avituksen kautta eloselle töihin

kokemuksia

elikkä,avituksen kautta on kuulema päässyt oikeaan työsuhteeseen eloselle joku mies.tietääkö joku tämän henkilön nimeä??ollut kaiketi ensin avotöissä??
ois mukava vaihtaa kokemuksia??

27

986

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anonmyymi

Tiedän kyllä mutta en ala täällä nimiä kirjoittelemaan, toivottavasti ei kukaan muukaan. Outo kysymys, en tajua. Vaihtaa kokemuksia töihin pääsemisestä? Täh?

• suivaantunut

Törkeää kysellä tällaisilla palstoilla henkilöiden nimiä ja heidän yksityisiä asioitaan.

Tämä siis aivan yleisesti kaikille palstoille ja kaikille törkyilijöille!

Eikö ihmisillä ole enää minkäänlaisia tapoja saati alkeellisintakaan sydämen sivistystä.?

-----kerran se napsahtaa omaan nilkkaan, mutta katuminen ei silloin enää auta. Siinähän likoatte omissa liemissänne. muiden ilkuttavana..

• Tyhmää edes kysyä

Tiedämpä minäkin tämän miehen, kun naapurissa asustaa. Hyvä juttu hänelle, kun pääsi töihin. Ei vaan tulisi mieleenikään alkaa täällä hänen nimeään paljastamaan.

• Iloiesti yllättynyt

Fiksun,.ns. normaalin ihmisen puhetta!
        Kansakunnan tulevaisuus kiittää.

• laatua ostetaan

Vaan Elonen se tekee huonot hillomunkit... mistä lie hukkakaurasta jauhettu jauhotkin, mistä ne tehdään. Jos haluaa hyvän makuiset ja laadukkaat hillomunkit, ne pitää käydä Jämsässä ostamassa LIDL:stä. Samana päivänä liikkeen paistouunissa paistettuja ja maku hakkaa Elosen munkit 6-0.

• mitäs sillä tiedolla

Miks sun se pitäis saada tietää...hmmm....sairasta

• totuus 10

jaa että avituksen kautta duuniin,joopa joo.avituksessa on kaikki vammaset,jotka uskottelee olevansa työläisiä,niille teetetään täysin ilmaseksi töitä,toiset on 9euron ukkoja ja sit kun saat töitä,palkkasi on nettona noin 980euroa kuussa.joku ohjaaja saa suunilleen normaalia palkkaa.muuten se on apurahoilla pyörivä orjanvuokraus paikka,jotta työttömyysluvut vähän laskisi.niillä palkoilla et lainoja maksa.tiedän tämän,on tuttuja ollut.jos joku muuta väittää,paskaa silloin puhuu.

• duunari3

Tähän suomessa nykyään pyritään, että kaikki olis nälkäpalkalla töissä. Sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä tuleeko sillä liksalla edes toimeen.Itse en tonnin nettopalkalla kyllä lähtis mihinkään töihin. On sen verran työmiehen häpäisyä tuollainen.

• mä Kelaan vaan...

Olipa naulan kantaan sanottu tuo edellinen... ennen porvarille riitti, että jos joku ei ole töissä, niin hän on sitten köyhä. Nyt porvari vaatii, että pitää olla vielä töissäkin ja olla siltikin vielä köyhä ja vailla toimeentuloa.

• Kop kop

".Itse en tonnin nettopalkalla kyllä lähtis mihinkään töihin."

Kyllä lähtisit, jos sossun luukku naulattaisiin umpeen.

• ---

Avitus oli aluperin Nuorisoparaja ja sen toimininta sen mukainen. Rahoittajina kaupunki sekä RAY. Mukana on myös Jämsän Aninyymi Alkoholistit yhdistys..

On todella harvinaista ja hienoakin, että joku sen kautta työllistyy pysyväisesti. Yleensä Avituksen kautta työllistetävät ovat kuitenkin Työvoimatoimiston rahoituksella, eli määrä-aikaisena.

Avitusta pidetään sellaisena tilastoja siistivänä tekijänä. Siis käytännön merkitystähän sillä ei ole työllisyyteen ole. Suojatyöpaikka.

• nännäännää

opettele kirjoittamaan oikein.Olisit ressu käynyt peruskoulun loppuun.

• ---
        nännäännää kirjoitti:

opettele kirjoittamaan oikein.Olisit ressu käynyt peruskoulun loppuun.

Peruskoulua minun nuoruudessa ei ollut. Valitan.
        Avitushan on nyt tehnyt muuton Jämsänkoskelle. Kuulema iso remontti oli ollut ennen sitä.

