Hei,
Olen pohtinut suorittaa vielä 28vuotiaana lukion.
Onko kenelläkään kokemuksia Nettilukiosta?
Nettilukiossahan ei ole lainkaan kurssikokeita vaan kaikki tehtävät arvioidaan.
Ajatukseni ,että nettilukio olisi helppo ja nopea tapa mahdollisesti saada lakki päähän alkaa tuntumaan kaukaiselta.
Onko opettajat miten tavoitettavissa?(jäänkö tehtäviin jumiin miten pitkäksi aikaa ongelmien ilmetessä ja apua kaivatessa)
Onko mahdollista suorittaa pitkämatiikka itsenäisesti?
(onko kaikki mahdollista oppia kirjasta käymättä tunneilla)
Kertokaa kokemuksitanne Nettilukiosta tai Eiran aikuislukiosta.
Tavoitteena olisi suorittaa lukio läpi kunnialla ja saada hyvät paperit jatkoa ajatellen.
Mutta onko tämä Nettilukiossa mahdollista?
Nettilukio / Eira ??
5
1989
Vastaukset
- Rohkeasti vaan!
Eirassa on lähiopetusta aamusta iltaan, tenttimällä suoritettavia kursseja sekä verkkokursseja. Verkkokursseissa tehdään opinnot suht itsenäisesti, käytössä on Moodle-alusta. Siellä saa kyllä opettajan ja oppilaiden aktiivisuudesta riippuen esittää kysymyksiä ja vastauksetkin jopa tuppaa tulemaan. Tarvittaessa voi osallistua myös joillekin lähiopetuksen tunneille. Kokeet järjestetään koululla (tosin jos järjestät valvonnan esim. konsulaatissa, voit tehdä kokeet vaikka Australiassa.).
Jos olet hyvä hoksottimistasi, niin tietysti itsekin on pitkä matikka mahdollista opetella kirjoista. Mutta yksi kirjasarja ei käsittele kaikkia asioita kovin monipuolisesti, joten kyllä opettajan hoksottimista on välillä todella hyötyä. Mutta jos käytössä on (kuten Eirassa) interaktiivinen oppimisalusta, niin se helpottaa asioita huomattavasti.
T: Eiralainen - Vesa282
Oletko kauan opiskellut Eirassa ?
Millaisella vauhdilla on mahdollista suorittaa kursseja?
( järkevästi ajateltuna, eli ei tapa motivaatiota seuraavalle jaksoille. sekä kerkee jakaa ajan kaikille kursseille tasaisesti saadakseen hyviä numeroita )
Asutko Helsingissä ?
Oletko suorittanut miten kurssit ? verkossa ? koulussa ? - Rohkeasti vaan!
Olen suorittanut sekä verkossa että koulussa. No, on tapauksia jotka ovat ottaneet yhteen jaksoon jopa 9 kurssia matematiikkaa, kemiaa ja fysiikkaa, mutta tässä pitää tuntea omat vahvuudet tai koko homma lässähtää.
Kannattaa ehkä ottaa alkuun yksi kurssi kutakin ainetta että vähän on tajua siihen mihin kykenee. Kaikki matematiikan kurssit eivät ole sidoksissa toisiinsa, jotkut taas hyvinkin kiinteästi. Esim. MAA1 ja MAA6 ovat suositeltavia samaan aikaan.
Fysiikassa ensimmäinen kurssi on pakollinen kurssi ja ns. pintaraapaisu kaikista osa-alueista, muut ovat suositeltavia mennä tietyssä järjestyksessä.
Kemiassa aloita suosiolla ykköskurssista, muuten voi olla täysin pihalla asioista ellei perusjuttuja hallitse. Tämmöisiä tapauksia on tullut nähtyä useitakin.
Kokeile itse, niin huomaat mihin tahtiin kannattaa mennä, mutta aloita 4-5 kurssilla alkuun. Tekemistä tulee olemaan kyllä. - Vesa828
Monta kurssia kasassa ?
Kauan olet opiskellut Eirassa ? - Chete
Olen vasta vähän aikaa opiskellut Nettilukiossa, mutta tässä kokemuksia...
Minä koen Nettilukion todella käteväksi ja tehokkaaksi oppimisväyläksi: koneen äärellä on kaikki tieto käsillä, helppo selvittää epäselvät asiat ja saa itse tehdä eri kursseja sitä tahtia kuin haluaa. Mutta se vaatii itsekuria, selkeitä aikatauluja sekä kykyä itsenäiseen oppimiseen.
Koska olet aikuisopiskelija, sinun ei tarvitse suorittaa kursseja läheskään yhtä paljoa kuin nuorten lukiolaisten... Tämä helpottaa urakkaa. (ks. tietoa esim. www.nettilukio.fi) Huomaa, että pakollisten lisäksi sinun tulee toki käydä syventäviä kursseja niistä aineista, joita aiot kirjoittaa yo-kirjoituksissa.
Arvosana perustuu tehtäviin ja oppimispäiväkirjaan. Jos teet nämä huolella, voit saada varsin hyviä numeroita. Huolella tehdessä asiat jäävät myös mieleen, koska tietoa joutuu etsimään, lukemaan, kirjoittamaan ja jäsentelemään...
Ohjeaika kurssin suorittamiseen on 38h. Mieti montako tuntia päivässä/viikossa/kuukaudessa sinulla olisi aikaa ja energiaa opiskella. Sitten
laske montako kurssia suorittaisit yhteensä (pakolliset valitsemasi syventävät) ja per kuukausi. Sitten tiedätkin jo kuinka kauan lukion suorittamisessa kestää.
Huom. jos olet nopea oppimaan niin ei välttämättä mene noin montaa tuntia/kurssi. Mutta aineisiin, mitkä aiot kirjoittaa yo-kirjoituksissa, kannattaa kyllä panostaa kunnolla.
Harvemmin on tullut tarvetta kysyä apua opettajilta, mutta ymmärtääkseni heidän kuuluu vastata kahden työpäivän sisällä.
Pitkässä matematiikassa pitää tietääkseni käydä kokeissa jossain tavallisessa lukiossa. Kurssimateriaaleissa oppikirjassa on periaatteessa tarvitsemasi tieto.
Varmasti on mahdollista saada oikein hyvät paperit. Se on omasta panostuksesta kiinni. Oppimistyyli varmasti vaikuttaa, eli joku voi saada hyvät paperit tätä kautta helpommalla kuin toinen. Yritä rohkeasti, niin tiedät!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611165
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html472545- 372236
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131761Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421654Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351246Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61046Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo100986