Minulla on excelissä kolme välilehteä nimeltään vaikkapa "Main menu", "Sheet 1" ja "Sheet 2".
Lähtökohtana on, että sheetit 1 ja 2 ovat piilotettuina siihen asti kunnes ohjelman käyttäjä aktivoi jomman kumman tai molemmat Main menu-tilassa painikkeita käyttämällä. (painikkeiden nimet ovat Sheet 1 ja Sheet 2)
Olisiko tällaista toimintoa mahdollista toteuttaa?
Toinen kysymys koskee kuvan hakemista solun arvon perusteella:
Esimerkiksi minulla on yhteen soluun luetteloituna "omena" ja "banaani" jos solussa lukee "omena" hakisi excel omenan kuvan haluamaani paikkaan, ja jos solun arvo ei ole "omena" hakee ohjelma banaanin kuvan samaan paikkaan.
Kuvat sijaitsevat toisella välilehdellä joka on piilotettu ohjelman käyttäjiltä.
Kiitos etukäteen avusta!
Piilotettujen välilehtien aktivointi painikkeilla & kuvien haku
avutonta
2
173
Vastaukset
helposti toteutettvissa VBA:lla
Auto_Open ja Auto_Close koodiin tarvittavat jutut
sitten kuvat laitat oikeeseen paikkaan ja niiden kaikkien .visible arvot =False. Solun arvot perusteella sitten muutat ko. kuvan .visible arvon =True
Keep EXCELing
@Kunde- avutonta
Kiitos kunde!
Voisitko vielä kirjoittaa esimerkkikoodit molemmista tapauksista, jotka voisin vaikka omaan exceliini pastettaa? Kirjoitetaanko Auto_Open ja Auto_Close-koodit tuonne "Main menun" makrovälilehdelle, entäs kuvat?
VBA:n suhteen olen vielä täysin lapsen kengissä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!1055734Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1804827- 1213570
- 692733
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul532529On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva211973- 341624
Toisesta ketjusta syntyi ajatuksia
Annan lähes koko elämäni hänen vuokseen. Alan miettiä olenko menettänyt järkeni enkä vain huomaa sitä? Hyväkin asia mikä141293- 101274
- 101232