Hei vaan! Kuinka paljon teillä muilla on porraskäytäviä siivottavana viikon aikana?
Olen ollut kesäkuusta asti porrassiivouksessa ja tuntuu että aika tappotahtia on ja alkaa jo paikat sekä mielenterveys reistaamaan..
3x vko 30 porraskäytävää joissa vain kolmessa on hissi, muut kaikki kolmekerroksisia hissittömiä.
kerta viikkoon kymmenen saunaa ja siihen vielä pyykkituvat kellarikäytävä yms.. työaika on 37,5h / vko
Mites teillä muilla? onko hommaa näin mahdottomasti?
Liikaa töitä?(porrassiivous)
37
4046
Vastaukset
- Päivätäysi
Kuullostaa ihan L ja T... Jos opettelet erikoissiivouspuolen/remppasiivoukset, ja kotisiivous on tuttua, niin olettasin, että sulle on työtä- pikkisen helpompaa, kun laadun pitää näkyä, ja ajatta sitä ei tee.
- LTläinen.
Eipä L&T:lläkään noin tiukkoja aikatauluja ole. Minulla oli viikossa 8 kerrostaloa, joista 6 olivat 7 kerroksisia. Neljässä näistä käytiin 3 kertaa viikossa ja kahdessa 2 kertaa viikossa.
Lisäksi oli yksi kerrostalo jossa oli 4 rappua ja 4 kerrosta sekä toinen jossa oli 3 rappua ja 4 kerrosta. Näissä kummassakin käytiin 2 kertaa viikossa.
- Ylennystä päivässä!
Mitä sinä valitat? Asiahan on niin että kuka missään työpaikassa yleen päivässä niin korkealle kuin porrassiivooja :))))) Kellarista kun aloitat niin iltäpäivällä olet ylennyt jo ties miksi :))).....ja hiki haisee mutta puhdasta tulee!
- Niin tätäkin
Aloittajan kohdemäärä kyllä vaikutti liialliselta ihan oikeasti. Pienellä... tehään kotisiivouksia ja erityissiivouskeikkoja, ja rappuja ja yrityksiä ja remppasiiv. ja kaikkee- eikä oikein siirtymineen jaksa välillä mitään 9-10 h päivää, ettei ihan syö ja hetken ole aloillaan.
Tänäänki täs klo 7.45 lähtö. Lopetan päivän vasta klo 18.40 tai jotain, mutta tässä on omalla ajalla ruokkis- ylipitkäkin ajastusten takia, kun joka paikkaan ei tuotannon sekaan mennä sotkeen... tekishän sen vähin putkeensa paremmin, ois omaaki aikaa illasta.
Huominen on vähin sammaa- palasia. - Toivotonta(ko)
L&T olen töissä täällä eteläisessä suomessa. kaiken lisäksi kohteeni on jaettu kahdelle alueelle joiden välimatka on 30km joten ajeluunkin saa jo kulumaan aikaa puoli tuntia.
jotenkin tuntuu ihan käsittämättömältä että ihmiseltä vaaditaan näin paljon. kotisiivouksia olen kyllä harkinnut mutta osaa mielipitetä lukiessani ei sekään vaikuta aina kovin lystiltä työltä.
Aloittaja - ei meillä noin paljo
olen töissä pienemmässä firmassa,
meillä rappujen määrä vaihtelee 15-22kpl välillä (3xvko) ja saunat 4-9kpl päälle (1-2xvko)
Tuo 30 rappua on ihan mahoton määrä...huh huh
ei tuolla työmäärällä paljon kerkiä ku vähä sieltä täältä pyyhkäseen ja saunassa vaan puhallellaan pölyt lauteilta ja laatoilta poies - jälkiviisas-
Tuota jos on mahdollista, niin vaihda työpaikkaa.
Olin itse ison marketin aamuvuorossa yksin ja aika ei mitenkään riittänyt kaikkiin kohteisiin. Tai juuri ja juuri sekunnilleen riitti, mutta silloin sai hörpätä vain teen nopeasti (vain 15min teetauko päivässä, päivät 4h30min-6h) ja sai juosta. Ja huutoa tuli aina, milloin nopeudesta, milloin laadusta, milloin olemuksesta jne jne.
Sain aika nopeasti tarpeekseni ja totestin ettei tämä 800e kuukausipalkka maksa vaivaa. Eikä vain se, mutta mielenterveyskin alkoi repeilemään psykopaatin työnantajan toimesta. - rappusiivooja
Minulla on 25 taloa, joissa osassa käydään kolmesti viikossa, osassa kahdesti.
Saunoja on kuusi.
Minulle kuuluu myös paikkavahaukset kaksi kertaa vuodessa.
Hyvin nuo ehtii, kun tekee kerran viikossa parempaa siivousta ja muuten vaan käy katsomassa, että paikat ovat kunnossa.- rappusiivooja
Lisään vähän otsikon ohi.
Olin kerran töissä L ja T ja piti siivoota autokorjaamo 2,5 tunnissa. Siellä korjattiin rekka-autoja joista tippui kaikenlaista moskaa, korjauspaikkoja oli 9 kpl ja ne kaikki, plus töiden vastaanotto ja asentajien ruokala ja sos,,tilat olisi pitänyt ehtiä siivota tuossa 2,5 tunnissa ja sen työn totesin mahdottomaksi suorittaa.
- Isosti paskaaa....
Ei kenenkään terveys ei mielenterveyskään, kestä siivousfirmojen myllytyksessä. Mikään ei riitä. Työnohjausta ei ole. Huutoa tulee niin että korvat soi.
Mieletöntä rääkkiä olemattomalla palkalla ja arvostuksella.
Älkää ikinä nuoret alkako siivoojiksi! Eläkekertymä on olematon olemattoman palkan vuoksi. Kadun syvästi yli kymmenen vuoden siivousuraani.
Hyvästi puhdistuspalveluala! - Nimetön1
Yhteensä 12 taloa, osassa käydään kahdesti viikossa ja osassa kolmesti viikossa. Saunat 12 kpl kerran viikossa.
- pistäparemmaks
33 porrasta ma, ke, pe, ja ti,to 11 porrasta 9 saunaa .kaikki hissittömiä taloja,tuntee juosseensa maratonin loppuviikosta.
- 00007
Tuo 3x viikossa on ihan turhaa siivousta. 2x vk on sopiva määrä ja joissakin rapuissa 1x vk. Kun tekee työn kunnolla niin ei tarvitse enempää.
- höhöh
Riippuu kyllä ihan talosta, 1x vk ei kyllä riitä taloissa mitä siivoan.
- kohtalo009
sinulla on näköjään käynyt tuuti, kun ei ole sottaajia. Puolessa tunnissa rappu on kuin roskis. Lisäksi usein asukkat seuraa tarkkaan mitä ja milloin teet
- rappusiivooja
Niissä taloissa käydään niin usein kun asiakas haluaa ja maksaa. Käyntien määrää ei ratkaise se miten työn tekee. Jos teet tosi hyvin maanantaina ja kaikki kiiltää, etkä sitten enää käy sillä viikolla, niin meteli siitä nousee, jos asiakas on ostanut siivouksen keskiviikoksi ja perjantaiksikin.
Käyn joissakin taloissa 3 krt viikko, mikä on aivan liikaa mutta en kyllä asiakkaalle sitä sano.
1krt vko maksaa asiakkaalle aika paljon, jos oikein tehdään tarjous, koska silloin on likaisempaa ja yhdellä kertaa pitää tehdä kaikki.
Mutta siivousliikeiden myyntineuvottelijat tuota tuskin ottavat huomioon vaan myyvät vain sen yhden kerran siivouksen. - mies-siiv.kesäkeikka
Olin eräässä turkulaisessa siivousfirmassa porrassiivoojana, ja siivosin noin 10-14 kerrostaloa 5 kertaa viikossa, 8 tuntia päivässä. Kolmasosassa ei ollut hissiä. Aika rankkaa liikuntaa siinä sai, mutta kyllä sen mies nyt kesti vaikka 7 euron palkka kyllä kypsytti. 3 kuukauden kesätyön sitä teki
tekisinkö tuota pidemmän päälle ja 7 eurolla tunnissa, niin täytyy sanoa naiset että kyllä te uhraudutte ihan järjettömästi. Metallialalla jossa olen ollut myös, ei 7 eurolla noin fyysisesti raskasta työtä tekisi kukaan. Minkälainen ammattiliitto siiivousalan palkkoja teillä oikein neuvottelee, kun palkat laahaa vuodesta vuoteen pohjamudissa?
Jos olisin nainen ilman koulutusta, ja siivous jollain lailla olisi lähinnä sydäntä, niin toimisin Eezyn tai Odeal laskutusfirmojen kautta yrittäjäluonteisena, mutta juridisesti palkansaaja-asemassa olevana kotisiivoojana esim. omakotitaloalueilla. 30 eurosta jäisi verojen ja laskutuksen jälkeen se 10 euroa käteen edes eikä tarvitsisi kiipeillä kerrostalojen rappuja jonkun firman orjana.- Piikalikka.
Yksityisen puolen siivoojien palkat neuvottelee sellainen ammattiliitto, jossa ei ole jäseniä kuin nimeksi. Se on PAM. Puuttuvat jäsenet (jotka antaisivat pohjaa palkkaneuvotteluille) kirjoittelevat tällä palstalla ja valittelevat työnsä paljoutta ja huonoja palkkoja.
Niin tämä touhu toimii. - PoljeAlemmasMeitä
Piikalikka. kirjoitti:
Yksityisen puolen siivoojien palkat neuvottelee sellainen ammattiliitto, jossa ei ole jäseniä kuin nimeksi. Se on PAM. Puuttuvat jäsenet (jotka antaisivat pohjaa palkkaneuvotteluille) kirjoittelevat tällä palstalla ja valittelevat työnsä paljoutta ja huonoja palkkoja.
Niin tämä touhu toimii.Väärin.
Suomessa on noin 55 000 siivoojaa
Lähde: http://santtu113.suntuubi.com/ottelut/tilastot/36790.html?cat=9
PAM on suomen suurin siivoajia edustava ammattiliitto, jossa siivooojien osuus on 28 000
Lähde: https://www.pam.fi/fi/info/tilastotjatutkimukset/Documents/Palvelualojen taskutilasto 2008.pdf
Vai että "PAM jäseniä ei ole kuin nimeksi", 210 000 niitä kuitenkin on vaikka vähättelisit kuinka. Se on yhtä paljon kun koko Turun ja lähialueen asukasluku... - Piikalikka.
PoljeAlemmasMeitä kirjoitti:
Väärin.
Suomessa on noin 55 000 siivoojaa
Lähde: http://santtu113.suntuubi.com/ottelut/tilastot/36790.html?cat=9
PAM on suomen suurin siivoajia edustava ammattiliitto, jossa siivooojien osuus on 28 000
Lähde: https://www.pam.fi/fi/info/tilastotjatutkimukset/Documents/Palvelualojen taskutilasto 2008.pdf
Vai että "PAM jäseniä ei ole kuin nimeksi", 210 000 niitä kuitenkin on vaikka vähättelisit kuinka. Se on yhtä paljon kun koko Turun ja lähialueen asukasluku...Linkittämäsi "santun" kotisivun luvut jätän omaan arvoonsa.
Siivoojien edunajajajärjestö Oikeutta siivoojille kertoo näin: "Siivoojien ammatillinen järjestäytymisaste on noin 30 – 40 prosenttia. Tämä johtuu siitä, että toiset tekevät siivoustyötä väliaikaisesti, kuten monet opiskelijat, ja tämän vuoksi he eivät liity ammattiliittoon. Siivoojat kokevat usein, ettei ammattiliitosta ole heille hyötyä.
Jos siivoojien järjestäytymisastetta saataisiin kunnolla nostetuksi, työn arvostus ja palkkaus saataisiin korkeammaksi. Myös ammattiliitto Pamin suhtautuminen siivoustyöhön tulisi saada paremmaksi. Ammattiliitto Pam ei juurikaan tuo esille siivousalan ongelmia, ennen kuin joku siivooja riitauttaa asiansa."
PAM tuskin on suomen suurin siivoojia edustava liitto. JHL edustaa valtion, kuntien, kirkon ja muun julkishallinnon laitoshuoltajia, siivoojia, toimitilahuoltajia ja mitä nimikkeitä onkaan. Itse kunnallisella alalla olevana ja yksityisellä olleena tiedän JHL:n jäseneneksi liittyvän suurimman osan em yhteisöjen työntekijöistä. Kun lisäksi huomioidaan JHL:n muut jäsenten ammattinimikkeet ja jäsenien lukumäärä niin ei ihme, että JHL:n palkat ja palkkaedut siivoojien osalta ovat huomattavasti paremmat, kuin PAM'in harvalukuisen jäsenistön.
TES'sta sen palkka- ja muun edun eron voi tarkistaa. Kannustaisin kaikkia yksityisen puolen siivoojia liittymään PAM'iin juuri tuosta syystä.
Kun yksityisten siivousfirmojen järjestäytymisaste on noin alhainen niin asia menee juuri, kuten kerroin: PAM ei pysty neuvottelemaan palkkoja ylemmäksi. - siivoojienmaa
Piikalikka. kirjoitti:
Linkittämäsi "santun" kotisivun luvut jätän omaan arvoonsa.
Siivoojien edunajajajärjestö Oikeutta siivoojille kertoo näin: "Siivoojien ammatillinen järjestäytymisaste on noin 30 – 40 prosenttia. Tämä johtuu siitä, että toiset tekevät siivoustyötä väliaikaisesti, kuten monet opiskelijat, ja tämän vuoksi he eivät liity ammattiliittoon. Siivoojat kokevat usein, ettei ammattiliitosta ole heille hyötyä.
Jos siivoojien järjestäytymisastetta saataisiin kunnolla nostetuksi, työn arvostus ja palkkaus saataisiin korkeammaksi. Myös ammattiliitto Pamin suhtautuminen siivoustyöhön tulisi saada paremmaksi. Ammattiliitto Pam ei juurikaan tuo esille siivousalan ongelmia, ennen kuin joku siivooja riitauttaa asiansa."
PAM tuskin on suomen suurin siivoojia edustava liitto. JHL edustaa valtion, kuntien, kirkon ja muun julkishallinnon laitoshuoltajia, siivoojia, toimitilahuoltajia ja mitä nimikkeitä onkaan. Itse kunnallisella alalla olevana ja yksityisellä olleena tiedän JHL:n jäseneneksi liittyvän suurimman osan em yhteisöjen työntekijöistä. Kun lisäksi huomioidaan JHL:n muut jäsenten ammattinimikkeet ja jäsenien lukumäärä niin ei ihme, että JHL:n palkat ja palkkaedut siivoojien osalta ovat huomattavasti paremmat, kuin PAM'in harvalukuisen jäsenistön.
TES'sta sen palkka- ja muun edun eron voi tarkistaa. Kannustaisin kaikkia yksityisen puolen siivoojia liittymään PAM'iin juuri tuosta syystä.
Kun yksityisten siivousfirmojen järjestäytymisaste on noin alhainen niin asia menee juuri, kuten kerroin: PAM ei pysty neuvottelemaan palkkoja ylemmäksi.sinä epäilet "santun kotisivun sivujuonteena kerrottua siivoojien kokonaislukua
minä epäilen sinun puollustuspuhetta LHJ stä, johon ilmeisesti itse kuulut.
Väitän että siivoojia on 55 000 ja niistä suurin osa on PAM issa. Jos pystyt osoittamaan tiedon vääräksi, siitä vain. etsi itse referoinnit kun kerran aikaa sinulla on. - Piikalikka.
siivoojienmaa kirjoitti:
sinä epäilet "santun kotisivun sivujuonteena kerrottua siivoojien kokonaislukua
minä epäilen sinun puollustuspuhetta LHJ stä, johon ilmeisesti itse kuulut.
Väitän että siivoojia on 55 000 ja niistä suurin osa on PAM issa. Jos pystyt osoittamaan tiedon vääräksi, siitä vain. etsi itse referoinnit kun kerran aikaa sinulla on.Juu, en luota minkään omatekoisen ns kotisivun ilman lähdetietoja oleviin lukuihin.
Alta löytyy Tilastokeskuksen tuoreimmat tiedot (2011) kuntasektorin siivoustyöntekijöiden palkoista.
http://www.stat.fi/til/ksp/2011/ksp_2011_2012-05-09_tau_001_fi.html
Sieltä käy ilmi, että kunnallisen puolen (jota JHL edustaa) keskipalkka siivoojilla oli 2031e/kk eli 12,49e/h.
Yksityisen sektorin (jota PAM edustaa) kokonaiskeskiansio (2011) oli 10,28e/h.
http://193.166.171.75/Dialog/Saveshow.asp
Näihin lukuihin voinee luottaa. Jostain syystä kunnallisen puolen liitto JHL on neuvotellut paremmat palkat. Onko kyseessä se, että JHL:ssa on jäseniä eikä työnantaja pyyhi sen neuvottelijoilla pöytää?
Tarkista itse liittojen jäsenmäärä, kun kerran väität tietäväsi.
Oma kokemusperäinen arvioni on, että PAM on heikko liitto eli siivoojat eivät ole liittyneet riittävästi jäseniksi. Olen työskennellyt siivousalalla pitkät ajat sekä yksityisellä että julkisella sektorilla.
Väärässä olet arvailuissasi mihin liittoon kuulun. - Jallita.Heitä.Lisää
Piikalikka. kirjoitti:
Juu, en luota minkään omatekoisen ns kotisivun ilman lähdetietoja oleviin lukuihin.
Alta löytyy Tilastokeskuksen tuoreimmat tiedot (2011) kuntasektorin siivoustyöntekijöiden palkoista.
http://www.stat.fi/til/ksp/2011/ksp_2011_2012-05-09_tau_001_fi.html
Sieltä käy ilmi, että kunnallisen puolen (jota JHL edustaa) keskipalkka siivoojilla oli 2031e/kk eli 12,49e/h.
Yksityisen sektorin (jota PAM edustaa) kokonaiskeskiansio (2011) oli 10,28e/h.
http://193.166.171.75/Dialog/Saveshow.asp
Näihin lukuihin voinee luottaa. Jostain syystä kunnallisen puolen liitto JHL on neuvotellut paremmat palkat. Onko kyseessä se, että JHL:ssa on jäseniä eikä työnantaja pyyhi sen neuvottelijoilla pöytää?
Tarkista itse liittojen jäsenmäärä, kun kerran väität tietäväsi.
Oma kokemusperäinen arvioni on, että PAM on heikko liitto eli siivoojat eivät ole liittyneet riittävästi jäseniksi. Olen työskennellyt siivousalalla pitkät ajat sekä yksityisellä että julkisella sektorilla.
Väärässä olet arvailuissasi mihin liittoon kuulun.noissa luvuissa on luultavimmin esimiesten palkat mukana, lomakorvausten lisäksi.
eli sitä pseudotason palkkainfoa mitä syötetään hyväuskoisille
minun puolestani voit kuulua vaikka lampaansilittäjien liittoon, se ei muuta faktaa miksikään, että siivoojan työpaikan auetessa MOL issa, otettavalle henkilölle maksetaan absoluuttinen minimi, vaikka jokin kunnan 62 vuotias kaikki ikälisät saanut koulusiivooja saisi 3000 euroa kuussa - Piikalikka.
Jallita.Heitä.Lisää kirjoitti:
noissa luvuissa on luultavimmin esimiesten palkat mukana, lomakorvausten lisäksi.
eli sitä pseudotason palkkainfoa mitä syötetään hyväuskoisille
minun puolestani voit kuulua vaikka lampaansilittäjien liittoon, se ei muuta faktaa miksikään, että siivoojan työpaikan auetessa MOL issa, otettavalle henkilölle maksetaan absoluuttinen minimi, vaikka jokin kunnan 62 vuotias kaikki ikälisät saanut koulusiivooja saisi 3000 euroa kuussaNiinhän sinä taas luulet. Kannattaa tutustua tilaston ammattinimikkeisiin niin huomaat kuinka väärässä olet. Kumma ettet ota selvää asioista.
Helsingissä kunnan siivoustyöstä maksetaan noin 10,30e - 11,40e/kk tehtäväkohtaista palkkaa eli minimipalkkaa, jonka päälle saa saman alan työkokemuslisää enintään 8% eli yht 11,12 - 12,31e/h (kk-palkoista laskettuina). 10:n vuoden kokemuksella saa vuosilomaa 38 päivää (ma-pe) eli 7,5 viikkoa. Se on siis JHL:n neuvottelema tulos.
Mainitsemasi koulusiivooja saanee kaikkine lisineen noin 2000e/kk brutto.
Espoo maksaa Helsinkiä paremmin.
Nyt voisit mielenkiinnosta katsoa PAM'in palkat ja lomat ja innokkaana ihmisenä ilmoittaa ne meille muillekin :) - pruuuut
Piikalikka. kirjoitti:
Niinhän sinä taas luulet. Kannattaa tutustua tilaston ammattinimikkeisiin niin huomaat kuinka väärässä olet. Kumma ettet ota selvää asioista.
Helsingissä kunnan siivoustyöstä maksetaan noin 10,30e - 11,40e/kk tehtäväkohtaista palkkaa eli minimipalkkaa, jonka päälle saa saman alan työkokemuslisää enintään 8% eli yht 11,12 - 12,31e/h (kk-palkoista laskettuina). 10:n vuoden kokemuksella saa vuosilomaa 38 päivää (ma-pe) eli 7,5 viikkoa. Se on siis JHL:n neuvottelema tulos.
Mainitsemasi koulusiivooja saanee kaikkine lisineen noin 2000e/kk brutto.
Espoo maksaa Helsinkiä paremmin.
Nyt voisit mielenkiinnosta katsoa PAM'in palkat ja lomat ja innokkaana ihmisenä ilmoittaa ne meille muillekin :)Olet siis HELSINGISTÄ ja puhut hesan ja espoon palkoista, tuo oli tyhjentävä tieto, olisit sanonut jo aiemmin niin olis säästynyt sormenpäälihakset tältäkin keskustelulta, sama kun puhuisi täällä marssilaisen kanssa. Kehä 3 ulkopuolisessa siivoojien maailmassa ei päde teidän "Eira-Ullalinna-etu-töölö-liksat"
by the way, miltä tuntuu maksaa siellä yksiövuokraa 1200 euroa kuussa /matkustaa puolitoista tuntia vantaan periferiasta töihin joka aamu...hehheh! vähennä se siitä mainostamastasi 10 euron tuntipalkasta, ja elät köyhemmin kuin työmarkkinatukea saava normaalisuomessa - Piikalikka.
pruuuut kirjoitti:
Olet siis HELSINGISTÄ ja puhut hesan ja espoon palkoista, tuo oli tyhjentävä tieto, olisit sanonut jo aiemmin niin olis säästynyt sormenpäälihakset tältäkin keskustelulta, sama kun puhuisi täällä marssilaisen kanssa. Kehä 3 ulkopuolisessa siivoojien maailmassa ei päde teidän "Eira-Ullalinna-etu-töölö-liksat"
by the way, miltä tuntuu maksaa siellä yksiövuokraa 1200 euroa kuussa /matkustaa puolitoista tuntia vantaan periferiasta töihin joka aamu...hehheh! vähennä se siitä mainostamastasi 10 euron tuntipalkasta, ja elät köyhemmin kuin työmarkkinatukea saava normaalisuomessaMitä ihmettä! Helsinki ja koko pääkaupunkiseutu näyttää olevan sinulle kirosana. No, noinkin siis voi asioihin suhtautua eli syrjivästi kuten sinä.
Puhuin kunnan palkoista ja tietääkseni kuntia on Suomessa muitakin kuin Helsinki, Espoo...
Ota poika (tai tyttö) kartta käteen niin opit. Mistä muuten olet itse?
Kerroin vain mitä Tilastokeskus kertoo palkoista. En maininnut omaa asuinseutuani.
Puhun kunnan ja julkisen sektorin palkoista suhteesa yksityisen sektorin palkkoihin sekä siitä miksi ao liittojen työehtosopimuksissa on suuri ero.
Edelleenkin kyse on siitä, että jollei liitossa ole riittävästi jäseniä niin sillä työntekijäliitolla pyyhitään pöytää palkkaneuvotteluissa. Kannattaa siis liittyä ammattiliittoon - oletko siinä samaa mieltä? Tähän et ottanut mitään kantaa.
Olet nyt mielikuvituksessasi vääntänyt asian Helsinki-muu Suomi -akselille. Miksi ihmeessä? Samanlaisia siivousalan työntekijöitähän tässä ollaan. Samassa (pienipalkkaisessa) veneessä - tosin sitä venettä näytät miellälläsi keikuttavan.
Käänsit palkkakeskustelun myös vuokrakeskusteluun. Miksi?
Tottahan toki on, että pääkaupunkiseudun vuokrat ovat kohtuuttomat muuhun Suomeen verrattuna. Siksikin kaikkien pitäisi kuulua liittoon, jotta vahva liitto voisi neuvotella parempia palkkoja.
Kysyit: "miltä tuntuu maksaa 'siellä' (Helsingissä) yksiövuokraa 1200 euroa kuussa /matkustaa puolitoista tuntia vantaan periferiasta töihin joka aamu...hehheh! "
Mikä siinä mahtaa sinua naurattaa? Itse en onneksi ole mainitsemassasi tilanteessa. En voi ymmärtää miksi naurat meidän alan pienipalkkaisille ihmisille jotka tässä tilanteessa joutuvat elämään. Tiedän muutamia pienipalkkaisia, joiden oikea ainoa vaihtoehto on maksaa yksiöstä vajaan tonnin vuokraa. Miksi haluat nauraa heille?
Kun et asioista tiedä niin voin tarkentaa sinulle, että Helsingin sisälläkin voi joutua matkustamaan töihin saman kunnan alueelle mainitsemasi puolitoista tuntia - ei helsinkiläisten/espoolaisten/vantaalaisten tarvitse asua Inarissa päästäksemme "nauttimaan" mainitsemastasi epäkohdasta. Itse asun muutaman kilometrin päästä työkohteestani ja pahimmillaan VR:sta ja säästä johtuen käytän tuohon muutaman kilometrin työmatkaani puolitoista tuntia. Enkä voi sille mitään. Mietippä sitä. Autoonkaan ei ole varaa. Aikataulu kuitenkin sanoo puoli tuntia riittävän tuohon muutamaan kilometriin.
By the way: näytät olevan enemmän kiinnostunut alueellisesta syrjimisestä, kuin että siivoojat saisivat kunnollisia palkkoja liittymällä ammattiliittoihin, kuten aiemminkin esitin, mutta voihan sitä vanhanaikaista herravihan tyyppistä lietsoa täälläkin meidän pienipalkkaisten välille, kuten näytät tekevän. - Maakutsuuonkomars
Piikalikka. kirjoitti:
Mitä ihmettä! Helsinki ja koko pääkaupunkiseutu näyttää olevan sinulle kirosana. No, noinkin siis voi asioihin suhtautua eli syrjivästi kuten sinä.
Puhuin kunnan palkoista ja tietääkseni kuntia on Suomessa muitakin kuin Helsinki, Espoo...
Ota poika (tai tyttö) kartta käteen niin opit. Mistä muuten olet itse?
Kerroin vain mitä Tilastokeskus kertoo palkoista. En maininnut omaa asuinseutuani.
Puhun kunnan ja julkisen sektorin palkoista suhteesa yksityisen sektorin palkkoihin sekä siitä miksi ao liittojen työehtosopimuksissa on suuri ero.
Edelleenkin kyse on siitä, että jollei liitossa ole riittävästi jäseniä niin sillä työntekijäliitolla pyyhitään pöytää palkkaneuvotteluissa. Kannattaa siis liittyä ammattiliittoon - oletko siinä samaa mieltä? Tähän et ottanut mitään kantaa.
Olet nyt mielikuvituksessasi vääntänyt asian Helsinki-muu Suomi -akselille. Miksi ihmeessä? Samanlaisia siivousalan työntekijöitähän tässä ollaan. Samassa (pienipalkkaisessa) veneessä - tosin sitä venettä näytät miellälläsi keikuttavan.
Käänsit palkkakeskustelun myös vuokrakeskusteluun. Miksi?
Tottahan toki on, että pääkaupunkiseudun vuokrat ovat kohtuuttomat muuhun Suomeen verrattuna. Siksikin kaikkien pitäisi kuulua liittoon, jotta vahva liitto voisi neuvotella parempia palkkoja.
Kysyit: "miltä tuntuu maksaa 'siellä' (Helsingissä) yksiövuokraa 1200 euroa kuussa /matkustaa puolitoista tuntia vantaan periferiasta töihin joka aamu...hehheh! "
Mikä siinä mahtaa sinua naurattaa? Itse en onneksi ole mainitsemassasi tilanteessa. En voi ymmärtää miksi naurat meidän alan pienipalkkaisille ihmisille jotka tässä tilanteessa joutuvat elämään. Tiedän muutamia pienipalkkaisia, joiden oikea ainoa vaihtoehto on maksaa yksiöstä vajaan tonnin vuokraa. Miksi haluat nauraa heille?
Kun et asioista tiedä niin voin tarkentaa sinulle, että Helsingin sisälläkin voi joutua matkustamaan töihin saman kunnan alueelle mainitsemasi puolitoista tuntia - ei helsinkiläisten/espoolaisten/vantaalaisten tarvitse asua Inarissa päästäksemme "nauttimaan" mainitsemastasi epäkohdasta. Itse asun muutaman kilometrin päästä työkohteestani ja pahimmillaan VR:sta ja säästä johtuen käytän tuohon muutaman kilometrin työmatkaani puolitoista tuntia. Enkä voi sille mitään. Mietippä sitä. Autoonkaan ei ole varaa. Aikataulu kuitenkin sanoo puoli tuntia riittävän tuohon muutamaan kilometriin.
By the way: näytät olevan enemmän kiinnostunut alueellisesta syrjimisestä, kuin että siivoojat saisivat kunnollisia palkkoja liittymällä ammattiliittoihin, kuten aiemminkin esitin, mutta voihan sitä vanhanaikaista herravihan tyyppistä lietsoa täälläkin meidän pienipalkkaisten välille, kuten näytät tekevän."Mitä ihmettä! Helsinki ja koko pääkaupunkiseutu näyttää olevan sinulle kirosana"
veit sanat suustani kuolaa myöten. Jos tietäisit kuinka monta kertaa olen saanut kuulla näitä "mielikuvitustason palkkajuttuja" ihan perus-porrassiivous tyylin tehtävistä, ja sitten käy aina ilmi että ollaan...sieltä....
"Mistä muuten olet itse? "
sinulle riittää tieto: kehä kolmmosen ulkopuolelta
"En maininnut omaa asuinseutuani. "
ei se mitään koska se kävi jo selväksi
"Kannattaa siis liittyä ammattiliittoon - oletko siinä samaa mieltä?"
en oikeastaan. Niiden intressit on käyneet selväksi, ja se ei ole matalapalkkaisten pätkätyöläisten tai siivoojien edun valvonta. Fokus pyörii konkarien ikälisissä, koulutuspäivissä, liiton virkistystoimintaan rahaa hassaamisissa ja sitten maksatetaan ne 2,4 kertaisina jäsenmaksuina verrattuna esim. ytk:hon joka ns. hoitaa homman suhteessa ansiosidonnaisen maksuun eikä mitään joutavaa, esim turhia lupauksia.
"Käänsit palkkakeskustelun myös vuokrakeskusteluun. Miksi?"
koska halusin osoittaa sinulle rautalankaesimerkillä, ettei hyvä palkka hesalaisella kunnansiivoojalla merkkaa yhtään mitään jos asunnosta maksetaan härskiä ylihintavuokraa.
aijaa, että lisää palkkaa hesalaisille siivoojille, no sitten vuokrat nousee entisestään, kun huomaavat että ei tunnu missään maksella jo härskien hintojen korotuksia.
"Tiedän muutamia pienipalkkaisia, joiden oikea ainoa vaihtoehto on maksaa yksiöstä vajaan tonnin vuokraa. Miksi haluat nauraa heille? "
ei sellaista olekaan kuin "ainoa oikea vaihtoehto". alat kuulostamaan entistä enemmän jonkun ison pk-seudun siivousfirman lähiesimieheltä jolla on kinkkinen propleema saada edes 9 eurolla siivoojaa, joka nakertaa jo omaa bonusta.
En naura pienipalkkaisille, jotka ymmärtävät pysyä poissa pk-seudulta. sen alueen asuntovuokratilanne on yksinkertaisesti sairas, eikä sinne pitäisi houkutella enää ainoatakaan suomalaista täältä muualta suomesta millään "ainoa vaihtoehto" hokemalla. sitä hokemaa käytetään laajemmaltikin yrityksen ulkoistus- palkan alennus ja saneeraus operaatioissa...
"Helsingin sisälläkin voi joutua matkustamaan töihin saman kunnan alueelle mainitsemasi puolitoista tuntia"
olen enemmän kuin tietoinen tästä. yksi tuttu kertoi että vantaalta espooseen meni bussivaihtoineen ja odotteluineen 2 tuntia. Täällä muualla suomessa tässä ajassa matkustetaan 170 kilometriä helsingissä ei toimi mikään liikenteessä, hevosellakin pääsis metsiä pitkin nopeammin..
"Autoonkaan ei ole varaa"
ainiin kun siivooja saa mitä se oli, 8,25...ellet ole lähiesimies, mitäs se sit tekee, 10 euroa?
Hassu homma, olen työtön ja mulla on auto...muualla suomessa, tunti sit kävin kaupassa kun en jaksanut polkea kahta kilsaa. mitäs siihen sanot?
"näytät olevan enemmän kiinnostunut alueellisesta syrjimisestä, kuin että siivoojat saisivat kunnollisia palkkoja liittymällä ammattiliittoihin"
väärin, olen kiinnostunut kaikesta keskustelusta, jossa oikaistaan virheellistä tai valheellista tietoa. ammattiliittoasia on vain pisara meressä
mutta ammattiliitot kaivaa omaa hautaansa. ne ei ymmärrä ajaa niiden asiaa, joilla ei ole täitä vaan niiden, jotka on piiiiiitkään saanut olla samassa virassa, ehkä ironista onkin että mainostamasi kunta-alan paikat on paremmissa palkoissa. kaikki ulkoistetaan, ennemmin tai myöhemmin ja kunta-alan työntekijät, kuului liittoon tai ei, voi varautua sellaiseen "niskasta ja vyön takaosasta" otteeseen lähivuosina. tilalle niitä 8,25 siivoojia.
"herravihan tyyppistä lietsoa täälläkin meidän pienipalkkaisten välille"
kuulun pienipalkkaisiin itsekin, välillä kun töihin pääsen joten syytät väärää tukkia.
- tämäonsiti
2.4 tuntia päivä ja 20 porrasta saunat, pesutuvat, kuivaushuoneet ,1xkk pyöräsuojat, kellarit, kellarit vintit
- Piikalikka.
30 rappua / 7,5h = 4 rappua tunnissa eli 15 minuuttia / rappu. Sisältää siirtymisen ja välineiden huollon. Käytännössä lienee laskettu 0,2h eli 12 minuuttia siivousaikaa rappua kohden.
Hissittömien rappujen siivoaminen tässä määrin on vain mnuoren ja terveen ihmisen hommaa. Eläkkeelle tuosta tuskin pääsee eli kannattaa vaihtaa paikkaa tai pyytää jakamaan työ kahdelle puolipäiväisesti jolloin kevyempää työtä lopputyöajaksi.
10 saunaa / 7,5h = 1,3 saunaa tunnissa. Kohtuullinen määrä, mutta saunan peruspesu on raskasta.- säästinvoimia
Minulla oli toistakymmentä kerrostaloa ja muutama sauna. Homma vaikutti mahdottomalle urakalle ja se potutti monta päivää aluksi, kunnes tajusin koko homman miten kesätöstä tulee sekä rento että jännittävä;
menen hissillä ylimpään kerrokseen, pesen hissin peilin matkalla, alas tullessa rappuja pitkin noukin vain näkyvät roskat, ala-aulan näkyvät osat mopilla, pesen ulko-oven lasit ja sitten seuraavaan. Saunoissa joita tuli vastaan joissain taloissa, tein niin, että menin kuuntelemaan mp3 musiikkia puoleksi tunniksi saunaan puoliäänellä (lepoa ja strategista ajan kuluttamista uskottavassa tahdissa päiväsiirtymään nähden, mutta hyvin kuullen väliovien äänistä etukäteen, jos esimies kierroksella ja aikaa reagoida, harja, vesiastia täytettynä ja pesuainepullo valmiina vieressä) ja sitten lopuksi tyhjäsin roskikset, ja otin vesiletkun ja kastelin kaikki paikat suurpiirteisesti märäksi, sitten seuraavaan kohteeseen. välillä sitä musiikkia piti kuunnella kauemminkin siellä saunan lauteilla ja sai varoa ettei jopa pääse nukahtamaan ;) - 18+3
säästinvoimia kirjoitti:
Minulla oli toistakymmentä kerrostaloa ja muutama sauna. Homma vaikutti mahdottomalle urakalle ja se potutti monta päivää aluksi, kunnes tajusin koko homman miten kesätöstä tulee sekä rento että jännittävä;
menen hissillä ylimpään kerrokseen, pesen hissin peilin matkalla, alas tullessa rappuja pitkin noukin vain näkyvät roskat, ala-aulan näkyvät osat mopilla, pesen ulko-oven lasit ja sitten seuraavaan. Saunoissa joita tuli vastaan joissain taloissa, tein niin, että menin kuuntelemaan mp3 musiikkia puoleksi tunniksi saunaan puoliäänellä (lepoa ja strategista ajan kuluttamista uskottavassa tahdissa päiväsiirtymään nähden, mutta hyvin kuullen väliovien äänistä etukäteen, jos esimies kierroksella ja aikaa reagoida, harja, vesiastia täytettynä ja pesuainepullo valmiina vieressä) ja sitten lopuksi tyhjäsin roskikset, ja otin vesiletkun ja kastelin kaikki paikat suurpiirteisesti märäksi, sitten seuraavaan kohteeseen. välillä sitä musiikkia piti kuunnella kauemminkin siellä saunan lauteilla ja sai varoa ettei jopa pääse nukahtamaan ;)Eipä tuo voimien säästäminen liene monellekkaan porrassiivoojalle outo asia.
