Mitä armeijan jälkeen?

14191492351235qwer

Kertokaa minulle, ihmiset hyvät, mitä teette/teitte armeijan jälkeen. Menittekö töihin, kouluun vai mitä tapahtui? Vielä kiinnostavampaa on se, että mitä tehdä, jos ei ole yhtään mitään, mitä tehdä. Entä jos jää täysin tyhjän päälle, eikä elämässä ole mitään?

6

4595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hapansuolakurkku

Kun asiaa kunnolla miettii, niin...

Koulutus olisi pitänyt lopettaa peruskouluun.

Tehdä hanttihommia ikävälillä 15-18, kouluttautumasta ammattiin. (siksi, että voi ryypätä)

Muuttaa 18 täytettyään kaupunginvuokra-asuntoon.

Alkaa elämään sossun rahoilla.

Vältää armeija.

Sitten voi loppuelämän käyttää hyvin.

Voi harrasta liikuntaa. Nukkua tai valvoa koska huvittaa. Katsella/imuttaa netistä elokuvia, musiikkia ym.

Pelata videopelejä katsella telkkaria.

Etsiä naisseuraa, valehtelee naiselle olevansa esim lakiteiteen tai lääketieteen opiskelija (opiskele pinnallinen tieto netistä)

Työnteko on oikeasti raskasta ja turhauttavaa.

Tänäänkin töistä tullessani (siis todellakin tänään lauantaina) ajattelin eikö elämässä ole mitään muuta kuin työ????

Ajattelin viiltää ranteet auki töissä... saanpahan sairauslomaa. heh heh :)))))

• 3434

Olisi tosiaan mielenkiintoista pohtia, mitä ovat ne tekijät, jotka loppujen lopuksi ihmistä elämässään eteenpäin liikuttavat. Jollain on esim. seurustelukumppani, joka potkii takapuolelle. Joidenkin kohdalla kyse on unelmista, jotka laittavat ihmisen toimimaan tietyllä tavalla. Mutta miten käy tilanteessa, jossa ei ole mitään? Jos ei ole minkäänlaisia suunnitelmia tai maaleja armeijan jälkeiselle ajalle, niin siinähän jää täysin tyhjän päälle! Juu, työtä pitäisi tehdä, ja pitäisi tehdä sitä ja tätä. Mutta mistä löytää tahto ja energia, kun millään ei tunnu olevan sen kummempaa merkitystä? Miksei voisi vetää itseään vain narun jatkeeksi?

Mikä vie ihmistä elämässään eteenpäin?

• 2+15

armeijan jälkeen jäin työttömäksi ja ajelehtimaan, pätkätöitä ja sen sellaista

• pilkkuterveys

Armeijan jälkeen menet sossunluulukke. Et hae töit et opiskelupaikkaa. Alat elämään tuilla. Koska olet käynyt armeijan.

Olen työtön mutta en syrjääntynyt ikää on 28.

TUILLA SAAT ASUNNON JA; pienen summan rahaa joka kk.

Älä mene töihin älä hanki ammattia älä oiskele.

Armeija vei sinun vapautesi. Kosta valtiolle alkamaan elämään sos.tuilla.

Tyhmät käyvät töissä.

• Ihme kysymyksiä

Siinäpä kysymys!!Mikset ite mene ja tutki asiat.Ootko ökyrikkaan poika mikä tutkii köyhien olot?Mene armeijaan.Saa vastaukset moniin tyhmii kysymyksiin.

• Näin on marjat

Itse aloitin intin jälkeen (oikeastaan jo inttiaikana kun kaksi viimeistä viikkoa olin lomalla ) opiskelun. Sitä seurasi kesätyö (usein hesassa) ja talvi opiskelua jne jne jne. Määräaikaisen työpaikan sain heti valmistuttuani ja vakinaisen työpaikan noin puolen vuoden kuluttua josta siirryin kuitenkin pääkaupunkiseudulle kiinnostavampaan tehtävään alle vuoden kuluttua. Olen sitä onnekasta kansanosaa joka ei ole päivääkään ollut työttömänä joskin paritkin yt:t ovat pakkaa pöllyttäneet tässä vuosien myötä.

Sanoisin että ota työpaikka vaikka mistä, pääkaupunkiseudulta tai Norjasta kalanpakkaajana. Tiedän kokemuksesta ettei ole todellakaan ihan helppoa lähteä edes kotimaassa täysin vieraaseen kaupunkiin jossa ei tunne juuri ketään mutta pitkässä juoksussa töissä sinnittely on aina parempi vaihtoehto kuin jäädä sossutuilla lahoamaan kotinurkille. Siinä leikissä kun ei ole minkäänlaista tulevaisuutta näkyvissä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      182
      6614
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1824
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1608
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1320
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      48
      1049
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      985
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      952
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      889
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      881
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      839
    Aihe