Mikä mahtaa olla Hailuodon kaakkoispuolen 1.8m väylän todellinen syvyys?
Purkkarini syväys 2.15m. Onko turha yrittäänkään?
Miten toimivat oululaiset purjehtijat - aina Hailuodon länsipuolelta yli 2m syväyksellä?
Hailuodon kaakkoispuolen 1.8m väylän todellinen syvyys?
6
287
Vastaukset
- korkealla vedellä ehkä
Pääosin melkein kaikki kiertävät saaren. Loppupeleissä kierto ei aivan mahdottomasti lisää matkaa. Itse olen mennyt välistä taisi näyttää matalimmillaan noin 2.2 metriä. Kalibroinut en ole, ahvenvitaa on välistä paljon. Syväys 1.55.
- Hai, luoto näkkyy
Itsellä 1,9m ja pari vuotta sitten menin välistä. Vajaan mailin matkalla on matalaa, jossa kaiun mukaan aivan vähästä kiinni. Menin keskiväylää. Onneksi tuuli tasaisesti ja vene oli kallistuneena. Pikkuisen hirvitti. Voi siinä syvempikin kohta olla, mutta kun ei tiedä eikä kannata kölillä harata. Pohja on ilmeisimmin hiekkaa, mutta jos vauhti pysähtyy, niin ei oikein tietoa, missä päin syvää.
Kannattaa siis joko kiertää tai odottaa korkeaa vettä. Marjaniemen puolella on hyvä ottaa väylät oikein, koska paljon pyydyksiä. Länsituulella voi Marjaniemen suulla olla kuoppaista, mutta satamassa on tilaa ja hyvät aallonmurtajat. - 16+14
None of my business oikeastaan, mutta mikä vimma ihmisillä on edes miettiä menoa väylälle, jolla kartan mukaan ei vesi riitä? Luulisi normijärjellä varustetun yksilön jättävän moiset sikseen.
- 50mpk
Asia selviää kun katsoo kartasta, ymmärrän hyvin miksi jossakin tapauksissa tulee mieleen oikaista.
- Merenkulkuoppi I:sen
mukaan keskivedellä suurin sallittu syväys (1.8m) 20% varavesi (0,36m) varaveden varmuusvara 0,2m eli kokonaissyvyys 2.36m.
- korkealla vedellä eh
Tyypillisesti Oulusta Marjaniemeen, 30 NM. Sieltä Tankarille, olisko 80 NM. Ja päinvastoin. Siis aika ulkoa tullaan kohden Hailuotoa, jolloin kiertoa tulee vähemmän. Raahesta mutkaa tulee tietysti enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5136602Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3142478Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871984- 1241179
- 301122
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51104- 79922
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60894Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel94892- 40780