Mitä armeijan jälkeen?

14191492351235qwer

Kertokaa minulle, ihmiset hyvät, mitä teette/teitte armeijan jälkeen. Menittekö töihin, kouluun vai mitä tapahtui? Vielä kiinnostavampaa on se, että mitä tehdä, jos ei ole yhtään mitään, mitä tehdä. Entä jos jää täysin tyhjän päälle, eikä elämässä ole mitään?

6

4542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hapansuolakurkku

Kun asiaa kunnolla miettii, niin...

Koulutus olisi pitänyt lopettaa peruskouluun.

Tehdä hanttihommia ikävälillä 15-18, kouluttautumasta ammattiin. (siksi, että voi ryypätä)

Muuttaa 18 täytettyään kaupunginvuokra-asuntoon.

Alkaa elämään sossun rahoilla.

Vältää armeija.

Sitten voi loppuelämän käyttää hyvin.

Voi harrasta liikuntaa. Nukkua tai valvoa koska huvittaa. Katsella/imuttaa netistä elokuvia, musiikkia ym.

Pelata videopelejä katsella telkkaria.

Etsiä naisseuraa, valehtelee naiselle olevansa esim lakiteiteen tai lääketieteen opiskelija (opiskele pinnallinen tieto netistä)

Työnteko on oikeasti raskasta ja turhauttavaa.

Tänäänkin töistä tullessani (siis todellakin tänään lauantaina) ajattelin eikö elämässä ole mitään muuta kuin työ????

Ajattelin viiltää ranteet auki töissä... saanpahan sairauslomaa. heh heh :)))))

• 3434

Olisi tosiaan mielenkiintoista pohtia, mitä ovat ne tekijät, jotka loppujen lopuksi ihmistä elämässään eteenpäin liikuttavat. Jollain on esim. seurustelukumppani, joka potkii takapuolelle. Joidenkin kohdalla kyse on unelmista, jotka laittavat ihmisen toimimaan tietyllä tavalla. Mutta miten käy tilanteessa, jossa ei ole mitään? Jos ei ole minkäänlaisia suunnitelmia tai maaleja armeijan jälkeiselle ajalle, niin siinähän jää täysin tyhjän päälle! Juu, työtä pitäisi tehdä, ja pitäisi tehdä sitä ja tätä. Mutta mistä löytää tahto ja energia, kun millään ei tunnu olevan sen kummempaa merkitystä? Miksei voisi vetää itseään vain narun jatkeeksi?

Mikä vie ihmistä elämässään eteenpäin?

• 2+15

armeijan jälkeen jäin työttömäksi ja ajelehtimaan, pätkätöitä ja sen sellaista

• pilkkuterveys

Armeijan jälkeen menet sossunluulukke. Et hae töit et opiskelupaikkaa. Alat elämään tuilla. Koska olet käynyt armeijan.

Olen työtön mutta en syrjääntynyt ikää on 28.

TUILLA SAAT ASUNNON JA; pienen summan rahaa joka kk.

Älä mene töihin älä hanki ammattia älä oiskele.

Armeija vei sinun vapautesi. Kosta valtiolle alkamaan elämään sos.tuilla.

Tyhmät käyvät töissä.

• Ihme kysymyksiä

Siinäpä kysymys!!Mikset ite mene ja tutki asiat.Ootko ökyrikkaan poika mikä tutkii köyhien olot?Mene armeijaan.Saa vastaukset moniin tyhmii kysymyksiin.

• Näin on marjat

Itse aloitin intin jälkeen (oikeastaan jo inttiaikana kun kaksi viimeistä viikkoa olin lomalla ) opiskelun. Sitä seurasi kesätyö (usein hesassa) ja talvi opiskelua jne jne jne. Määräaikaisen työpaikan sain heti valmistuttuani ja vakinaisen työpaikan noin puolen vuoden kuluttua josta siirryin kuitenkin pääkaupunkiseudulle kiinnostavampaan tehtävään alle vuoden kuluttua. Olen sitä onnekasta kansanosaa joka ei ole päivääkään ollut työttömänä joskin paritkin yt:t ovat pakkaa pöllyttäneet tässä vuosien myötä.

Sanoisin että ota työpaikka vaikka mistä, pääkaupunkiseudulta tai Norjasta kalanpakkaajana. Tiedän kokemuksesta ettei ole todellakaan ihan helppoa lähteä edes kotimaassa täysin vieraaseen kaupunkiin jossa ei tunne juuri ketään mutta pitkässä juoksussa töissä sinnittely on aina parempi vaihtoehto kuin jäädä sossutuilla lahoamaan kotinurkille. Siinä leikissä kun ei ole minkäänlaista tulevaisuutta näkyvissä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      53
      2037
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1405
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      61
      1234
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1143
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      114
      1091
    6. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      67
      906
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      889
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      65
      844
    9. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      8
      791
    10. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      72
      769
    Aihe