Tiedän Avituksen Pietiläntien ajoilta. Ostin sieltä mm. puutarhakaluisteita, peilitin vanhoja ikkunankehyksiä, talliyhtyjä jne. pientä. Edullista oli, ja työn jälkikin ihan kohtuullista omiin tarkoituksiini.

On Avituksessa ihan puu-alan ammattilaisiakin töissä. Ovat ns. vakituisella palkkauksella. Osalla on muistaakseni määrä-aikainen tms. En ole ihan varma noista järjestelyistä.

No yhteiskunnan rahoittamaa toimintaa. Menee sitä yhteiskunnan rahaa turhempaankin.

• verotus on YES

Eipä naulata sossun luukkua umpeen... porvari pitää kyllä toimillaan siitä huolen, että köyhiä Suomessa riittää. Kun köyhiä on jatkuvasti riittävän paljon, riittää eduskuntaankin heidän äänestäminään aina sen verran työttömiä ajattelevia kansanedustajia, että sossun luukku pysyy auki... näin se vaan menee...

• Porvarin puolustaja

Eikös se porvari pidä paremminkin siitä huolen, että työhaluiset saavat työtä ja palkkaa. Ahkerat ja fiksut jopa hyvää palkkaa ja oikein fiksut tienaavat niin paljon, että vallan mersuilla ja Audeilla ajavat. Jos saamattomat ja laiskat joutuvat sossussa asioimaan, niin ei kai se mitenkään porvarin vika ole?

• vas1

kun katso vaalituloksia niin porvareita on suomessa paljon....miksi????

• Laskelmoi tarkasti
        Porvarin puolustaja kirjoitti:

Eikös se porvari pidä paremminkin siitä huolen, että työhaluiset saavat työtä ja palkkaa. Ahkerat ja fiksut jopa hyvää palkkaa ja oikein fiksut tienaavat niin paljon, että vallan mersuilla ja Audeilla ajavat. Jos saamattomat ja laiskat joutuvat sossussa asioimaan, niin ei kai se mitenkään porvarin vika ole?

Kyllähän porvari koettaa taas Häkämiehen lipeäkalan äänellä asioita ohjailla. Eläkeikää yritetään hilata kovasti 65 vuoteen ja palkankorotukseksi tarjotaan pelkkä 0. Eikä porvari ikääntyneille mitään töitä järjestä, vaikka on eläkeikää nostamassa. Yli 55-vuotiaita potkii surutta ulos ja yli 60 vuotiaita ei ota töihin millään.

Jos olet työelämässä vielä vähän huonokuntoisena, yritä kiireesti hommata itsesi työkyvyttömyyseläkkeelle, ennen kuin porvari ehtii sinulle lopputiliä antaa alle 6-kymppisenä. Jos pääset vaikka 55-vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeelle, joutuu työnantaja maksamaan KERRALLA sinulla jäljellä olevat eläkemaksut 63 vuotiaaksi asti eläkesäätiölle. Silläpä heillä on kova hinku "varmuuden vuoksi" pumpata yli 55 vuotiaat ulos työpaikasta, että eivät joutuisi noita eläkemaksuja mahdollisesti työkyvyttömyyselääkkeelle jäävistä yli 5-kymppisistä könttäsummassa maksamaan.

• Työmuurahainen
        Laskelmoi tarkasti kirjoitti:

Kyllähän porvari koettaa taas Häkämiehen lipeäkalan äänellä asioita ohjailla. Eläkeikää yritetään hilata kovasti 65 vuoteen ja palkankorotukseksi tarjotaan pelkkä 0. Eikä porvari ikääntyneille mitään töitä järjestä, vaikka on eläkeikää nostamassa. Yli 55-vuotiaita potkii surutta ulos ja yli 60 vuotiaita ei ota töihin millään.

Jos olet työelämässä vielä vähän huonokuntoisena, yritä kiireesti hommata itsesi työkyvyttömyyseläkkeelle, ennen kuin porvari ehtii sinulle lopputiliä antaa alle 6-kymppisenä. Jos pääset vaikka 55-vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeelle, joutuu työnantaja maksamaan KERRALLA sinulla jäljellä olevat eläkemaksut 63 vuotiaaksi asti eläkesäätiölle. Silläpä heillä on kova hinku "varmuuden vuoksi" pumpata yli 55 vuotiaat ulos työpaikasta, että eivät joutuisi noita eläkemaksuja mahdollisesti työkyvyttömyyselääkkeelle jäävistä yli 5-kymppisistä könttäsummassa maksamaan.

