Vakuutusyhtiö IF

hämmästynyt akka

Minulla oli liiton kautta ilmainen matkavakuutus eläkeikään saakka. Siis jatkuvana vuodesta muistaakseni 97- jos oikein muistan.
No jäin eläkkeelle ja Jytystä tuli tieto että vakuutus loppuu. Menin vakuutusyhtiölle uusimaan vakuutusta ja kylläpä se oli tarkkaa, kaksi lomaketta piti täyttää terveydentilastani ja annas olla kun minulla on verenpainelääke, pieni annos ja hyvällä tasolla oleva 2-dia. En saanut jatkuvaa vakuutusta.
Rehellisesti vastasin kysymyksiin, ja sen sanon että kuntokin on keskitasoa parempi. Se on mitattu ja käyn kuntosalilla joka vko muutaman kerran.
Pitäkööt vakuutuksen. Liekö muilla sama juttu.

8

306

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen IFI:läinen

Nalle Wahlroos ilmoitti henkilöstötiedotteella IFi:n ohjaksiin ryhtyessään, että IF vakuutusyhtiön tärkein tehtävä on tehdä omistajilleen maksimaalista voittoa. Jos on pienintäkään epäillystä että joutuisivat jotain jostain korvaamaan, vakuutusta EI TULE MYÖNTÄÄ.
      Vain typerä raha kulkeutuu IFiin, itse vaihdoin yli 40 vuotisen asiakkuuteni muualle

• hämästynyt akka

Ihan totta? Mutta kyllä TV-mainostaa että oksettaa koko homma.
        Siis kun minulla oli tuo matkavakuutus en koskaan mitään siitä hakenut enkä tarvinnut lääkäreitä matkan päällä.
        Siis IF- mainostaa itseään ihan turhaan ainakin tälle akalle ja sen perheelle.
        Pitää kysyä lapsilta missä heidän vakuutuksena on autot ja moottoripyörät ja veneet jotta ei vain olisi tuolla puljussa.

• Pyytäkää
        hämästynyt akka kirjoitti:

Ihan totta? Mutta kyllä TV-mainostaa että oksettaa koko homma.
        Siis kun minulla oli tuo matkavakuutus en koskaan mitään siitä hakenut enkä tarvinnut lääkäreitä matkan päällä.
        Siis IF- mainostaa itseään ihan turhaan ainakin tälle akalle ja sen perheelle.
        Pitää kysyä lapsilta missä heidän vakuutuksena on autot ja moottoripyörät ja veneet jotta ei vain olisi tuolla puljussa.

Hyvin helppoa ja yksikertaista, laittakaa kaikille vakuutusyhtiöille tarjouspyyntö, siitä parhaiten selviää hinnoittelu (vaikka omavastuuksissa sekä korvaussummissa onkin eroja). Pari kertaa laitettu kaksi autoa, kesämökki, omakotitalo, henkilökohtaiset sekä koirien vakuutukset ja kyllähän se IF on perää pitänyt.

• Arghhhhh

Ei tuo mikään Ifin oma keksintö ole, sama käytäntö kaikilla. Valit ettavasti, vaikka se ei totta olekaan, sut luetaan ikäsi puolesta jo siihen nk.riskiryhmään ja siks teille e myönnetä enää samoin matkavakuutuksia kuin nuoremmille, ei edes kotimaahan. Myönnän, tuo on väärin ja yhdenlaista ikärasismia!!!!!

• osaaottava

Ikävä juttu, mutta huonon sopimuksen oli liittosi neuvotellut IF:n kanssa tai sitten liitto antoi vain huonot ehdot jäsenilleen. Toisissa liitoissa voit pysyä jäsenenä myös eläkkeellä ja nauttia myös näistä matkavakuutuksista sekä mahdollisista muista eduista.

Eihän näitä tietenkään työelämässä olleessaan hoksaa tarkistaa ja jälkiviisas on aina helppo olla. Toivottavasti saat toisaalta vakuutuksen järkiehdoilla ja järkihintaan.

• luumunkivi kurkussa

Eiköhän tuo ole aika monella yhtiöllä nykyisin.
      Ja vaikka olisi voimassa oleva vakuutus, niin perussairauksista johtuvat sairaudet tai niiden paheneminen ei kuulu vakuutuskorvattavien piiriin. Epäilenpä jopa, että DM ja RR jos tulee tulppa ulkomailla, saatetaan korvata joku ns akuuttihoito.
      Näin vaikka olisi ihminen vaikka 50 mutta perussairaus olemassa.
      Mutta jos jäät auton alle Thaimassa, loukkaannut pahasti ja pitäisi päästä Suomeen, on matkavakuutus kullan arvoinen. Samoin jos sinun auton alle kuollutta ruumistasi tuodaan. Ei tartte omaisten myydä taloja ja asuntoja jotta voisi maksaa esimerkiksi ambulanssilennon Aasiasta (150 000-200 000€).
      Euroopan alueella KAIKKIEN kannattaisi ottaa eurooppalainen Kelakortti, joka päästää sairaanhoitoon kuten oman maan asukas ja valtio osallistuu (ei tietenkään privaattiin).
      Eläkeläisenkin kannattaa ottaa matkavakuutus, joutuu ehkä ottamaan määräaikaisen.

• AjnaAlie

Ainakin Nordean avain- tai Premiumasiakkaana saat ilman vuosimaksuja Mastergard- ja/tai Visa-kortin, joihin sisältyy ilmainen matkavakuutus. En muista että olisi edes kysytty mitään sairauksista tai lääkkeistä. Pari kertaa vakuutus on ollut oikeasti tarpeen ja kaikki korvattu ilman lisäselvityksiä. Kannattaa tarkistaa oman pankin mahdolliset edut. Tai sitten vaihtaa pankkia.

• Siskon sisko

Minun sisarellani on IF:in matkavakuutus ja hän on jo 80 vuotias.
      Ainakin hän on sitä mieltä, että se on hänellä edelleen voimassa.

Hänen miehensä sairaudesta Espanjan matkalla IF maksoi kaiken muutama vuosi sitten. Mies oli silloin 78 vuotias.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2852
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2658
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2072
    Aihe