Voihan nenä! Ongelmia nimen kanssa.

miettiväinen isä

Olen uskotellut, vannonut ja varmistanut itselleni, että jos saan pojan, niin pojan nimeksi tulee Robin. Ei minua haittaa, vaikka on Robin ja Batman ja Frontside olliesta tutuksi tullut Robin Packalen. Ja sitäpaitsi sukunmenikin käy Robin nimeen.

Mutta sitten tapahtui näin. Näin hurmaavan ja kauniin naisen. Menin juttelemaan hänelle ja siitähän romanssi alkoi. Tutustuin häneen ja sain tietää, että hänellä on Tuuli niminen tyttö edellisestä suhteesta ja että Tuuli asuu tämän hurmaavan naisen kanssa. Menihän tuossa muutama vuosi, kunnes muutimme yhteen ja menimme kihloihin. Tuuli muutti sitten tietysti samaan taloon kuin minä.

No, kun Tuulin oli aika mannä kouluun, niin kaikki alkoi hyvin. Mutta sitten tuli tieto, että Tuulia kiusataan koulussa. Tyttö aivan itse kertoi minulle ja vaimolle. Tietenkin kouluun ilmoitettiin, mutta kiusaajat eivät lopettaneet. Meni vuosi ja Tuulia kiusattiin yhä. Ehdotimme, että tyttö vaihtaisi koulua, mutta tyttö ei tahtonut pitkien taksimatkojen takia. Nyt Tuulia kiusataan jo neljättä vuotta ja kiusaaminen on muuttunut aina vain pahemmaksi. Kohta on pakotettava tyttö vaihtamaan koulua tai sitten itse muutettava toiseen paikkaan.

Sitten tuli se laulaja-Tuuli jota koko perhe inhoaa. Vaimoni oli raskaana ja synnytti suloisen pojan. Olemme puhuneet vain yhdestä lapsesta Tuulin lisäksi, eli lisää ei ole tulossa.

Nimeksi tahtoisin tietysti tuon Robinin, mutta sitten Tuuli ja poikamme tulisi kiusatuksi olisivat he missä tahansa koulussa. Siksi en ole uskaltanut tuosta nimestä vaimolle kertoa.

Mutta annanko siis pojalle nimeksi Robinin vai jotain muuta. Ja ehdotuksia saa kertoilla. :)

8

584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

Ei ole ollenkaan sanottu, että poikaanne kiusattaisiin ihan automaattisesti sen vuoksi, että hänen nimensä olisi Robin!
      Kiusaajat keksivät aiheen mistä tahansa, muustakin kuin nimestä.

Minulle ei ole tullut mieleenkään yhdistää Tuuli -nimeä mininkään lapsi-laulajaan. Tuuli on on kaunis nimi, oli se sitten millaisella ihmisellä tahansa.

"Ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä! ;)

Kerro ihmeessä vaimollesi mieltymyksestäsi Robin -nimeen.

Robin on hyvä nimi ja jos vaimosikin tykkää siitä, niin siitä vaan:)

• Ernesti666

No jo on sulla jorinat

• namnsdagar

Robinin nimipäivä löytyy toki ruotsinkielisestä allakasta (7.6).

• sitten Robin

tai sit Roope:) lempinimeksi Robin;)ja tosiaan,en usko että kiusaaminen johtuu vain ja ainoastaan nimestä,varsinkin jos nimi on suht tavallinen ja asiallinen?

• Tipityy 40

hoh hoijaa, no on joillakin ongelmat! Mutta jos minulta kysytään, en antaisi pojalleni nimeä Robin. Itse tykkään seuraavista nimistä eli; Kimi, Niki, Jiri, Jasu, Sasu, Jani, Joni, Niko, Miro, Milo jne

• 123 ABC

Minä pidän Robinistä. Ja mieluummin niin päin, että Robin olisi virallinen nimi, Roope voisi olla hänen lempinimensä.

Enkä missään tapauksessa antaisi omalle lapselleni Tipityy 40:n ehdottamaa Jania, Jonia, Kimiä, Timiä, enkä muitakaan Sami/Jami,Roni/Toni-sarjan nimiä!!!

Meillä on jokaisella oma nimimakumme, ja hyvä niin :)

• miettiväinen isä

Oikesataan Täti on oikeassa. Ei poikamme tai Tuuli välttämättä joutuisi kiusatuksi.

Kerroimpa eilen illalla tästä Robin nimestä ja hän alkoi heti kutsumaan poikaamme Robiniksi, kokeillaakseen että tuntuuko se hyvältä lausua ja sopiiko se meidän vilkkaalle naperolle. Äsken sitten raportoi, että Robin on kiva nimi, mutta tuo Tuuli-Robin juttu vähän mietityttää.
      Roopesta en tykkää.
      Vaimo on tykännyt kuulemma aina Viljami nimestä, mutta hänestä se ei sovi pojalle. Toiseksi/kolmanneksi nimeksi kuulemma menisi. Pojasta tulee Riku, jos Robin ei tunnukkaan hyvältä.

Todennäköisesti pojasta tulee siis Robin ja toiseksi/kolmanneksi nimeksi tulee Viljami. Kolme nimeä olisi siis nimeen tulossa. Onko ehdotuksia? :)

• Täti

Voisiko Robinin toinen nimi olla sinun nimesi (tai toinen nimesi)?
      Tai isäsi tai appesi nimi? Tai jostain kauempaa suvusta oleva nimi?

Viljami on kiva nimi kolmanneksi.

Laitan nyt vielä muutaman ehdotuksen toiseksi nimeksi

Robin JUUSO Viljami
      Robin MIKKO Viljami
      Robin OSSI Viljami
      Robin SIMO Viljami
      Robin ANTTI Viljami
      Robin AKI Viljami

Robin VILLE RIKHARD

ja kolmanneksi

Robin Viljami JOHANNES
      Robin Viljami JEREMIAS

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6414
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3833
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3210
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1736
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      979
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      966
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      890
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      869
    Aihe