      Haloo. Mitäs maailmalla on asiaa?

    • Muppis

      Olen käynyt Paimiossa monet kerrat kissojen ja koirien kanssa, ja aina on hoito ollut hyvä.
      Lääkäri on suorasukainen tietystä syystä, ei kannata närkästyä.
      Hän on oikeassa, et sinä eläimen omistaja.Paimiossa pirun hyvä eläinlääkäri, piste.

    • rapuralla

      Rapusyötteinä käytetään nykyääkin kissoja. että pidä mirristäsi kiinni.

    • Anupiiu

      Mäkelä lopetti vanhan koirani. Ihan asiallisesti ja kunnoittavasti hoiti tilanteen. Myös hevosia on lääkinnyt. Ei moitteen sanaa. Oikean vanhan ajan lääkäri niin kuin Liedon vanha eläinlääkäri Jukka Taimen. Jos haluaa lässytystä ja on ylimääristä rahaa voi raahata eläimensä johonkin kalliille turhalle klinikalle Turkuun.

    • juupajuu85

      Asiallista palvelua sieltä saa! Itse olen monta vuotta Mäkelän paleluja käyttänyt niin koirien, kissojen kuin hevostenkin kanssa. Hän vaan sanoo asiat omalla tavallaan - suoraan ja kiertelemättä - ja arvostan sitä. Osaa kyllä myös sanoa jos vaiva vaatii esimerkiksi leikkaushoitoa, mitä hänen ei ole mahdollista omilla varusteillaan suorittaa. Ja arvostan myös sitä, että kun vaiva on siinä pisteessä, ettei eläimen kärsimistä ole tarkoituksenmukaista pitkittää, niin siitä sanotaan, koska omien eläinten kanssa se järki ei aina ole mukana päätöksenteossa.

      Noilla palvelevilla klinikoilla ollaan niin helliä ja tunteellisia, että on se paha kuunnella suoraa puhetta jos on tottunut hienovaraisempaan. Usein ehdotellaan kalliita hoitoja hoitojen perään ja lopulta yleensä itse saat kysyä, että olisiko aika vaan päästää se eläin pois. Yleensä sitä klinikan puolelta ehdotetaan vasta liiallisesti pitkitettyjen hoitojen jälkeen, ellei omistajalla ole itsellään sisua siihen. Itse ainakin tarvitsen aina sen ulkopuolisen sysäyksen/hyväksynnän siihen isoon päätökseen ja olen kuitenkin sitä mieltä, että se eläin olisi mukava päästää pois ennen kun se kärsii. Yleistän, mutta yleensä aika haravassa on klinikoilla se lopettamisen ehdottaminen, koska jostain syystä siitä tuntuu tulevan huonoa mainetta, vaikka kuinka perustellusti se vaihtoehtona esitettäisiin.

      • Anonyymi

        Joo ja yksityisillä klinikoilla tuo hoito tuntuu olevan ihan silkkaa bisnestäkin.
        Eli ainakin osittain silläkin varmaan vielä sinnitellään eläintä hengissä, kun olisi jo syytä antaa sille eutanasia, että klinikka tienaisi nyt vielä mahdollisimman hyvin.
        Mutta niinhän se on ihmislääkäreilläkin, ainakin omasta kokemuksesta.


    • Annimm

      Mun mielestä ihan, ok.
      Ja hintataso kohdillaan.
      Ei ole mikään lepertelijä, mutta työnsä hoitaa hyvin.
      Mulla kissoja ollut aina 4 kpl. Ja Paimiossa asuessa olen ne hänellä hoidattanut ja myös lopettanut, siis vanhuuttaan. Jos kissa on 20v. Ja jo monin tavoin sairas se on silloin parempi ratkaisu.
      Esim. Nartun Sterilointi ja kahden kollin kastraatio, sekä pojat myös rokotettiin samalla, maksoi 200€.
      Nyt ajattelin ihan vain soittaa ja pyytää kirjoittamaan reseptin apteekkiin 4 kisulle korvapunkkilääkettä ja jos tarvitsee näytteen, voin sen toki viedä, ilman kissojakin näytille. Koska kaikkien on lääke kuitenkin saatava! Tässä on se vissi ero. Olen tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Hyvä eläinlääkäri, olen käynyt vuosi kausia eri eläinten kanssa. Hintataso on kohtuullinen, ja aina ollaan se hoito saatu mitä on tarvittu. Käydään myös muualla, koska hänellä ei ole laitteita esim lonkkakuvauksiin. Semmoset simppelit jutut: rokotukset, antibioottia tarvitseva tulehdus, hammaskivenpoisto, kastraatio, passin hankinta hoituu edullisesti ja asiallisesti.

    • Anonyymi

      Mäkelä on loistava eläinlääkäri. Osaava ja taitava. Pitää vaan ihmisen sietää suoraa puhetta, eikä odottaa turhia lässytyksiä. Meillä ei muuta, kuin hyvää sanottavaa. Hoitaa meidän kissat ja possun nyt ja jatkossakin. Ja tyttö, joka tuuraa parasta aikaa, menee isännän jalanjälkiä. Loistava palvelu ja taito. Kiitos.

    • Anonyymi

      Olen 20 vuotta käyttänyt kissaa,kania,koiria ja aina on apua saatu.
      Ajan on aina pyrkinyt järjestämään,vaikka kiire onkin ollut.
      Edullinen,osaava ja mukava palvelu.
      Käydään jatkossakin.

    • Anonyymi

      Mäkelä taisi olla lääkärinä tänään meillä. Erittäin pätevän oloinen, ei todellakaan turhan kallis ja ajan järjesti, vaikkei aikoja meinannutkaan löytyä. Olen käyttänyt turussa ja salossa kalliilla eläinlääkäreillä, tämä ehdottomasti pätevin, tänne vien jatkossakin. Valittajille, ei kannatakkaan viedä, saapahan oikeat potilaat helpommin aikoja näin.

      • Anonyymi

        Olen tykännyt myös. Jos ei ole ollut aikoja, on silti järjestänyt niin että onnistuu. Ihana, luotettava ja eläinrakas. Arvostanisosti. Auttanut sairauksissa, ja myös hoitanut vanhusten lopetukset siististi ja ammattitaidolla. Ei se varmaankaan ole kiva katsoa pillittävää lemmikin omistajaa, mutta asiallisesti on toiminut aina.


      • Anonyymi

        Täysin samaa mieltä kanssasi!


    • Anonyymi

      Asiallinen ja ystävällinen vastaanotto. Asiamme tuli hyvin hoidetuksi, vaikka asiakkaana vilkas pentu. Myös edellistä asiakasta kuulin puhuttelevan ystävällisesti ja huomaavaisesti. Vastaanottotilat ovat häpeäksi Paimion kaupungille ja tekevät varmasti eläinlääkärin työskentelyn tukalaksi. Isot ikkunat, aurinko paahtaa, eikä ilmastointia ole. Rskennus yttää hylätyltä teollisuustilalta. Itse en sellaisissa työoloiss jaksaisi hymyillä. Sitten vielä fyysisesti raskaat tilakäynnit. Ajattelin Paimion olevan fiksu ja edistuksellknen kaupunki, mutta eläinlääkärin työoloja ja asiakkaita ei kaupunki arvosta.

    • Anonyymi

      Nykyinen kunnan ell näyttäisi olevan Venla von Bagh ainakin netistä löydettyjen tietojen mukaan...
      Onko kenelläkään kokemuksia hänestä, Onko millainen lääkäri?
      Mun tarvitsisi käyttää lemmikkiäni senioriterveystarkastuksessa ja mieluiten käyttäisin kunnallisella eläinlääkärillä.
      Noilla yksityisillä klinikoilla näkyy olevan helkkarin iso hintahaitari samoillekin toimenpiteille ja moni ilmoittaa vaan alkaen-hintoja.
      Vaikka ei noissa alkaen-hinnoitteluissa nyt sinänsä ole vikaa, mutta mielestäni jättää turhan ison pelivaran asemalle päättää sen lopullisen hinnan. Esim jos alkaen hinta on 185€, niin se voi olla tosiaan vain noin 200 euron luokkaa tai sitten 400€...
      Pitäisi pystyä ainskin terveystarkastuksissa ilmoittamaan koko hinta vaikka 50 euron tarkkuudella jo hinnastossa. Kuten eräs klinikka ilmoittaa terveystarkastuksen hinnaksi 190-230€ sisältäen verikokeen. Sinne vain on pitkät jonot.
      Mutta tosiaan, onko kenelläkään tästä von Baghista kokemuksia?
      Olisin käyttänyt lemmikkiäni Liedon pieneläinklinikalla jo ihan välimatkan takia ja oletinkin saavani ajan sieltä, koska asioitiin siellä viime kesänä, mutta nyt ei sinne sovikaan mennä.
      Mulle vastannut henkilö kysyi heti ensimmäisenä, että missä asun, ja kun vastasin asuvani Turussa, niin totesi vain vastaanoton olevan ensisijaisesti ja ainoastaan lietolaisille tarkoitettu klinikka. Ja että jos yhdenkin ulkopaikkakuntalaisen päästää klinikalle asioimaan, niin kohta kaikki turkulaiset valuvat heille lemmikkinsä kanssa.
      En tiedä, johtuiko tuo asenne kiireistä vaisiitä, kun kyseessä oli vain perustarkastus, eikä akuutti vaiva..

    • Anonyymi

      Hei
      Minulla ei ainakaan ole mitään negatiivistä sanottavaa Venlasta. Erittäin pätevä ja osaava lääkäri. Pärjäsi erittäin hyvin minun amerikan buldogin kanssa ja saatiin siis hän sai koirani kuntoon.

      • Anonyymi

        Ok.
        Yritin aiemmin, syksymmällä jo, tavoittaa häntä saadakseni kissalleni aikaa varattua.
        Toinen numero, mikä oli merkitty hänen puhelinnumerokseen, olikin poistettu käytöstä mikä selvisi siihen soittaessa.
        Ja toisestakin puhelu katkesi heti samantien, kun operaattori yhdisti siihen. Ei ollut siis varattua tms, vaan katkaisi heti samantien koko puhelun.
        Joten jäi aika saamatta ja vein kissani toiselle, yksityiselle, vastaanotolle.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe