Onko joku päässyt semmoista ajamaan? millaista mallia ja mitkä ovat plussat/miinukset.
Niin ja kyseessä lasikuitu ei kumiveneet ;)
Quicksilver veneet
21
11093
Vastaukset
- punnus
olen päässyt ajamaan kahta eri mallia. 630 wa 115hv optimaxilla sekä 540 90hv nelarilla. ajo-ominaisuudet ovat kummassakin mallissa erinomaiset. tilavia, tukevia, merikelpoisia ovat. lisäksi kaikki varusteet vakiona! 540 cabiinin liukuovi fiksumpi ratkaisu kuin 630wa vanha purjeveneen "palapeliovi" kovassakin aallokossa veneet käyttäytyvät yllättävän hyvin. vertailukohtana on oma rydsini 535 fc yamahan f60. quicksilverit ovat leveämpiä, ajettavampia sekä viimeistellyimpiä kuin rydsit ja aion vaihtaa ensikaudelle quicksilveriin.
- joona
oletko myyntimies?
kyseinen paatti on ylihintainen, todella kiikkerä ja susiruma kaupanpäälliseksi !
mutta jos vertailukohta on ryds 535 niin sitten quicksilver saa välttävän arvosanan, samaan gatekoriaan molemmat kuuluu... - repa
joona kirjoitti:
oletko myyntimies?
kyseinen paatti on ylihintainen, todella kiikkerä ja susiruma kaupanpäälliseksi !
mutta jos vertailukohta on ryds 535 niin sitten quicksilver saa välttävän arvosanan, samaan gatekoriaan molemmat kuuluu...Ylihintainen se mielestäni ei ainakaan ole,460 cabin mallin 40 hv koneella saa 10 tonnilla uuden,kiikkeryys kiinnostaa kyllä,luulisi ainakin painon ja leveyden perusteella että se on tosi vakaa vene,lisää kokemuksia vaan..
- joona
repa kirjoitti:
Ylihintainen se mielestäni ei ainakaan ole,460 cabin mallin 40 hv koneella saa 10 tonnilla uuden,kiikkeryys kiinnostaa kyllä,luulisi ainakin painon ja leveyden perusteella että se on tosi vakaa vene,lisää kokemuksia vaan..
ei paino ja leveys sinällään mitään ratkaise vaan pohjan muoto !!! ja tässä paatissa se on pyöreähkö, siitä se kiikkeryys tulee.
- tuntematon
joona kirjoitti:
ei paino ja leveys sinällään mitään ratkaise vaan pohjan muoto !!! ja tässä paatissa se on pyöreähkö, siitä se kiikkeryys tulee.
Pyöreähköön pohjaan joudutaan kun halutaan liikkeelle pienelläkin teholla mutta siitä tulee sitten myös heikkouksia.
- Yamarin
tuntematon kirjoitti:
Pyöreähköön pohjaan joudutaan kun halutaan liikkeelle pienelläkin teholla mutta siitä tulee sitten myös heikkouksia.
veit varpaat suustani......aivan kauhea ajettava vene merenkäynnissä ja kaksi ukkoa kun seisoo reunalla niin näyttää että ympäri mennään.
- repa
Yamarin kirjoitti:
veit varpaat suustani......aivan kauhea ajettava vene merenkäynnissä ja kaksi ukkoa kun seisoo reunalla niin näyttää että ympäri mennään.
No onneksi viikonkuluttua on messut ja kaikki Quicksilverit ovat laituripaikassa,joten pääsee sen kiikkeryyttä kokeilemaan.
Onko yleensä semmoista venettä olemassa mikä ei olisi kiikkerä? olen lukenut erilaisista paateista niin lähs aina tulere kiikkeryys esille,viimeksi tutustuin Buster M malliin niin usealta käyttäjältä tuli kommentti että on kiikkerä,no ainakin seuraavan veneen kun ostan niin ilman koeajoja rahat eivät vaihda omistajaa..
