Millä summilla aloittaa?

Nuori opiskelija

Aloin opiskelemaan sijoittamista ja kiinnostuin siitä kovasti. Eniten kiehtoo tiedon hankkiminen ja markkinoiden kompleksisuus. Olen yhä opiskelija, joten kysyisin millaisilla summilla voisin aloittaa sijoittamisen. Olen miettinyt viikonlopputyötä josta saatua palkkaa voisi sijoittaa. Vaikutus opintotukeen on tosin vielä tutkimatta, mutta pienillä summilla tuskin ehtii olla ennen valmistumista vaikutusta.
Ajattelin sijoittamista pitkällä tähtäimellä. Summa jonka voisin sijoittaa olisi pieni, n. 1000 € puolessa vuodessa. Olisko vinkkejä miten aloittaa? Kannattaako tuollaisella summalla sijoittaa vai meneekö jo pelkästään kuluihin?

Miten kulut jakaantuvat ja ilmenevät, osakkeita ostaessa sekä myydessä?

4

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myydään auto

      Niinpä. Mietin samoja asioita itsekkin. Minulla olisi sijoittaa keväällä n 18.000e kunhan myyn autoni ja suostun ajamaan halvemmalla :) Mutta jotenkin se vaan arvelluttaa sijoittaa kovalla työllä ansaittuja rahoja ja jos sitten meneekin kaikki? Minulla ei siis ole oikeastaan muutakuin tämä auto ja jos meinaan alkaa sijoittamaan niin tämä on ensin myytävä. Haluaisin yrittää nopeita kauppoja, en niin jaksaisi vuosia odotella ja kaikki rahat kiinni joissain osakkeissa. Nopeita kauppoja ja hivenen voittoa, se kyllä passaisi minulle hyvin :)

      • Vakuusvaje

        Nopeat kaupat ovat onnistuessaan henkisestikin palkitsevia, mutta yleisesti ottaen niissä tienaa kohtuullisen vaivanpalkan vain välittäjä. Kurssien ennustaminen hyvin lyhyellä aikavälillä lähestyy nimittäin onnistumisprosentiltaan rahanheittoa. Tekemällä ahkerasti työtä ja pyörittämällä suurehkoa pääomaa kokenut peluri voi ansaita jonkin verran, mutta niinhän se on alalla kuin alalla. Pienillä summilla pelaavalle aloittelijalle en suosittele ollenkaan.