on olemassa?
Mitä kuivike vaihtoehtoja..
9
887
Vastaukset
- Sari
No ainakin purut ja Mörttiröpö. Onkohan mörtille joku kansanomaisempikin nimi? :)
- Mie vaan
tuota mörttiröpöä saa ja minkälaista se on?
- Sari
Mie vaan kirjoitti:
tuota mörttiröpöä saa ja minkälaista se on?
Se on pölyämätöntä haapaketta, eli semmoista vähän niikuin purua, mutta on paljon karkeampaa, muistuttaa puuhakkelusta. Sitä saa eläinkaupoista.
- Susanne
Heippa! Laitan sekaisin häkin pohjalle Mörttiröpöä, joka ei pölyä, ja sen sekaan olkimaista pehmustetta. Tämä on erityisesti marsuille tarkoitettua olkimaista pesämateriaalia, mutta en nyt muista, mitä paketissa lukee. Se vain saa melko kovan Mörtin tuntumaan pehmeämmältä tassujen alla ja poikamarsuni ainakin tykkää "puskea" siitä kekoja kuonollaan.
- Vili
mulla on ollut vain hamsuja, ja olen käyttänyt niillä aina Oskua, tai Best-Friend-merkkistä purua.
Voiko niitä käyttää marsuille, joita mulle tulee kaksin kappalein viikon päästä? :)
Osku ei ainakaan pölise kovin.
Tuleeko marsuille yleensäkkin helposti jotain hengitystiesairauksia, jos puru pölisee?? - Sari
Vili kirjoitti:
mulla on ollut vain hamsuja, ja olen käyttänyt niillä aina Oskua, tai Best-Friend-merkkistä purua.
Voiko niitä käyttää marsuille, joita mulle tulee kaksin kappalein viikon päästä? :)
Osku ei ainakaan pölise kovin.
Tuleeko marsuille yleensäkkin helposti jotain hengitystiesairauksia, jos puru pölisee??Tervetuloa marsujen ihanaan maailmaan :-)
Yleisesti marsut ovat kestäneet purujen pölyä ihan OK, tietysti on olemassa yksilöllisiä eroja - ihan niinkuin hamsuillakin! Eli jos marsu alkaa kovasti aivastelemaan tai sille tulee hengitystietulehduksia, niin purut pois ja mörtit tilalle! :-)
Todennäköisemmin marsu saa hengitystieinfektion vedosta kuin purusta, mutta kuten sanottu, tämä on niin yksilöllistä :-) - suudelmitar
Sari kirjoitti:
Tervetuloa marsujen ihanaan maailmaan :-)
Yleisesti marsut ovat kestäneet purujen pölyä ihan OK, tietysti on olemassa yksilöllisiä eroja - ihan niinkuin hamsuillakin! Eli jos marsu alkaa kovasti aivastelemaan tai sille tulee hengitystietulehduksia, niin purut pois ja mörtit tilalle! :-)
Todennäköisemmin marsu saa hengitystieinfektion vedosta kuin purusta, mutta kuten sanottu, tämä on niin yksilöllistä :-)Turvettakin voi laittaa...
minä itse käytän vain Purua - Sari
suudelmitar kirjoitti:
Turvettakin voi laittaa...
minä itse käytän vain PuruaTurve ei ole kovinkaan suositeltavaa kuiviketta marsulle, kannattaa suosia ennemmin puruja ja mörttiä yms. mitä edellisissä puheenvuoroissa on mainittu :-)
- minde
minä ainakin käytän puruina sen nimistä kuin Kesäpurua. niitä löytyy prismoista! se on imukykyistä ja hajutonta (ehkä vähän tuoksuu jollekin männylle).. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652252Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2222127- 1191441
Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj171196En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190- 1041061
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102959Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875