Astmaako?

ventoline1

Miltä kuulostaa seuraavat:

Nainen
Ikä 23,5
Pituus 158cm
Paino 67kg (Painoindeksi 27)

Spirometria tulos :"ventilaatiofunktio normaali" ja "bronkodilataatiotutkimus; ei merkittävää muutosta".

Hoitaja kuitenkin kertoi, että jonkun verran viitearvoja alhaisemmat tulokset. Lausuntoa lääkäriltä ei ole vielä tullut.

Pef arvot:

esimerkki eilinen

Aamu 370, 380, 390
---> lääkkeen jälkeen 410, 400, 390
Ilta 380, 380, 385
---> lääkkeen jälkeen 390, 390, 400

Mitä luulette, mikä tässä vielä tulee tuomioksi?

6

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tiijä..

Astmatyyppistä oireilua joka voi hellittää hoikentamalla itsesi normipainoon ja lisäämällä liikuntaa.,

• joku tolkku

Jos painoindeksi on 27 niin ei sillä ole hengitysvaikeuksien kanssa mitään tekemistä.
      Sisäilmasairauden mahdollisuutta sen sijaan kannattaa pohtia.

• aapee

Niin no, tietty jonkun verran on ylipainoa ja liikuttua ei juuri tule.
        Viimeiset vuodet on valitettavasti päässy kunto alas aika reippaastikkin, hyvä jos on vittiny lähteä kerran kuukaudessa puolentunnin kävelylenkille, surullista mutta totta.

Välillä vaan ihmetyttää noi puhallukset kun saatan jotkut päivät puhaltaa ennen lääkettä vaikkapa 400, 390, 390 ja lääkkeen jälkeen 390, 380, 380

Mutta jos mun ikäisellä ja pituisella se viitearvo on 420, niin eikai nää oo mitään älyttömän huonoja arvoja kuitenkaan?
        Hiukan vaan viitearvoja alhaisemmat kuitenkin.

• astmaatikko2

Lääkkeen pitäisi nostaa arvoja paljon, paljon enemmän!

Joten .. astmaa tuskin on!

• aapee

Mitäs tämä seuraava tarkoittaa:

Lääkäri soitti eilen illalla ja kertoi spirometriasta että on se suht ok, ainoastaan ehkä 10% on alhaisempia tuloksia kuin mitä pitäisi olla.

Kerroin, että minulla on jonkun verran kissa-allergiaa ja hän sanoi, että oireet saattavat johtua jopa siitä.

MUTTA, hän sanoi, että voisin kokeilla 1kk ajan jotain kortisonikuuria jolla tutkitaan muita asioita, mutta mitä ne ovat?
      Sitä hän ei sanonut, mutta en itsekään huomannut kysyä.

• ahdistaaa

Mulla oli vastaavaa. Lääkkeistä en saanut mitään apua.
      Kaikki oireet kuitenkin hävisi kun jätin perinteiset, gluteiini pitoiset viljat pois ruokavaliosta. Maito voi olla kanssa ongelmallinen. Toki voi johtua monesta muustakin asiasta. Onko paljon stressiä? Jos henkisesti ahdistaa, niin se voi muuttua fyysiseksi ahdistukseksi ajan kanssa.

Ja kannattaa kokeilla joka päiväistä raitisilma altistusta mieluummin kuin kortisonia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1722
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      42
      1059
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      740
    Aihe