Kunhan ekaksi päätän tuleeko se etukajuutalla vai norm. pulpettivene. - SPL
repa kirjoitti:
No onneksi viikonkuluttua on messut ja kaikki Quicksilverit ovat laituripaikassa,joten pääsee sen kiikkeryyttä kokeilemaan.
Onko yleensä semmoista venettä olemassa mikä ei olisi kiikkerä? olen lukenut erilaisista paateista niin lähs aina tulere kiikkeryys esille,viimeksi tutustuin Buster M malliin niin usealta käyttäjältä tuli kommentti että on kiikkerä,no ainakin seuraavan veneen kun ostan niin ilman koeajoja rahat eivät vaihda omistajaa..
Kunhan ekaksi päätän tuleeko se etukajuutalla vai norm. pulpettivene.Leveyden ja vesiviivan pituuden perusteella Quicksilverin pitäisi olla äärimmäisen vakaa kun otetaan huomioon pohjan lähes tasainen muoto.
Nyt on kuitenkin niin että merenkäynnissä tuommoiset mittasuhteet ja pohja ei voi olla hyvä,jokainen voi kuvitella miltä tuntuisi liikkua kelissä vaikkapa laatikolla...Vakaa paikallaan muuta ei taatusti mukava eikä turvallinen kelissä.
Jos laiturin jatketta etsii niin sittehän tuo merkki voi olla hyvä mutta ei niitä kilpaveneitä ja sotalaivoja turhan vuoksi kapeiksi tehdä....mitä kapeampi(leveys) vesiviivan pituuteen nähden niin sitä parempi kelissä, pohjan muoto tietenkin huomioiden.
Tuo kiikkeryys tuntuu joillekkin olevan oudosti jonkilainen pääasia, eikö veneen ominaisuuksilla ole mitään merkitystä?
Vene on vene ja se on vedessä ja sen tulee keinua, ei se muuten toimi veneenä....
Yli-kiikkeryys on sitten täysin eri asia ja suunnitteluvirhe. - matti jokinen
SPL kirjoitti:
Leveyden ja vesiviivan pituuden perusteella Quicksilverin pitäisi olla äärimmäisen vakaa kun otetaan huomioon pohjan lähes tasainen muoto.
Nyt on kuitenkin niin että merenkäynnissä tuommoiset mittasuhteet ja pohja ei voi olla hyvä,jokainen voi kuvitella miltä tuntuisi liikkua kelissä vaikkapa laatikolla...Vakaa paikallaan muuta ei taatusti mukava eikä turvallinen kelissä.
Jos laiturin jatketta etsii niin sittehän tuo merkki voi olla hyvä mutta ei niitä kilpaveneitä ja sotalaivoja turhan vuoksi kapeiksi tehdä....mitä kapeampi(leveys) vesiviivan pituuteen nähden niin sitä parempi kelissä, pohjan muoto tietenkin huomioiden.
Tuo kiikkeryys tuntuu joillekkin olevan oudosti jonkilainen pääasia, eikö veneen ominaisuuksilla ole mitään merkitystä?
Vene on vene ja se on vedessä ja sen tulee keinua, ei se muuten toimi veneenä....
Yli-kiikkeryys on sitten täysin eri asia ja suunnitteluvirhe.kiikkeryys on veneen suurimpia miinuksia, siitä alkaa veneen osto-pohdinta onko vene kiikkerä vai ei! keinumiset sun muut ovat eri asia kuin kiikkeryys ja quicksilverin pohjanmuodosta jo näkee asiaan perehtynyt että vene on normaalia kiikkerämpi !
- SPL
matti jokinen kirjoitti:
kiikkeryys on veneen suurimpia miinuksia, siitä alkaa veneen osto-pohdinta onko vene kiikkerä vai ei! keinumiset sun muut ovat eri asia kuin kiikkeryys ja quicksilverin pohjanmuodosta jo näkee asiaan perehtynyt että vene on normaalia kiikkerämpi !
että kiikkeeryys liittyy keinumiseen osaltaan ja pohjan muoto jos on normaalia "tasaisempi" on myös vene vakaampi paikallaan ollessa jos se omaa uppoamaa edes kohtuullisessa määrin, varsinkin jos pituuden suhde leveyteen on kohtuuton kuten nyt tässä veneessä on.
Hydrodynamiikka on sellainen laji ettei pohja kerro kaikkea edes asiaan perehtyneelle.... - mika
SPL kirjoitti:
että kiikkeeryys liittyy keinumiseen osaltaan ja pohjan muoto jos on normaalia "tasaisempi" on myös vene vakaampi paikallaan ollessa jos se omaa uppoamaa edes kohtuullisessa määrin, varsinkin jos pituuden suhde leveyteen on kohtuuton kuten nyt tässä veneessä on.
Hydrodynamiikka on sellainen laji ettei pohja kerro kaikkea edes asiaan perehtyneelle....quicksilver on kiikkerä ja piste. turha lässyttää muuta
- repa
mika kirjoitti:
quicksilver on kiikkerä ja piste. turha lässyttää muuta
Mainostakaa sitten jotain venettä mikä ei ole kiikkerä paikalla eikä ajaessaan,4,4-5,2 m pulpetti tai kajuutta/ht vene,laitan siitä uuden threadin,jatketaan siellä kun kerran Quicksilverin kohtalo on selvinnyt..
- SPL
mika kirjoitti:
quicksilver on kiikkerä ja piste. turha lässyttää muuta
Quicksilverissä piipahtaminen oli sitten ensimmäinen käyntisi vesillä olevassa veneessä?
Ymmärrän... - mika
SPL kirjoitti:
Quicksilverissä piipahtaminen oli sitten ensimmäinen käyntisi vesillä olevassa veneessä?
Ymmärrän...väitätkö tosiaan että quicksilver ei ole kiikkerä, häh??????
- oddis lajos
mika kirjoitti:
väitätkö tosiaan että quicksilver ei ole kiikkerä, häh??????
Etpä ole tainnut kelluvassa QS:ssä käydäkään.
- tuntematon
mika kirjoitti:
väitätkö tosiaan että quicksilver ei ole kiikkerä, häh??????
Kippari-lehti toteaa numerossa 10/2003 seuraavaa:
"QS 510 Cruiser on varsin vakaa leveytensä ja kantavien palteidensa ansiosta. Varsinkin kalastuskäyttöä ajatellen se on erittäin hyvä ominaisuus, eikä siitä varmasti ole haittaa muutakaan veneilyä ajatellen. Laidat ovat korkeat, mikä lisää turvallisuuden tunnetta veneessä.
Ajossa 510 Cruiser ei jätä mieleen unohtumatonta elämystä, ei hyvässä eikä onneksi pahassa. Se on kevyt ja leveä vene jonka pohja on varsin kantava."
Itse kyseisellä veneellä pienellä lenkillä mukana olleena totean, että meikäläinen voi veneessä kävellä ilman ongelmia. Ei tietenkään vastaa isompien stabilisuutta mutta ei kai sellaista kukaan odotakaan. - mika
tuntematon kirjoitti:
Kippari-lehti toteaa numerossa 10/2003 seuraavaa:
"QS 510 Cruiser on varsin vakaa leveytensä ja kantavien palteidensa ansiosta. Varsinkin kalastuskäyttöä ajatellen se on erittäin hyvä ominaisuus, eikä siitä varmasti ole haittaa muutakaan veneilyä ajatellen. Laidat ovat korkeat, mikä lisää turvallisuuden tunnetta veneessä.
Ajossa 510 Cruiser ei jätä mieleen unohtumatonta elämystä, ei hyvässä eikä onneksi pahassa. Se on kevyt ja leveä vene jonka pohja on varsin kantava."
Itse kyseisellä veneellä pienellä lenkillä mukana olleena totean, että meikäläinen voi veneessä kävellä ilman ongelmia. Ei tietenkään vastaa isompien stabilisuutta mutta ei kai sellaista kukaan odotakaan.mitä pienempi v-pohja sitä kantavampi vene on ja vastaavasti myös sitä kiikkerämpi. mutta ostakaa pois vain quicksilver jos siltä tuntuu ! meillä on ollut kalaporukoissa kymmeniä parempia ja huonompia veneitä mutta yksi tyyppi erehtyi quicksilveriin ja se todella oli järkyttävän kiikkerä ja rumakin vielä kun peruna. mitä lehtijuttuihin tulee niin ne ovat enenmmän tai vähemmän osto-juttuja jos snaijaat...
- tuntematon
mika kirjoitti:
mitä pienempi v-pohja sitä kantavampi vene on ja vastaavasti myös sitä kiikkerämpi. mutta ostakaa pois vain quicksilver jos siltä tuntuu ! meillä on ollut kalaporukoissa kymmeniä parempia ja huonompia veneitä mutta yksi tyyppi erehtyi quicksilveriin ja se todella oli järkyttävän kiikkerä ja rumakin vielä kun peruna. mitä lehtijuttuihin tulee niin ne ovat enenmmän tai vähemmän osto-juttuja jos snaijaat...
Vator on aikoinaan tehnyt 5 metristä HT-venettä, joka on kuuluisa hyvistä ajo-ominaisuuksistaan aallokossa ja myös siitä, että kielen siirtäminen poskesta toiseen kallistaa venettä paikallaan ollessa. Syynä on syvä v-pohja.
Siksi en millään ymmärrä miksi loivalla v-pohjalla varustettu QS olisi ominaisuuksiltaan samanlainen (paitsi lisäksi huono ajaa aallokossa).
Puhummekohan samasta asiasta kun käsittelemme asiaa "kiikkerä". Minä tarkoitan kiikkeryydellä sitä, että vene on herkkä kuorman paikan vaihtelulle ja kallistuu helposti kuorman liikkuessa. Mitä sinä tarkoitat sanalla "kiikkerä". - repa
tuntematon kirjoitti:
Vator on aikoinaan tehnyt 5 metristä HT-venettä, joka on kuuluisa hyvistä ajo-ominaisuuksistaan aallokossa ja myös siitä, että kielen siirtäminen poskesta toiseen kallistaa venettä paikallaan ollessa. Syynä on syvä v-pohja.
Siksi en millään ymmärrä miksi loivalla v-pohjalla varustettu QS olisi ominaisuuksiltaan samanlainen (paitsi lisäksi huono ajaa aallokossa).
Puhummekohan samasta asiasta kun käsittelemme asiaa "kiikkerä". Minä tarkoitan kiikkeryydellä sitä, että vene on herkkä kuorman paikan vaihtelulle ja kallistuu helposti kuorman liikkuessa. Mitä sinä tarkoitat sanalla "kiikkerä".enemmän kiikkeryydellä sitä että vene ei kallistele jos kuorma siirtyy paikasta toiseen ja vaikka uistelussa jos toinen istuu keskellä niin kuski voi istua sivupulpetin takana eikä keskellä ohjaten rattia sivusta että vene olisi suorassa.
- tuntematon
repa kirjoitti:
enemmän kiikkeryydellä sitä että vene ei kallistele jos kuorma siirtyy paikasta toiseen ja vaikka uistelussa jos toinen istuu keskellä niin kuski voi istua sivupulpetin takana eikä keskellä ohjaten rattia sivusta että vene olisi suorassa.
siis puhutaan. Nimimerkki Mika ilmeisesti tarkoittaa jotakin muuta.
- Veneilyhullut
Vaikka keskustelu onkin käyty viime syksynä, haluan osallistua siihen näin veneilykauden alkua odotellessa! Kovasti haukuitte Quicksilveriä, kuka on kokeillut 540 Cruiseria? HÄH? Vene on hyvännäköinen ja -kokoinen, vakaa, allokossa hyvin kulkeva ja erittäin hyvä paketti! Busterifriikeille: KUKA KASTUU VESILLÄ JOS SATAA???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3472784Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151026Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27944En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82923Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839