Pärjättäiskö??

jossu_111

Eli olemme miettinyt tässä miehen kanssa perheen perustamista. Mies on opiskelija opiskelee insinööriksi. Ite olen työtön.
Eli jos meille lapsi tulisi niin saisin äippärahaa 500€- verot on otettu jo pois. vai onko se vieläkin se 400€/kk? ja sit sais sen 104 lapsilisää, ja 300€ ylimäärästä koska tulee säästötililtä.. Kuulostaako toi hullulta vai kannattaisko eka mennä töihin?

35

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yh äippä

      Kyllä te pärjäätte.. Itse olen yksinhuoltaja.. Saan sossusta rahaa noin 400e/kk ja sitten saan vielä lapsilisää 100e.. Hyvin pärjätään muksun kanssa :))

    • jossu_111

      Olen meinaan itsekki joutunut pärjään 50€ vko piti ostaa sekä ruuat että kaikki hygienia tarvikkeet.. joten kyllä tolla pärjää

    • Kysyn vain

      Haloo!
      järki hoi.Opiskele ensin itsellesi kunnon ammatti ja työllisty!
      Mikä helkatin into tuollaisessa elämäntilanteessa on alkaa perhettä perustamaan!??

    • kun kerran kysyit

      Mikä kiire teillä on? Itse en missään tapauksessa edes harkitsisi perheen perustamista noilla tuloilla.

    • herra isä..

      Ei noilla tuloilla pärjää millään!!
      Minkä ikäisiä oikein olette? ja miksi noin kiire?

      Ensin ammatit ja vakkarityö jonne voi sit äitiyslomalta palata.

      Meidän perheen tulot on noin 4000 euroa kuussa ja siitä kolmion vuokra, laskut, vauvan hoitoon tarvittavat menot, autovakuutukset (ei joka kuu), omat syömiset ja rahaa jää vielä jos tarvii vaatteita vauvalle tai ihan pahan päivän varalle jos vaikka lapsi sairastuu.

      Ei lapsia tuollaiseen elämäntilanteeseen.

    • jossu_111

      kUN LASKISIN TOSSA NIIN KYLLÄ ME PÄRJÄTÄÄN KUN MEILLA MENEE VKOSSA 50€ RUOKAAN RAHAA....

      jA minä olen kokki ja mies opiskelee diplomiinsinööriksi, joten rahaa on mukavasti tulossa kun mies menee töihin..

      Ystäväni perheineen saa 800€/kk ja siistä menee 400€vuokra sisältää veden ja sähkön, ja hyvin ovat pärjänneet

      kun ei hei vauvalla tartte olla puman vaatteita päällä vaan kirpparilta saa kaikkia hienoa ja halvalla..

      et sori te mammat jotka oottee oikeesti töissä

      • ei huhhuh !!!!

        sinuna kyllä lähtisin ennemmin hakemaan töitä tai hakeutuisin opiskelemaan ammattikorkeakouluun.
        ja tuliko mieleen että lapselle pitää ostaa vaippoja, talkkia, rasvaa, leluja, vauvanruokaa,(äidinmaidonkorviketta), vaatteita(niin sisä kuin ulkovaatteita), rattaat, sänky, petivaatteita, lääkkeitä(jos sairastuu tai on vakavanlaatuinen sairaus johon tarvitsee päivittäisesti lääkkeitä), erityisruokavaliotarpeita(gluteeniton, laktoositon, maidoton, viljaton muu allergia?)

        sen sijaan että tuollaiseen tilanteeseen alatte lasta väkertämään niin kannattaisi ihan ensin saada se taloudellinen tilanne siihen kuntoon että ei nyt ihan kädestä suuhun tarvitse elää.

        ja se ei ole mikään itsestäänselvyys että miehes pääsee nykypäivänä töihin tai ainakaan alan töihin, suurempi mahdollisuus hänellä on päätyä työttömyyskortistoon odottamaan sitä työmarkkinatukeaan.

        mikset sinä ole sen sijaan töissä?haetko edes töihin vai haaveiletko kotona pikku perheestä?
        jos et edes hae töihin niin se osoittaa typeryyttä ainakin sinun osaltasi.

        herää jo todellisuuteen.


    • Kaikki suhteellista

      No mieti, että haluaisiko lapsi syntyä köyhyyteen kituuttamaan huonolla ruualla ja kirpparivaatteilla, kun voisitte molemmat hankkia koulutusta, hyvän ammatin ja työpaikan? Meillä on 70 000 euron tulot (ei onneksi asuta pääkaupunkiseudulla) ja just ja just pärjätään, vaikka talo on jo oma.

