Mistä salmonellatodistus?

Salmonella_

Mistä saan salmonellatodistuksen? Menen työelämävalmennukseen ja tarvitsen salmonellatodistuksen. Koulussa sai lähetteen ja purkit terveydenhoitajalta ja vein sen silloin elintarvikelaboratorioon. Mutta mitäs nyt, kun olen työkkärin kautta valmennuksessa? En ole oikeutettu työterveyshuoltoon yms. etuihin, joten mistä saan lähetteen? Ja kun en ole oikea työntekijä, niin joudunko itse maksamaan testin, 35 euroa!!

9

16554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terveyskeskuksesta

Vastauksen kaikkiin kysymyksiisi saat soittamalla omaan terveyskekskukseesi.

• näin helsingissä

mä sain viime vuoden puolella terveyskeskuksesta sellaisen tylyn kommentin, että ei me täällä mitään salmonellatodistuksia kirjoitella, mene yksityiselle hakemaan lähete kovaan hintaan!

Että yritä siinä sitten työtön työnhakija päästä köyhyysloukusta, kun edes se "kaikille tasapuolisesti ja tasavertaisesti järjestetty terveydenhuolto" ei olekaan käytännössä sellainen...

• hintsaaja

näin helsigissä vastaan ompa törkeä valita ,mene valittamaan että kysy miksi ei voida ihmista sen perusteella tuomita , ton voisit vetää oikeuteen onhan sitä paitsi potilas-oikeuspiiri vai mikä paikka se on , ota selvää asiasta. Lykkyä tykö

• Salmonella_

Hei!

Asia selvisi. Eli hain purkin elintarvikelaboratoriosta ja vein sen samaan paikkaan. Lähetettä ei tarvinnut ja ruokapalvelu maksoi. Näin helposti onneksi sujui täällä, mutta onpa harmi lukea, että kaikkialla ei toimita näin!

• tiuku100

pitää ensin olla valmiina minne menee ja sitten vasta ottaa salmonella kokeen niitä saa lääkäriltä maksua vastaa tai kunnallisilta

• jope221

Elintarvikelaboratoriosta

• Kraasnaja Armee

Salmonellatodistuksen saa omasta terveyskeskuksesta ja on maksuton.

• K. Ölvi

Kölvinä ollessa minulla oli maha ummessa ja piti saaja salmolmon todistus äkkiä.

Tuumailen sitä parvekkella tupakka poltellessa ja näin kun erään rouvan pikku fifi kakkasi roskapönttjen viereen. Minulla oli jo purkki valmiina hauettuna tkkoosta ja lopun sitte arvaattekin. Koirassa ei ollut salmonellaa. Heh

• santtulla

Jes. mahtavuutta! Kiitos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      27
      11102
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      46
      8571
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      135
      5388
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3694
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3608
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3564
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3288
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      56
      2584
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      43
      2123
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1816
    Aihe