Valkokankaalla rakkaus voittaa kaikki esteet, ja kuolemakin on vain hidaste. Tässä Hollywoodin teesit onneen.
1. Rakkaus syttyy ensi kosketuksesta
Moni tosielämän romanssi alkaa tanssiravintolan juomanhankintapisteen tuntumassa. Parinkymmenen vuoden päästä havahdutaan yhteisestä paritalonpuolikkaasta.
Elokuvissa rakkaus on kuin luonnonvoima. Se ei ole himoa, vaan jotain jaloa. Elokuvassa Uneton Seattlessa vaimonsa menettänyt Sam (Tom Hanks) muistelee rakastaan: "Tiesin sen ensi kosketuksesta. Tuntui kuin olisin palannut kotiin. Sellaiseen kotiin, jota minulla ei koskaan ennen ollut. Se oli kuin taikaa."
2. Tai viimeistään suudelmasta
Leffoissa ei ole saanut retostella rakkauden lihallisemmilla ilmentymismuodoilla, joten suudelmista on aina osattu ottaa kaikki tehot irti. Kun toisiaan kohti nojautuva pariskunta viimein saa vankan huulikontaktin, raketit räjähtelevät ja viulut vinkuvat. Siinä se on! Hole-in-one! Onnellinen loppu. Aamen.
Legendaarisimmillaan tässä ovat Tuulen viemän Rhett (Clark Gable) ja Scarlett (Vivien Leigh) liekkimeren edessä.
3. Rakas on täydellinen omana itsenään
Käsi ylös, ketä ei ärsytä lavuaariin pesimään jätetyt partakarvayhdyskunnat tai armaan taipumus kasata likapyykistä monumentaalisia röykkiöitä? Hollywood opettaa meille, että nämä ovat ainutlaatuisia yksityiskohtia, joista Elämäsi Rakkaus rakentuu.
Kun Harry tapasi Sallyn -elokuvassa Harryn (Billy Crystal) ikimuistoinen rakkausmonologi huipentuu huudahdukseen: "Rakastan sitä, että sinulla kestää puolitoista tuntia tilata sämpylä!" Niin varmaan. Palataan asiaan kymmenen vuoden yhteiselon jälkeen.
4. Rakkauden ei kuulu olla helppoa
Tämä on Hollywood-leffojen opeista tuhoisin. Jostain syytä mahdottomat rakkaudet ovat automaattisesti muita suurempia. Kieltämättä näistä hakkaa toki päätäsi seinään -suhteista riittää enemmän puitavaa kaveripiirissä, ja jäähän niistä vahvoja muistijälkiä.
"Minä mieluummin tappelen kanssasi, kuin rakastelen jonkun muun", gigolo Nick Mercer (Dermot Mulroney) vakuuttaa työnantajalleen
Hääheilassa. Mutta eikö olisi mukavampaa vain syödä sipsejä peiton alla ja kinastella kaukosäätimestä?
5. Rakkaus on ainoa syy elää
Joku jaksaa puurtaa läpi arjen merkityksellisen työn tai lastenlapsiensa tähden. Nämä eivät kuitenkaan ole kovin kummoisia syitä. Vain miehen ja naisen (tai vaihtoehtoisesti naisen ja vampyyrin) välinen maaginen rakkaus on tärkeää.
"Rakastan sinua. Olet ainoa syyni elää - jos minä siis ylipäätään olen elossa", Edward-vampyyri (Robert Pattinson) kuiski Bellalle (Kristen Stewart) elokuvassa Twilight: Uusikuu.
6. Rakkaus kestää ikuisesti
Sähäkimmätkin suhteet tuppaavat laimenemaan ajan myötä. Elokuvien rakkaus silti kantaa väkevänä läpi elämän ja kurottuu jopa rajan taakse. "Sydämeni on nyt - ja ikuisesti - sinun!" Järki ja tunteet -leffan pökkelö Edward (Hugh Grant) julistaa kolmen tunnin kakistelun jälkeen tulevalle vaimolleen. Miten sankareiden sydänlihas kestää moista rasitusta? Se yhteinen loppuelämä saattaa jäädä yllättävän lyhyeksi.
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288530702462.html?ref=rss
Samaa mieltä?
Elokuva-rakkaus
6
178
Vastaukset
- Elokuvat loppuu
ennen kuin arki alkaa.
Mutta kyllä minä hölmönä romantikkona uskon rakkauteen, siihen että oikea rakkaus selviää arjestakin. Jos ei selviä, ei ole oikeaa rakkautta se. Mihin en taas usko on se, että kaiken täytyy oikeassa elämässä noudattaa elokuvien opettamaa kaavaa. Joskus todellisuus voi olla tarua(elokuvaa) ihmeellisempää. Kokemusta on. Kokemusta on siitäkin, jos tarina oikeassa elämässä noudattaa jonkun elokuvan viitoittamaa kaavaa, niin vituiks se menee. Vituiks menee teki tai oli tekemättä mitä tahansa. Parempi siis antaa elämän ja sattuman hoitaa ne kaavoitusasiat rakkaudessa, silloin kaikki menee juuri niin kuin pitäkin. - sxth
1. Rakkaus syttyy ensi kosketuksesta
- Ensikohtaamiselta
2. Tai viimeistään suudelmasta
- Jos ei nappaa aikaisemmin, niin tuskin tuostakaan
3. Rakas on täydellinen omana itsenään
- Vaatii hermoja.
4. Rakkauden ei kuulu olla helppoa
- Mielellään kyllä.
5. Rakkaus on ainoa syy elää
- Eikö meillä ameeboilla ole oikeuksia!
6. Rakkaus kestää ikuisesti
- Ei ainaan totta!!
:) - Katsoin..
Uudenvuodenpäivänä hyvän elokuvan rakkaudesta, nimeltään "Rakkauden kahvila", pääosassa ainakin Morgan Freeman lempparini. Kaunis, simppeli elokuva, joka hyvin piti otteessa loppuun saakka. Tykkään siitä, että jenkeissä voidaan tehdä myös inhimillisen elämän kuvausta, eikä elämän karkeutta silloin siloitella piiloon ja pois.
Hyvin suositeltava leffa kaikille karuille, kiusaantuneille, katkerille mielille. Siis kaikille meille.- Oli hyvä
!!!
- sxth
Oli hyvä kirjoitti:
!!!
No onhan ne elokuvat hyvi. Lopussa saattaa nyyhkia ja koko keho kuin uutta verta täynnä hetken aikaa. Ja senhän se nyyhkyttää, kun oikeassa elämässä ei ole mitään sen kaltaista.
Harvat osaa kohdata toisiaan tai ottaa edes kontaktia. Jutella seuraksi, taikka edes kiinnostustaan yhtään mistään.
Hollywoodissa rakkaus syttyy siitä kun niin lukee käsikirjoituksessa. Aitoja rakkauksia siellä ei osata kuvata. Liikaa siirappia, liikaa teennäisyyttä, liian muovisia henkilöhahmoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2147284
- 594702
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434634- 753378
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161985- 301768
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261747Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411610- 351522
- 1431287