    • sdasf

      Yks asia nyppii.. Miks kaikkien tarttis olla korkeesti koulutettuja? Ei kaikki edes voi olla, opiskelu/työpaikkoja ei riitä kaikille? Jonkun ne ''paskatyöt'' on tehtävä.. Miksei ''tavis'' työtä arvosteta.Jonkun lähihoitaja paran on tulevaisuudessa teidänkin paskaset perseenne vanhainkodissa pestävä huonolla palkalla, ja te ihmiset ette arvosta yhtään :/.

    • jossu_111

      Olen hakenut töitä, mutta ei vaan ole, taikka sitten ne on siellä jossain hornan tuutissa. ja olen hakenut opiskelee ja jos pääsen niin sit voinkin alkaa tekee koulun ohella töitä..


      Ja nykypäivänä tuntuu että kaikki työ on kiven alla..

    • Ei missään nimessä

      Mitä sitten kun imetys ei onnistu ja vauva tarvii korviketta? Pelkkää korviketta menee noin 600 ml vuorokaudessa eli kolme 200 ml purkkia. Yksi purkki esim. Nannia maksaa marketissa 50 cnt.
      Kerrotaampa tuo 3 prk päivässä 30:nellä. Kuukaudessa äidinmaidonkorvikkeisiin menisi jo 45 euroa. Plus siihen vaipat ja muut tarvikkeet.
      Ei taida vaippoja ja ruokaa saada kirpparilta.

      Jos te syötte 50 eurolla kuussa, niin raskaus aikana sinä tuleva äiti joudut syömään terveellisesti. Väitätkö että saat joka päivä väsättyä itsellesi lautasmallin mukaisesti tuoreita vihanneksia, hyvää lihaa ja hei kalaa (mikä on kallista). Aamupala, välipala, lounas, päivällinen, iltapala vain 50 eurolla joka kuukausi.
      Olen kokki myös ammatiltani ja minun syömiseni terveellisesti raskaus aikana maksoi paljon, vaikka ostinkin aina halvinta ja tarjouksia.

      Tuo 50 ei riitä edes sinun ruokiisi, noilla tuloilla et saa vauvalle hyvää alkua ja miehesi riutuisi puolestasi nälässä. Ajattele järkevästi.

    • !!!!

      anteeksi virhe 50 euroa viikossa ei riitä.
      Meillä meni miehen kanssa raskausainaka molempien syömisiin 100 euroa viikossa kauppaan ja sillonkin sai miettiä kaikkein halvimmat sapuskat. Terveellinen ruokavalio maksaa, eikä raskausaikana varsinkaan vedellä mitää halpoja ranskalaisia ja lihapullia uunista.
      Kunnon lihaa ja kalaa, paljon kasviksia ja hedelmiä.

      Nyt vauvan tulon jälkeen ei edes 100 e riitä viikossa millään.
      Täytyy myös pahanpäivän varalle saada säästettyä, koskaan ei tiedä mitä eteen tulee.

    • jossu_111

      Mutta katsokaas hyvät ihmiset mulla on säästötili ja aina on keksitty vkonloppu työt? ja mies voi mennä koulun ohella töihin.. ja toimeentulo tuki. ..
      mulla on tuttu perhe jossa on 4 vaippaikäistä lasta ja yks tulossa voel lisää.. ja se nainen see 500 lapsilisät, ja sossusta tukee, mutta mies ei paljon kotona auta eikä hanki rahaa, kummatkin ovat olleet tyttöminä ja ovat vielä pitään.. miestä ei työt kiinosta eikä äiti voi mennä viel pitkään aikaan töihin..

      Täällä suomi24 puolella on kamalia marmottajia.. kun taas kaksplussassa on parempi jutella, siellä ei sentään valitetta et syö niin ja niin

      • jossu_111

        -- tarkoitan että olen pärjännyt 50€/vko ja sain ostettua sillä kaiken tarpeellisen.. mitä tarvitsenkin

        Ja töitä olen hakenut, mutta ei mistään ole kuullut mitään..

        mutta hyvä puoli tässä on se et eipäs meidän tarvitsekkaan maksaa autosta muuta kun pensat, ei ole asunto lainaa , eikä mitään muutakaan lainaa..

        niinkun näillä eräillä (IHMISILLÄ ON)


      • panepuuta

        niin eli meinasit että alatte veronmaksajien rahoilla elelemään?

        jos et kykene ottamaan vastuuta omasta elämisestäsi ja maksamaan elämisen kuluja, niin älkää tehkö lapsia, annatte vaan huonon esimerkin lapsillenne kun vain tuilla elelette.

