kauan suuremmilla paikkakunnilla kestää saada abortti( tre, jkl, hki, tku, oulu..)? Esimerkiksi jos oisin 1:kk raskaana, ja lähtisin hakemaan aborttia, nin kauan joutuisin odottamaan itse toimenpiteeseen pääsyä? Voiko tavallinen yksityinen gynekologi tehdä abortin, vai onko aina pakko mennä paikalliseen terveyskeskukseen?
kertokaa ..
7
759
Vastaukset
- vai hajosiko kortsu?
Osta heti kondomeja ja vastuuntuntoa ja aikuisuutta lähimmästä elintarvikeliikkeestä!!
- anne
olen valmis adoptoimaan vauvasi. anna hänen syntyä, älä murhaa viatonta ihmistä. ole kiltti. löydät kyllä apua ja tukea raskausajalle.
- johanna
kuule taitaa olla tarpeeksi vaikea päätös yleensäkin ajatella aborttia saatika vaihtoehtoa että synnyttäisi lapsen toiselle sillä raskauden kekeytys on elämän vaikein päätös sillä onhan siinä kyse elämästä
toivoisin että sinäkin abortin vastustajana murhan vastustajana antaisit rauhan toisten ratkaisuille eihän niiden sinua tule koskettaa ???
itselleni tehtiin tänään abortti ja toisaalta se itkettää mutta toisaalta ei minulla ollut vaihtoehtoja .. mutta en silti katso että olisin murhannut tietenkin itsestäni annoin palan pois ja se tulee aina olemaan mielessäni mutta sallittakoon päätös toisille....
itselläni kesti abortin saaminen pääkaupunkiseudulla 2 viikkoa kaikkineen
sikiö oli 7 viikkoa eli ei vielä mitään
vain ajatuksissani eli pieni käärö jonka menettämistä itken mutta en kadu että tein tämän ...
voimia kaikille samassa tilanteessa oleville
lapsi ei voi päättää mihin syntyy mutta me voimme vanhempina päättää miten lapsi syntyy ja milloin sillä jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja haluttununa.... - anne
johanna kirjoitti:
kuule taitaa olla tarpeeksi vaikea päätös yleensäkin ajatella aborttia saatika vaihtoehtoa että synnyttäisi lapsen toiselle sillä raskauden kekeytys on elämän vaikein päätös sillä onhan siinä kyse elämästä
toivoisin että sinäkin abortin vastustajana murhan vastustajana antaisit rauhan toisten ratkaisuille eihän niiden sinua tule koskettaa ???
itselleni tehtiin tänään abortti ja toisaalta se itkettää mutta toisaalta ei minulla ollut vaihtoehtoja .. mutta en silti katso että olisin murhannut tietenkin itsestäni annoin palan pois ja se tulee aina olemaan mielessäni mutta sallittakoon päätös toisille....
itselläni kesti abortin saaminen pääkaupunkiseudulla 2 viikkoa kaikkineen
sikiö oli 7 viikkoa eli ei vielä mitään
vain ajatuksissani eli pieni käärö jonka menettämistä itken mutta en kadu että tein tämän ...
voimia kaikille samassa tilanteessa oleville
lapsi ei voi päättää mihin syntyy mutta me voimme vanhempina päättää miten lapsi syntyy ja milloin sillä jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja haluttununa....joskus ihmisten on vaikeaa asettaa asioita oikeaan tärkeysjärjestykseen. itse olen saanut "vahinkolapsen" nuorena, eikä mieleen edes tullut abortti. taustalla ei ole mitään uskonnollista tai muuta syytä, mielestäni vain on väärin lopettaa toisen elämä. olen opiskellut yliopistossa kun lapsi oli pieni, olen käynyt töissäkin (lapsi oli jo isompi), saanut ihanan miehen jne: lapsi ei ole estänyt mitään tärkeää elämässäni.
monella muulla äidillä tai abortin tehneellä on ollut vaikeampi tilanne kuin minulla, mutta silti en ymmärrä, MIKSI abortteja tehdään. mitä niin pahaa pieni vauva voi aiheuttaa synnyttäjälleen, ettei häntä voi saattaa tähän maailmaan. ajoitus voi olla aivan väärä, raskaana olevan tytön aiti voi vihata ajatusta mummoksi tulemisesta, poikakaveri uhkaa jättää, opinnot täytyisi keskeyttää pariksi vuodeksi... mutta ovatko nämä riittäviä syitä murhata ihminen?
mikseivät etenkään nuoret tytöt arvosta elämää? monet kysymykset tälläkin palstalla käsittelevät kysymyksiä kuten "kuinka kauan joutuu oleen sairaalassa, ei kai äiti saa tietää"... jos on vielä noin lapsellinen, ei TODELLAKAAN pitäisi pistää sitä pippelia rakoon.
