Kampin lähintön vuokra-asuntojen hintaluokka?

Uusi vuokranantaja

Hei

Minulla on 40m2 yksiö Eerikinkadulla (Albertinkadun risteyksen lähettyvillä) mitä pitäisi laittaa vuokrattavaksi. Asunto on juuri remontoitu (uusittu parketti, kaapit, seinät maalattu jne.) Osaako kukaan sanoa, paljonko voin pyytää vuokraksi tästä asunnosta?

Asunto on siis ensimmäisessä kerroksessa ja vessa on remontoitu vain väliaikaiseen muotoon (muovimatto kaakeleitten sijaan, mutta pöntöt, lavuaarit jne on kuitenkin vaihdettu), koska taloyhtiö aikoo tehdä ison putkiremontin 2 vuoden sisällä. Osa tuttavista yrittivät udella saako kyseistä kohdetta 700-800e/kk vuokralla, mutta en uskalla vielä sanoa mitään, etten tuota pettymystä. Asunto ei ole kalustettu.

Vielä semmoista kysymystä, että voiko sen putkiremontin jälkeen vuokraa nostaa jonkin verran, koska ainakin vessaan tulee kunnon remontti sen jälkeen (kaakelit, kiinteän kylpyammeen poisto jne) ja keittiönkin seiniä pitää varmaan uusia. Paljon vuokra nousee yleensä tämmöisen remontin/muutoksen jälkeen?

Olen uusi näissä vuokra-asioissa, joten kannattaako minun antaa asian ammattilaiselle välittäjälle hoidettavaksi vai kannattaako asunnon aina laittaa vuokrattavaksi itse ettei tarvii maksaa mitään ylimääräisiä välitysmaksua?

Kiitoskia niille, jotka vaivautuvat auttamaan minua selvittämään asunnon hintaluokkaa. :)

8

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kfkfkfkfk74747
    • vuokranantaja85858

      Asunnon vuokraus onnistuu hyvin myös itse. Ainakin mä vuokrasin kaksioni omatoimisesti.

      Muutamia perusasioita itse vuokratessa:
      - tarkista vuokralaisehdokkaan luottotiedot
      - Sovi kirjallisesti kuka vastaa vesi- ja sähkökustannuksista. Myös jos asunnossa on vesimittarit niin niiden lukemat ylös paperiin jonka molemmat osapuolet allekirjoittavat.
      -Vuokravakuus maksettava ennen avainten luovutusta.
      - Onko eläimet sallittu yms , kaikki paperilla.

    • kokenut.asiassa

      Hei!
      Autan ammattilaisena yli 100 vuokrauskokemuksella.
      Luottotiedot a ja o.
      On soppari ison I:n kanssa.

      Paras nähdä ennen hintaa mutta arviolle:
      34m2 4km cityyn hyvä 670e
      51m2 1km Kamppiin 1100e
      50m2 3km cityyn huono ja putket edessä 750e

      Voi tehdä klausuulin että rempan jälkeen nostetaan ja siihen on lauseita.
      Kysy jos kiinn. fq9682ätkolumbuspistefi niin löydetään hyvä vuokralainen oikeaan hintaan.

    • kokenut vuokranant

      Pyytäsiin asunnosta 800-900 euroa.
      Tuohon mahtuu hyvin asumaa kaksi maksajaa ja sijainti on mitä parhain.

    • Ammattimaisuutta

      Muista kuvata asunto ennen vuokrausta. Näin voit tarvittaessa todistaa vaurioiden syntyminen vuokrauksen aikana. Pyydä kahden kuukauden takuumaksu.
      Ja ehdottomasti tarkistat luottotiedot, kuten joku edellä kertoikin. Vaadi laajennettu kotivakuutus, ei tupakoiville, ei kotieläimiä. Eerikinkadulle saat helposti vuokralaisia. Yllä oli vuokraoven linkki, seuraa sitä säännällisesti, niin pysyt ajan tasalla. Sinulla on oikeus käydä tarkastamassa asunto kaksi kertaa vuodessa, käytä sitä oikeuttasi. Pitää vaan sopia aika ennakolta.
      Itse en vuokraisi tutuille. Pidä bisnekset ja ystävyydet erillään.
      Sano vaikka että pyysit niin paljon vuokraa, ettet kehtaa kaverilta niin paljoa pyytää.
      Mitäs jos tutut jättää vuokrat maksamatta tai runnoo asuntoa. Tunnetko heidät niin hyvin?
      Lähtökohtana pidä, että älä luota mihinkään ja varmista kaikki. Näin voit asioiden hyvin mennessä olla tyytyväinen. Silti voi mokia tulla.
      Tee kunnon sopimus, osta vaikka kaavake kirjakaupasta. Muista tarkistaa henkkarit.
      Jos vähänkään epäilet vuokralaisen asiallisuutta, siirry seuraavaan ehdokkaaseen.

    • Uusi vuokranantaja

      Tässä isoin ongelmana on kuitenkin se putkiremontti, mikä tulee isännöitsijän mukaan kahden vuoden sisällä. Mietin tässä vain tuleeko se laskemaan vuokran hintaa pahastikin, kun kuka nyt haluaa muuttaa johonkin asuntoon kahdeksi vuodeksi.

      • kokenut vuokranant

        Kyllä haluaa. Pelkkä tieto siitä, että asunnon saa pitää kaksi vuotta Helsingin keskustassa ei ole ongelma. Sitä on turha murehtia, eikä vuokraa tarvitse laskea.
        Nuorilla on energiaa. Ne tulevat ja menevät. Kaksi vuotta on heille jo pitkä aika. :)


      • Rempan keskelllä

        No itse olen asunut sekä putkirempan keskellä, ikkunarempan keskellä 2x ja ovirempan keskellä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaisia vuokranalennuksia. Kaikki on siis suhteellista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      96
      1903
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1528
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      1045
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      32
      999
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      909
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      789
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      731
    8. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      35
      730
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      711
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      643
    Aihe