        tollaiset sossupossut on oksettavia.
        halutaan vaan tehdä lapsi vaikka mitään edellytyksiä lapsen kasvattamiseen ei ole saatika omia tuloja joilla elättää se lapsi ja pikkuperhe.

        kannattaa ottaa myös selvää ruokavalion vaikutuksista lapsen terveyteen..et selvästikään ole valveutunut noista asioista...ja mukamas olet kokki ammatiltasi..ihan varmasti.

        sä vissiin oikein ihailet sitä tuttua perhettä..on se hienoa kun elävät tuilla ja työt ei kiinnosta. kuinkakohan hyvin hoitavat lapsiaan jos perheen hyvinvoinnista välittäminen on noin huonolla tolalla.on se hienoa.

        lisää vain loiseläjiä elämään työssäkäyvien verorahoilla..tuollaisten takia verojakin joudutaan korottamaan että saadaan teidät elätettyä.


    • ei missään nimessä

      Ohhoh, onko sulla tuttu jossa 4 VAIPPAikäistä lasta ja yks tulossa lisää.
      Jos lapsia kerran vuodessa pukkaa alapäästään tulemaan niin ymmärsin että 4 vuotias käyttää siis vielä vaippoja?
      No kukin tavallaan.

      Mitä väliä sillä on jos sinun tuttusi pärjää meidän verorahoilla?
      Älä itse ala samanlaiseksi. Haluat LAPSEN VAIN SIKSI että voit rauhassa vietellä mammalomaa niin eipä tarvii tehdä TÖITÄ. sit vietät pari vuotta kotona kotihoidontuella ja hankit toisen muksun KUN TARTTIS TAAS mennä töihin.
      Mikset töitä muka löydä.? tarviiko etsiä vain niitä töitä mitä niin haluaisit tehdä?
      Mee siivoojaks jonnekkin!!!! Sinne pääsee vaikka ilman ammattia, eikä oo yhtään huono työ. LAISKA SINÄ VAIN OLET!

      Äläkä harkitsekaan mitään lapsia tuollaisilla tuloilla!
      Itse ammattikokkina tiedän tasan tarkkaan ruokien tärkeät ravintoarvot ja raskausaikana ei halvalla syö jos haluaa syödä terveellisesti ajatellen lapsen tulevaisuutta. Tärkein kehitys tapahtuu äidin vatsassa!!!

      Vai ei tarvitse autosta maksaa kuin bensat? Onks äitin auto vai? Hankkikaa kuule oma auto. Jos nyt jo elätte muiden siivellä niin unohtakaa lapsi.

    • .........!!!!!!!

      Ja töitä oot hakenut, MUT mistään ei kuulu mitään!! No voi voi.

      Hyvä ihminen ottaa sen puhelimen kouraansa ja alkaa soittelee.
      Kait sul sentään on valmiina CV ja oma muotoinen HAKEMUS?

      Lähdet kuule kaupungille kiertelemään. Kuljet ovista sisälle ja esittelet ittes. Jätät cv:n ja hakemuksen. Työnantajat arvostaa suoraa kontaktia. Ei ne valitse niitä, joilla pitkä työttömyys ja harrastuksena sohvalla makoilu salkkareita katsellessa.

      • 5+0

        Ensinnäkin, missä vaiheessa sanottiin, että jonkun tuttavaperheen 4 vaippaikäistä lasta olisivat syntyneet eri vuosina? Oletko koskaan kuullut kaksosista tai kolmosista?

        Ja toisekseen, se työnsaanti ON vaikeaa nykypäivänä. Tai ainakin silloin, kun ei ole niitä kuuluisia suhteita joilla pääsisi jonon ohi duuniin. Jokainen, joka reagoi työttömien valitukseen töiden puutteesta ylläolevan vastaajan tavoin, ei ole kokenut työttömyyttä. Helppohan se on hyväpalkkaisesta vakkariduunista huudella, mutta fakta nyt vain on se, että niitä työpaikkoja on liian vähän tarjolla hakijoihin nähden. Toki esim. lähihoitajista on aina pulaa, mutta eihän niitä töitä pääse tekemään ilman koulutusta ja siiinä vaiheessa kun sieltä koulun penkiltä valmistut, niin hups keikkaa niitä hoitsuja pölähtääkin taas työmarkkinoille pilvin pimein. Ja sitten olet taas työttömänä kun kilpailu on kovaa. Ammattiin valmistunut, mutta työtön.

