Onko meillä mahdollisuus saada kaksoset?

naamataulu

Meillä on suvissa muutamia kaksosia.

Minun puolellani äidilläni on identtiset kaksoset eli minun veljeni.
Minun isän veljen pojalla eli minun serkullani on epäidenttiset kaksoset.

Mieheni äiti on identtinen kaksonen.

Mikä todennäköisyys minulla ja miehelläni on saada kaksoset?

Olen kuullut, että epäidenttiset kaksoset kulkevat suvussa hypäten aina yhden sukupolven yli, kun taas sitten identtiset kaksoset ovat sattumaa ja voivat tulla kenelle tahansa. Pitääkö paikkaansa?

7

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naamataulu

      Sain taas lisää tietoa eli kaksoset periytyisivät vain isän suvun puolelta ja että vain naiset voivat periä.

      Minun isän veljen pojalla eli minun serkullani on epäidenttiset kaksoset eli riittääkö tämä, että minäkin voin saada? En ole varma, että onko serkkuni vaimon puolella kaksosia.

      Onpas monimutkaisia asioita.

      Toivomme kovasti, että saisimme kaksoset.

    • 3:n äiti

      Miksi ihmeessä toivotte niin kovasti , että saisitte kaksoset?

      Kaksosraskaus on usein rankkaa ja täynnä riskejä yksösraskauteen verrattuna. Ennenaikainen synnytys on todennäköisempää ja vauvat saavat selvitessään viettää ensimmäiset viikkonsa keskolassa.

      Kahden rauhallisenkin vauvan hoito ja imetys on rankkaa puuhaa saatikka jos toinen tai molemmat kärsivät koliikista tai ja nukkuvat huonosti.
      Vauva-ajasta nauttiminen ja vauvan ja vanhempien yhteinen laatuaika ja rauhallinen sylittely jää väkisinkin vähäiseksi.

      On vaikeaa saada resurssit riittämään kahden täysin samassa kehitys vaiheessa olevan kanssa. Lapsista on toisilleen todellista seuraa vasta pari vuotiaana ja silloinkin menee enimmäkseen tappeluksi.

      Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka ja vaikka en antaisi kumpaakaa jo kouluiässä olevaa kaksostyttöäni pois olisin mieluummin saanut heidät parin vuoden välein. Onneksi esikoiseni oli yksönen ja sain "harjoitella" pari vuotta yhden kanssa ennen kaksosten syntymää.

    • erimunainen

      No onpa edellisellä kurjat ajatukset kaksosista! :O
      Meidän suvuissa ei ole muita kaksosia, mutta saimme erimunaiset kaksoset. Raskaus meni hyvin, synnytys käynnistettiin kun viikkoja oli täynnä 38, ja sairaalassa olimme vajaat 2 vrk.
      Vauvat ovat olleet tosi tyytyväisiä ja kyllä heistä on ollut seuraa toisilleen heti kun alkoivat ottamaan kontaktia. 1-vuotissynttäreiden kynnyksellä ovat jo ihan erottamattomat.
      Onnea teille kaksosten "tekoon", on ne vaan niin mahtavat! :)

    • haiskuli

      En ole ikinä ymmärtänyt kaksosia toivovia ihmisiä. En ole myöskään ajatellut, että tuollainen mahdollisuus saattaisi sattua omalle kohdalleni. Niin vain perheemme neljäs ja viides lapsi olivat kaksoset. Suvussa ei ole kummankaan puolelta kaksosia, eli sen puolesta todennäköisyys teoriassa oli aikas pieni. Kolmen äidin näkemyksiä en kyllä jaa, omilla lapsillamme on ollut puolivuotiaasta asti seuraa toisistaan (syntyivät todella pieninä niin alkukuukaudet meni nukkuessa, tunnistivat tosin jos eivät olleet samassa vuoteessa ja tuntuivat levottomilta silloin), mutta sanoisin että ei ole kovinkaan kummoista saada resursseja riittämään kahdelle täysin samassa kehitysvaiheessa olevalle lapselle..

    • kenelle vaan

      Kakasoset voivat tulla kenelle vain. Tietysti löytyy seikkoja jotka lisäävät riskiä. Kaksosraskaus on aina riskiraskaus, mutta useimmin silloinkin menee kaikki hyvin. Haasteellisempaa kahden vauvan/lapsen kanssa tietysti on, mutta on se antoisaa ja palkitsevaa :)

    • Wimbledion

      "Toivomme kovasti kaksosia".

      Oletpas typerä. Miten olisi "toivomme tervettä lasta" tai "toivomme lasta". Kannattaa varmaan jättää yrittämättä kokonaan, lapsiraasulla olis aina vaan kovat odotukset niskassaan.

      Hyvä ettet sukupuoleen laske todennäköisyyksiä. Tai lapsen ammatinvalintaan. Tulee jos tulee. Ääliö. Ihme, ettet ole hakeutunut hedelmällisyyshoitoihin, josko vaikka kahdeksikkö ilmestyisi!

    • halojaa2

      Miksei saisi toivoa kaksosia? Samalla tavalla varmasti toivoo että vauva olisi terve, tai vaikkapa näyttäisi isältään tai mummoltaan tai itseltään? Tuskin aloittaja olisi mitenkään pettynyt jos tulisi "vain" yksi vauva. Miksei saa toivoa ihan mitä itse haluaa? Keneltä se on pois? Voi että on ahdasmielistä porukkaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1193
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      839
    5. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      839
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      824
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    8. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe