yhdynnästä on vasta 6 päivää, mut olo on välillä aika heikko ja vatsa on ruvennut "pullottaa".. mistä johtuu? ehkäisy kenties pettänyt? kumia käytettiin... paljon abortti maksaa? ja kun sairaalsta pääsee pois niin pitääkö saattajan olla täysikänen? kiitos jo etukäteen.
Raskaana?
5
1248
Vastaukset
- ......
et voi saada noin nopsaan oireita. ja erittäin epätodennäköistä olla raskaana jos on vielä ehkäisyäkin käyttänyt.
- Nanna-Emilia
Et voi yleistää oireita! Miulla ensimmäiset oireet tulivat tosi pian ja raskaana olin! Ota asioista selvää ennen kuin tulet tänne ölisemään!! Ja tiedoksi että kondoomikin voi pettää! Sinä huolestunut odottele menkkojen alkamis päivää ihan rauhassa jos ei menkkoja kuulu kipaise apteekkiin ostamaan raskaustesti!
- kätilö...
Nanna-Emilia kirjoitti:
Et voi yleistää oireita! Miulla ensimmäiset oireet tulivat tosi pian ja raskaana olin! Ota asioista selvää ennen kuin tulet tänne ölisemään!! Ja tiedoksi että kondoomikin voi pettää! Sinä huolestunut odottele menkkojen alkamis päivää ihan rauhassa jos ei menkkoja kuulu kipaise apteekkiin ostamaan raskaustesti!
otappas itse asioista selvää....
-hedelmöittyneen munasolun kehitys
Hedelmöittynyt munasolu eli tsygootti alkaa jakautua. Se jatkaa matkaansa munatorvessa ja pääsee 3-4 vrk kuluessa hedelmöittymisestä kohtuun. Matkan aikana munasolu jakautuu joka 12.-15. tunti, mutta ei kasva kooltaan. Kohtuun saapuessaan se on monisoluinen solupallo eli morula. Sen jälkeen munasolun keskiosaan solujen väliin syntyy nestettä, jolloin morulastasta tulee rakkula-aste eli blastokysti. Blastokysti on kohdun limakalvon erittämässä nesteessä vapaana kaksi vuorokautta, josta munatorven sileän lihaksiston toiminta vie sen oikea-aikaisesti kohtuun n. 4,5 vrk kuluttua hedelmöityksestä. Munasolu on kohdussa noin kaksi päivää ennen kiinnittymistään kohdun limakalvoon.
-kiinnittyminen (implantaatio)
Kiinnittyminen alkaa 5-6 päivää hedelmöittymisen jälkeen. Tavallisesti tämä tapahtuu kohtuontelon keskiosassa kohdun etu- tai takaseinään. Kiinnittymisen onnistumisen edellytyksenä on alkion ja kohdun limakalvon täsmälleen oikea kehitysvaihe.
Hedelmöittymisen jälkeen lisääntynyt estrogeenin eritys paksuntaa kohdun limakalvoa, ja progesteronin eritys kiihdyttää rauhasten toimintaa ja kasvattaa verisuonia. Näin muodostuu pehmeä, runsassuoninen ja sienimäinen alusta, johon hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy.
jne.....
eli ette mahda tietää miten hedelmöittöminen jne.. tapahtuu.... on se kumma jos jollakin jo siinä vaiheessa maha paisuu kun kiinnittyminen vasta tapahtuu... hohhoi ei voi kun nauraa!!!
lähde:http://koti.mbnet.fi/enkelit/paketti2a.html#12a
- Help
Ok, kiitos!
Naura pois vaa minkä jaksat!! hahahahhahahahhaha, helvetin hauskaa!!!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3406345Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483786- 81953
- 52870
- 56816
- 41810
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793- 68790
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,134774Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14691