Hei
Minulla on 40m2 yksiö Eerikinkadulla (Albertinkadun risteyksen lähettyvillä) mitä pitäisi laittaa vuokrattavaksi. Asunto on juuri remontoitu (uusittu parketti, kaapit, seinät maalattu jne.) Osaako kukaan sanoa, paljonko voin pyytää vuokraksi tästä asunnosta?
Asunto on siis ensimmäisessä kerroksessa ja vessa on remontoitu vain väliaikaiseen muotoon (muovimatto kaakeleitten sijaan, mutta pöntöt, lavuaarit jne on kuitenkin vaihdettu), koska taloyhtiö aikoo tehdä ison putkiremontin 2 vuoden sisällä. Osa tuttavista yrittivät udella saako kyseistä kohdetta 700-800e/kk vuokralla, mutta en uskalla vielä sanoa mitään, etten tuota pettymystä. Asunto ei ole kalustettu.
Vielä semmoista kysymystä, että voiko sen putkiremontin jälkeen vuokraa nostaa jonkin verran, koska ainakin vessaan tulee kunnon remontti sen jälkeen (kaakelit, kiinteän kylpyammeen poisto jne) ja keittiönkin seiniä pitää varmaan uusia. Paljon vuokra nousee yleensä tämmöisen remontin/muutoksen jälkeen?
Olen uusi näissä vuokra-asioissa, joten kannattaako minun antaa asian ammattilaiselle välittäjälle hoidettavaksi vai kannattaako asunnon aina laittaa vuokrattavaksi itse ettei tarvii maksaa mitään ylimääräisiä välitysmaksua?
Kiitoskia niille, jotka vaivautuvat auttamaan minua selvittämään asunnon hintaluokkaa. :)
Kampin lähintön vuokra-asuntojen hintaluokka?
8
316
Vastaukset
- kfkfkfkfk74747
En tunne pääkaupunkiseudun vuokramarkkinoita mutta katso alla olevasta linkistä tuon seudun markkinatilanne. Jos siitä jonkinnäköistä apua on.
http://www.vuokraovi.com/vuokraovi/main/profit-from-property.action - vuokranantaja85858
Asunnon vuokraus onnistuu hyvin myös itse. Ainakin mä vuokrasin kaksioni omatoimisesti.
Muutamia perusasioita itse vuokratessa:
- tarkista vuokralaisehdokkaan luottotiedot
- Sovi kirjallisesti kuka vastaa vesi- ja sähkökustannuksista. Myös jos asunnossa on vesimittarit niin niiden lukemat ylös paperiin jonka molemmat osapuolet allekirjoittavat.
-Vuokravakuus maksettava ennen avainten luovutusta.
- Onko eläimet sallittu yms , kaikki paperilla. - kokenut.asiassa
Hei!
Autan ammattilaisena yli 100 vuokrauskokemuksella.
Luottotiedot a ja o.
On soppari ison I:n kanssa.
Paras nähdä ennen hintaa mutta arviolle:
34m2 4km cityyn hyvä 670e
51m2 1km Kamppiin 1100e
50m2 3km cityyn huono ja putket edessä 750e
Voi tehdä klausuulin että rempan jälkeen nostetaan ja siihen on lauseita.
Kysy jos kiinn. fq9682ätkolumbuspistefi niin löydetään hyvä vuokralainen oikeaan hintaan. - kokenut vuokranant
Pyytäsiin asunnosta 800-900 euroa.
Tuohon mahtuu hyvin asumaa kaksi maksajaa ja sijainti on mitä parhain. - Ammattimaisuutta
Muista kuvata asunto ennen vuokrausta. Näin voit tarvittaessa todistaa vaurioiden syntyminen vuokrauksen aikana. Pyydä kahden kuukauden takuumaksu.
Ja ehdottomasti tarkistat luottotiedot, kuten joku edellä kertoikin. Vaadi laajennettu kotivakuutus, ei tupakoiville, ei kotieläimiä. Eerikinkadulle saat helposti vuokralaisia. Yllä oli vuokraoven linkki, seuraa sitä säännällisesti, niin pysyt ajan tasalla. Sinulla on oikeus käydä tarkastamassa asunto kaksi kertaa vuodessa, käytä sitä oikeuttasi. Pitää vaan sopia aika ennakolta.
Itse en vuokraisi tutuille. Pidä bisnekset ja ystävyydet erillään.
Sano vaikka että pyysit niin paljon vuokraa, ettet kehtaa kaverilta niin paljoa pyytää.
Mitäs jos tutut jättää vuokrat maksamatta tai runnoo asuntoa. Tunnetko heidät niin hyvin?
Lähtökohtana pidä, että älä luota mihinkään ja varmista kaikki. Näin voit asioiden hyvin mennessä olla tyytyväinen. Silti voi mokia tulla.
Tee kunnon sopimus, osta vaikka kaavake kirjakaupasta. Muista tarkistaa henkkarit.
Jos vähänkään epäilet vuokralaisen asiallisuutta, siirry seuraavaan ehdokkaaseen. - Uusi vuokranantaja
Tässä isoin ongelmana on kuitenkin se putkiremontti, mikä tulee isännöitsijän mukaan kahden vuoden sisällä. Mietin tässä vain tuleeko se laskemaan vuokran hintaa pahastikin, kun kuka nyt haluaa muuttaa johonkin asuntoon kahdeksi vuodeksi.
- kokenut vuokranant
Kyllä haluaa. Pelkkä tieto siitä, että asunnon saa pitää kaksi vuotta Helsingin keskustassa ei ole ongelma. Sitä on turha murehtia, eikä vuokraa tarvitse laskea.
Nuorilla on energiaa. Ne tulevat ja menevät. Kaksi vuotta on heille jo pitkä aika. :) - Rempan keskelllä
No itse olen asunut sekä putkirempan keskellä, ikkunarempan keskellä 2x ja ovirempan keskellä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaisia vuokranalennuksia. Kaikki on siis suhteellista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389