Tietenkin mahdoton kiire, mutta myös välinpitämättömyyttä.
Moni portaikko likainen.
Olen postinkantaja ja näen kymmeniä portaikkoja päivittäin. - ärsyttää vää
18+3 kirjoitti:
Eipä tuo voimien säästäminen liene monellekkaan porrassiivoojalle outo asia.
Tietenkin mahdoton kiire, mutta myös välinpitämättömyyttä.
Moni portaikko likainen.
Olen postinkantaja ja näen kymmeniä portaikkoja päivittäin.mitäs ne postinkantajat heittelee porraskäytäville kuminauhoja,onko annettu ohje heitellä niitä minne sattuu,vois niitä kenkiään myös putsata
- porsaat
Porraskäytävät ovat likaisia, jos työaika on kohtuuton. Sellaista ihmemiestä/naista ei ole olemassakaan joka pystyisi ylivoimaisiin suorituksiin. Useat porraskäytävät ovat ihan tuuliajolla. Niissä ei ole minkäänlaista laadunvalvontaa. Sitten on näitä "säästinvoimia" siivoojia, koska mahdoton tehtävä ei motivoi.
Kotisaunassa käy oma perhe. Kerrostalosaunassa monta saunojaa viikossa. Epäilen, ettei siivoojat oikeasti PESE saunoja. Letkuttavat saunat siistin näköiseksi. Miten saunasta yleensä voi tulla puhdas, jos sauna ja pukuhuoneen pesuun on aikaa vajaa puoli tuntia- ei mitenkään.
Minusta kohtuuton mitoitus on asiakkaan huijaamista. Myydään työt mitä oikeasti kukaan ei tee.- säästinvoimia
Noin se menee. Alussa tunsin jopa syyllisyyttä ja ahdistusta etten kerkeä tekemään mitä pyydetään, mutta kun näin että annettu tehtävä oli täysin epäinhimillinen ja mahdoton toteuttaa, vaihtui syyllisyys katkeruudeksi, siitä sitten vilpiksi, vahingoniloksi ja ehkä pisaraksi jopa sadistisuutta. Muistan kun pruiskutin pelkkää kylmää vettä saunan seinille aina lepolauteiltani lähtiessäni, hymyilin, purin hampaita, ja ajattelin usein että "siitäs saatte" ja tarkoitin sillä sekä työnantajaa että kerrostaloyhtiötä. Työnantajahan oli mitoittanut työni mahdottomaksi, ja taloyhtiö halunnut halvinta mahdollista.
- Tule meille töihin!
Nyt siivousalan ihmiset, joilla työpaikan vaihto mielessä!!!!
Etsimme pieneen perheyritykseemme vakinaiseen työsuhteeseen kotisiivoojaa pk-seudulle. Etsimme myös osa-aikaista työntekijää.
Me olemme kotimaiseen ammattitaitoon luottava kasvava yritys, me arvostamme juuri sinua, ja tarjoamme kunnon palkan hyvine etuineen osaavalle henkilölle sekä lämminhenkisen joustavan työyhteisön.
Tule mukaan ja ota rohkeasti yhteyttä 040-1250 616/Jenni tai [email protected] OneGuest Oy - Porrassiivooja
Ärsyttävää kun puhutaan vain porraskäytävistä. On paljon helpompaa verrata työmääriä jos ilmoitettaisi kerrosmäärät.
3x30 porraskäytävää kuulostaa isolta, mutta on aivan eriasia onko ne 30 porraskäytåävää 3 kerroksisia vai vaikkapa 10 kerroksisia.
3 x 30 x 3 kerrosta on 240 kerrosta kun taas 3 x 30 x 10 olisi 900 kerrosta.
Toisaalta ei näinkään voi täysin verrata. Toisissa taloissa on erittäin pienet porrastasanteet, muutama neliö. Toisissa porrastasanteet voivat olla pitkiä käytäviä.
Jossakin portaassa menee aikaa. Siellä voi olla tupakan tumppeja, koiran karvaa enemmän kuin lakisallii ja jopa koiran, kissan tai jopa ihmisen paskaa hississä. Aikaa menee ihan hitosti.
Toisessa kerrostalossa portaikko voi olla älyttömän siisti ja puhdas, jolloin portaikosta voi siivota satunnaiset hiekat tai askelten jäljet melko hyvällä vauhdilla.
Ei tosiaan ole kahta samanlaista portaikkoa.
Itse olen panostanut erityisesti aulan puhtauteen. Mitä puhtaampi on aulan matto. Sitä paremmin siihen jää likaa, mitä enemmän siihen jää likaa ihmisten jaloista. Sitä vähemmän sitä likaa kertyy ylempiin kerroksiin joten varsinaisesta porrassiivouksesta tulee nopeampaa.
Ja entäpä saunat. Tänään viimeksi olin porrassiivoojan tuuraajana. Piti pestä neljät saunat, mutta saunoja tutkiessani tuli selväksi että vain yhtä saunaa oli jopa käytetty. Muut 3 saunaa oli siinä kunnossa missä ne olivat, kun siivooja poistui viime viikolla saunalta. - nappulainen
saisko tietää yrityksien nimiä missä olette olleet töissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733