Hailuodon kaakkoispuolen 1.8m väylän todellinen syvyys?

Etelästä Ouluun

Mikä mahtaa olla Hailuodon kaakkoispuolen 1.8m väylän todellinen syvyys?

Purkkarini syväys 2.15m. Onko turha yrittäänkään?

Miten toimivat oululaiset purjehtijat - aina Hailuodon länsipuolelta yli 2m syväyksellä?

6

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korkealla vedellä ehkä

Pääosin melkein kaikki kiertävät saaren. Loppupeleissä kierto ei aivan mahdottomasti lisää matkaa. Itse olen mennyt välistä taisi näyttää matalimmillaan noin 2.2 metriä. Kalibroinut en ole, ahvenvitaa on välistä paljon. Syväys 1.55.

• Hai, luoto näkkyy

Itsellä 1,9m ja pari vuotta sitten menin välistä. Vajaan mailin matkalla on matalaa, jossa kaiun mukaan aivan vähästä kiinni. Menin keskiväylää. Onneksi tuuli tasaisesti ja vene oli kallistuneena. Pikkuisen hirvitti. Voi siinä syvempikin kohta olla, mutta kun ei tiedä eikä kannata kölillä harata. Pohja on ilmeisimmin hiekkaa, mutta jos vauhti pysähtyy, niin ei oikein tietoa, missä päin syvää.
      Kannattaa siis joko kiertää tai odottaa korkeaa vettä. Marjaniemen puolella on hyvä ottaa väylät oikein, koska paljon pyydyksiä. Länsituulella voi Marjaniemen suulla olla kuoppaista, mutta satamassa on tilaa ja hyvät aallonmurtajat.

• 16+14

None of my business oikeastaan, mutta mikä vimma ihmisillä on edes miettiä menoa väylälle, jolla kartan mukaan ei vesi riitä? Luulisi normijärjellä varustetun yksilön jättävän moiset sikseen.

• 50mpk

Asia selviää kun katsoo kartasta, ymmärrän hyvin miksi jossakin tapauksissa tulee mieleen oikaista.

• Merenkulkuoppi I:sen

mukaan keskivedellä suurin sallittu syväys (1.8m) 20% varavesi (0,36m) varaveden varmuusvara 0,2m eli kokonaissyvyys 2.36m.

• korkealla vedellä eh

Tyypillisesti Oulusta Marjaniemeen, 30 NM. Sieltä Tankarille, olisko 80 NM. Ja päinvastoin. Siis aika ulkoa tullaan kohden Hailuotoa, jolloin kiertoa tulee vähemmän. Raahesta mutkaa tulee tietysti enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1766
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1252
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      901
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe