Mitä kuivike vaihtoehtoja..

Mie vaan

on olemassa?

9

887

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sari

No ainakin purut ja Mörttiröpö. Onkohan mörtille joku kansanomaisempikin nimi? :)

• Mie vaan

tuota mörttiröpöä saa ja minkälaista se on?

• Sari
        Mie vaan kirjoitti:

tuota mörttiröpöä saa ja minkälaista se on?

Se on pölyämätöntä haapaketta, eli semmoista vähän niikuin purua, mutta on paljon karkeampaa, muistuttaa puuhakkelusta. Sitä saa eläinkaupoista.

• Susanne

Heippa! Laitan sekaisin häkin pohjalle Mörttiröpöä, joka ei pölyä, ja sen sekaan olkimaista pehmustetta. Tämä on erityisesti marsuille tarkoitettua olkimaista pesämateriaalia, mutta en nyt muista, mitä paketissa lukee. Se vain saa melko kovan Mörtin tuntumaan pehmeämmältä tassujen alla ja poikamarsuni ainakin tykkää "puskea" siitä kekoja kuonollaan.

• Vili

mulla on ollut vain hamsuja, ja olen käyttänyt niillä aina Oskua, tai Best-Friend-merkkistä purua.
        Voiko niitä käyttää marsuille, joita mulle tulee kaksin kappalein viikon päästä? :)
        Osku ei ainakaan pölise kovin.
        Tuleeko marsuille yleensäkkin helposti jotain hengitystiesairauksia, jos puru pölisee??

• Sari
        Vili kirjoitti:

mulla on ollut vain hamsuja, ja olen käyttänyt niillä aina Oskua, tai Best-Friend-merkkistä purua.
        Voiko niitä käyttää marsuille, joita mulle tulee kaksin kappalein viikon päästä? :)
        Osku ei ainakaan pölise kovin.
        Tuleeko marsuille yleensäkkin helposti jotain hengitystiesairauksia, jos puru pölisee??

Tervetuloa marsujen ihanaan maailmaan :-)

Yleisesti marsut ovat kestäneet purujen pölyä ihan OK, tietysti on olemassa yksilöllisiä eroja - ihan niinkuin hamsuillakin! Eli jos marsu alkaa kovasti aivastelemaan tai sille tulee hengitystietulehduksia, niin purut pois ja mörtit tilalle! :-)

Todennäköisemmin marsu saa hengitystieinfektion vedosta kuin purusta, mutta kuten sanottu, tämä on niin yksilöllistä :-)

• suudelmitar
        Sari kirjoitti:

Tervetuloa marsujen ihanaan maailmaan :-)

Yleisesti marsut ovat kestäneet purujen pölyä ihan OK, tietysti on olemassa yksilöllisiä eroja - ihan niinkuin hamsuillakin! Eli jos marsu alkaa kovasti aivastelemaan tai sille tulee hengitystietulehduksia, niin purut pois ja mörtit tilalle! :-)

Todennäköisemmin marsu saa hengitystieinfektion vedosta kuin purusta, mutta kuten sanottu, tämä on niin yksilöllistä :-)

Turvettakin voi laittaa...
        minä itse käytän vain Purua

• Sari
        suudelmitar kirjoitti:

Turvettakin voi laittaa...
        minä itse käytän vain Purua

Turve ei ole kovinkaan suositeltavaa kuiviketta marsulle, kannattaa suosia ennemmin puruja ja mörttiä yms. mitä edellisissä puheenvuoroissa on mainittu :-)

• minde

minä ainakin käytän puruina sen nimistä kuin Kesäpurua. niitä löytyy prismoista! se on imukykyistä ja hajutonta (ehkä vähän tuoksuu jollekin männylle).. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2252
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      222
      2127
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      119
      1441
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      17
      1196
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1190
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      104
      1061
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      959
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      949
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      899
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      875
    Aihe