Olemme ystäväni kanssa muuttamassa syksyllä yhteiseen vuokra-asuntoon. Olemme 17-vuotiaita, ja tulemme saamaan olosuhteista johtuen suurinta mahdollista opinto- ja asumistukea. Miten jakautuu KELA:n tuet kahdelle yhdessä asuvalle, asumiskulut jakavalle opiskelijalle? Jos oletetaan etta asumiskustannuksiin menisi kuukaudessa 500€, saammeko tuet erikseen, eli kummatkin asumistukea sen verran kuin 250€/kk asumiskuluihin kuuluu antaa, vai jakautuuko tuki eri tavalla kun taloudessa on kaksi täyttä tukea saavaa opiskelijaa?
Kelan asumistuki.
nuoret17
3
392
Vastaukset
- Puoliksi...
Puolitetaan.
Saatte kumpikin opiskelijan asumislisää puoleen asunnosta, eli huomioon otetaan vuokrana 250€, ja siitä saatte kumpikin 80% asumislisää.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/net/020701095643IL - kahdestaan asuva
jos vuokranantaja suostuu kirjottamaan molemmille omat vuokrasopimukset niin sitten saatte molemmat tukea!
- Minulla tuollein
Alivuokralaiseksi toinen tietenkin ns. normitapauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle142029Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631405Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1021379Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681225Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51151Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥31997En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?52996- 47981
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti334950Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell42917