Piilotettujen välilehtien aktivointi painikkeilla & kuvien haku

avutonta

Minulla on excelissä kolme välilehteä nimeltään vaikkapa "Main menu", "Sheet 1" ja "Sheet 2".

Lähtökohtana on, että sheetit 1 ja 2 ovat piilotettuina siihen asti kunnes ohjelman käyttäjä aktivoi jomman kumman tai molemmat Main menu-tilassa painikkeita käyttämällä. (painikkeiden nimet ovat Sheet 1 ja Sheet 2)

Olisiko tällaista toimintoa mahdollista toteuttaa?

Toinen kysymys koskee kuvan hakemista solun arvon perusteella:

Esimerkiksi minulla on yhteen soluun luetteloituna "omena" ja "banaani" jos solussa lukee "omena" hakisi excel omenan kuvan haluamaani paikkaan, ja jos solun arvo ei ole "omena" hakee ohjelma banaanin kuvan samaan paikkaan.

Kuvat sijaitsevat toisella välilehdellä joka on piilotettu ohjelman käyttäjiltä.

Kiitos etukäteen avusta!

2

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helposti toteutettvissa VBA:lla

      Auto_Open ja Auto_Close koodiin tarvittavat jutut
      sitten kuvat laitat oikeeseen paikkaan ja niiden kaikkien .visible arvot =False. Solun arvot perusteella sitten muutat ko. kuvan .visible arvon =True



      Keep EXCELing
      @Kunde

      • avutonta

        Kiitos kunde!

        Voisitko vielä kirjoittaa esimerkkikoodit molemmista tapauksista, jotka voisin vaikka omaan exceliini pastettaa? Kirjoitetaanko Auto_Open ja Auto_Close-koodit tuonne "Main menun" makrovälilehdelle, entäs kuvat?

        VBA:n suhteen olen vielä täysin lapsen kengissä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      149
      2867
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      94
      1569
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      140
      1484
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      361
      1360
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      117
      1324
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      97
      1166
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      15
      891
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      840
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      258
      796
    10. 55
      764
    Aihe