Hyvin tunnut etuisuudet tietävän. Sinullehan siitä ei tosin paljon hyötyä ole, kun et ole varmaan juuri töitäkään tehnyt, joten ei tule työeläkettäkään. No maksammehan me työtä tehneet ja vihaamasi porvarit yhdessä sinulle kuitenkin kansaneläkkeen. Minä en ole porvari, mutta kysyn silti, että mistäköhän hyvästä?

• laskelmoija
        Työmuurahainen kirjoitti:

Hyvin tunnut etuisuudet tietävän. Sinullehan siitä ei tosin paljon hyötyä ole, kun et ole varmaan juuri töitäkään tehnyt, joten ei tule työeläkettäkään. No maksammehan me työtä tehneet ja vihaamasi porvarit yhdessä sinulle kuitenkin kansaneläkkeen. Minä en ole porvari, mutta kysyn silti, että mistäköhän hyvästä?

41-vuotta tuli oltua työelämässä. Kyllä siinä ajassa oppii oikein hyvin nuo porvarin eläkevenkoilut tuntemaan. Käyttäkää työkyvyttömyyseläkkeen mahdollisuutta heti hyväksenne, kun tilaisuus tulee. Älkää antako porvarille mahdollisuutta irtisanomiseen alle 60-vuotiaana. Masennuksesta ja depressiosta saa pitkiä sairauslomia ja lopulta työkyvyttömyyden. Käyttäkää tilaisuutta hyväksenne... sairauslomaltahan ei saa lain mukaan ketään irtisanoa. Repikää siitä...

• Espoon MegaMättö

Persutkin on porvareita... uusnatseja...

• jdorjsll

Missään muualla, en ole nähnyt niin työhönsä kyllästyneitä työntekijöitä,kuin Elosella.

• ei enää Eloselta

Kyllä se sitten näkyy tuotteissakin... pelkkää mautonta höttöä...

• ---

Elonen on ihan oma juttunsa. Pysytään nyt vaan Avituksessa.

Työvalmennussäätiö Avituksen alkuperäinen tarkoitus oli nuorisopaja, eli tarjota nuorille työttömille mahdollisuus tutustua työelämään.

Sittemmin siitä kehittyi ns. suojatyöpaikka työelämästä syrjäytyneille mm. alkoholisteille jne. Jonkin verran myös yhdyskuntapalveluun rattijuopille.
      Toiminta on mielestäni näennäistä, Sellaista julkisuuskuvaa muokkaavaa. Käytännön merkitystä/jatkuvuutta nuorille sillä toiminalla ei ole.

Avituksen toiminta EI saa olla taloudellisesti kannattavaa, vaikka siellä tehdäänkin ihan käypiä tuotteita sekä tarjotaan mm. ulkotyöryhmän palveluita.

Koska toiminta on yhteiskunnan rahoittamaa, se ei saa myöskään olla hinnoilla kilpailevaa normaalin yritystoiminnan kanssa. Eli ei hintakilpailua. Kaikki tuotteet sekä palvelut pitää hinnoitella omakustannushintojen mukaan.

Ostin mm. kolme savustuslaatikkoa, jotka oli tehty Valionkadun Avituksesa. Ihan on tehdastekoisten veroisia, mutta puolta halvempia. Tuotanto erinäisistä syistä piti lopettaa. Ehkäpä liian edullinen hinnoittelu oli siinä osatekijänä.

• ohi on

olen edellisen kanssa samaa mieltä.onkohan paskanyrkki pete siellä vielä käpistelemässä,se lavaauto ukko arvajalta.silloin kun olin itse siellä yhdyskuntapalveluksessa ratista,oli jännä seurata sitä touhua.joka toinen oli krapuloissaan.

• puhallus töihin tull

Minäkin olen ollut vajaa 10 vuotta sitten Elosella hommissa. Leipuri-ukko tuli iltavuoroon ja haisi aika vahvasti tuoreelle viinalle. Pomojen edessä oli kyllä mielin kielin. Mokomakin venkula.

• markot2

Ei Elonen voi hyvää palkkaa maksaa täytyyhän sen vaihtaa auto ellei kaksi kerran vuodessa ja ne kahvilatkin täytyy rahoittaa joten työntekijä mistä halvemmalla saadaan.

• avotyössä?

Mitä on avotyö?????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      154
      2079
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      308
      1769
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1577
    4. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      80
      1241
    5. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1220
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1160
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1081
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1017
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      976
    10. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      23
      967
    Aihe