abortin tehneet/tulevaisuudessa tekevät: MIKSI päädyitte tähän ratkaisuun? kertokaa. - Kaarina
anne kirjoitti:
joskus ihmisten on vaikeaa asettaa asioita oikeaan tärkeysjärjestykseen. itse olen saanut "vahinkolapsen" nuorena, eikä mieleen edes tullut abortti. taustalla ei ole mitään uskonnollista tai muuta syytä, mielestäni vain on väärin lopettaa toisen elämä. olen opiskellut yliopistossa kun lapsi oli pieni, olen käynyt töissäkin (lapsi oli jo isompi), saanut ihanan miehen jne: lapsi ei ole estänyt mitään tärkeää elämässäni.
monella muulla äidillä tai abortin tehneellä on ollut vaikeampi tilanne kuin minulla, mutta silti en ymmärrä, MIKSI abortteja tehdään. mitä niin pahaa pieni vauva voi aiheuttaa synnyttäjälleen, ettei häntä voi saattaa tähän maailmaan. ajoitus voi olla aivan väärä, raskaana olevan tytön aiti voi vihata ajatusta mummoksi tulemisesta, poikakaveri uhkaa jättää, opinnot täytyisi keskeyttää pariksi vuodeksi... mutta ovatko nämä riittäviä syitä murhata ihminen?
mikseivät etenkään nuoret tytöt arvosta elämää? monet kysymykset tälläkin palstalla käsittelevät kysymyksiä kuten "kuinka kauan joutuu oleen sairaalassa, ei kai äiti saa tietää"... jos on vielä noin lapsellinen, ei TODELLAKAAN pitäisi pistää sitä pippelia rakoon.
abortin tehneet/tulevaisuudessa tekevät: MIKSI päädyitte tähän ratkaisuun? kertokaa.Asia ei ole ajankohtainen mitenkään, riski tilanteeseen joutumisesta on mitätön tehokkaan ehkäisyn vuoksi. MUTTA, jos nyt sitten niin kävisi valitsisin oitis abortin. Syy? Koska en halua lasta. Niin, ja ikää on 40-v.
- satsuma
anne kirjoitti:
joskus ihmisten on vaikeaa asettaa asioita oikeaan tärkeysjärjestykseen. itse olen saanut "vahinkolapsen" nuorena, eikä mieleen edes tullut abortti. taustalla ei ole mitään uskonnollista tai muuta syytä, mielestäni vain on väärin lopettaa toisen elämä. olen opiskellut yliopistossa kun lapsi oli pieni, olen käynyt töissäkin (lapsi oli jo isompi), saanut ihanan miehen jne: lapsi ei ole estänyt mitään tärkeää elämässäni.
abortin tehneet/tulevaisuudessa tekevät: MIKSI päädyitte tähän ratkaisuun? kertokaa.Olen lähempänä kolmekymmentä ja n. kuusi vuotta sitten tehnyt abortin. Se oli yksi elämäni oikeimpia päätöksiä, enkä epäröinyt hetkeäkään. Olin avoliitossa, mies oli neljä vuotta nuorempi, armeija-iässä..ihan poikonen. Itse juuri aloittanut opiskelun. Ajattelin, että en halua lapsia, eikä miehenikään. Se oli järkytys kun olin raskaana..itku tuli.Hyvissä ajoin tehty abortti on minusta ok, toki tärkeämpää kunnon ehkäisytiedot nuorille. Joskus vaan käy näin. No nyt on sitten se vauvakuume iskenyt ja toivoin vielä saavani mahdolliduuden, samon uusi mieheni.
- johanna
anne kirjoitti:
abortin tehneet/tulevaisuudessa tekevät: MIKSI päädyitte tähän ratkaisuun? kertokaa.itselläni on kolme lasta nämä pienimmät syntyneet niin että on vajaa vuosi välissä ja tuntui siltä kun tulin uudelleen raskaaksi etten millään jaksa kolmen pienen ja yhden eskarilaisen kanssa olkoon vaikka toisella nimellä vastuun väistämistä tai ihan mitä vain ... ei niinkään fyysinen vaan henkinen rasitus näiden lasteni kanssa - villikkojen kanssa teki päätöksen puolestani ei ollut vaihtoehtoa en olisi riittänyt jo olemassa oleville jos tähän tilanteeseen olisi vielä tullut uusi vauva tottakai suren ... ja mietin olisiko vauva antanut voimaa jatkaa yrittämistä .
mutta kyllä tämäkin raskasta oikeesti ...mutta silti tiedän tehneeni oikean päätöksen ...vaikka se sattuukin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2835847Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki373406Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432637"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2212112Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol791644- 641057
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni126856Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9855Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11804