        Anyways, pointtina oli siis se että älkää huudelko sitä miten työttömät ovat laiskoja paskoja, kun ette tiedä mistä puhutte :) Itsekin vietin reilut puoli vuotta työttömänä ja hakemuksia lähti joka päivä johonkin suuntaan. Nyt olen vakkariduunissa, mutta kyllä mulla siltikin on vielä hyvässä muistissa miten stressaavaa se työttömän arki oli. Ja se tunne, kun sähköpostiin kilahteli vähän väliä "Kiitos hakemuksestasi, mutta..." -viestejä.


    • jossu_111

      Mä OLEN TÄSSÄ HAKENUT TÖITÄ JA NYT HAEN OPPISOPIMUS PAIKAA..TARHASTA-
      KAIKKI TYÖ ON NYKYISIN NIIN KIVEN ALLA, ENKÄ SIIVOUS TÖITÄ TEE

      ja huomenna selviää pääsenkö apulaiseksi yhteen tarhaa
      ..

      • EIhi,,,,

        JAAJAA,,,ja muuten minkäs ikäinen oot? olet jo ammatiltas kokki vai? Nyt ei oikein taida tämä aloittelija olla tosissaan,,,, huomaa sen jo tuosta kirjoitustavasta ja ajattelutavasta,,,


    • ............

      Mikset tekis siivoustyötä?
      Toi on just toi nuorten ajattelutapa!! Mitä vikaa on siinä että tekee fyysistä työtä ja saa siitä rahaa??

      LAISKA OLET. Joskus on vain tehtävä kompromisseja ja joustaa jostain. Kotiäitinäkin oleminen on kodin arjesta huolta pitämistä, MIHIN KUULUU SIIVOAMINEN. Vai annatko lapsesi kylpeä paskassa?

    • jossu_111

      Ei toi toisten paikkoja siivaminen ole mun juttu. Kyllä mä kotona kerran kaks siivoon viikossa. Ei kiiinosta siivota toisten oksennusta rappusista ja mistä lie..

      Kyllä mä viel hyvän työpaikan löydän , vaikka tarhan keittiö

      • OMG!

        Just, no mitenkäs ajattelit siivota lapsesi oksennukset ja paskat yms,,, ja useassa päiväkodissa keittiötyöntekijätkin joutuvat myös siivoamaan ja sielläkin saattaa olla oksennusta ja shaissee! He ovat ns: moniosaajia, että silleen,,,ja ei kokit pelkästään safkaa väsää kyl me SAADAAN tehdä ihan muutakin duunia, luuletsä et pääsisit nuin vain johkin huippuraflaan kokin hommiin? HAHA,, no se ei muute tuu tapahtumaan ihan heti,,,ja tuossa sun ajattelutavassaskin on hieman parantamista jos ajattelit duunia todellakin saada! Lapsen kanssa ei oikein 50 ekellä viikko pärjää,,,mietippäs mitä maksaa vaipat, hygieniatuotteet, korvikkeet jos niitä tarvitsee, sairastaminen yms,,, et kannattas nyt todellakin ajatella aivoilla ja lykätä tuota perheenperustamis juttua vaikka tuonne vuoteen 2020....


    • .........

      Onnea työnhakuun! :)
      Mut tee ne lapset reippaasti yli 2 kymppisenä.!

    • jossu_111

      mäpäs pääsin oppisopimus koulutukseen eli rahaa tulossa.. kestää 3.v ja sitten vakkari työ sen jälkeen joten lapsi pärjää hyvin meitin kanssa

    • Suosittelen sterilis

      Voi jessus, tässä se nähdään kun kuka tahansa kuka kykenee voi lisääntyä, voi lapsi parka. Aivoja ei tarvita eikä ajatella sen lapsen elämää ja tarpeita, riittää että värkit pelaa ja sossusta saa rahaa.

      • Nellinmamma

        Kyllä tuet on laskettu niin, että niillä pitäisi pärjätä.Ensi kuukausien ravinnot vauva saa tissistä (paitsi jos imetys ei onnaa, niin sillon korviketta)
        Kestovaipoilla säästää. (Ei tarvitse tuhlata kertiksiin)..hyväkuntoisia ja hienoja lastenvaatteita bongailee vähänväliä kirpparilta, eikä maksaa paljoa.Ja aika monet on jo hommannu valmiiks vauvanvaatteita, jo raskausaikana.Ei se huonoksi äidiksi ketään tee, jos ostaa vaatteen kirpputorilta, melkeimpä sama asia kuin esikoiselta kierrättäis kuopukselle :)


      • awef
        Nellinmamma kirjoitti:

        Kyllä tuet on laskettu niin, että niillä pitäisi pärjätä.Ensi kuukausien ravinnot vauva saa tissistä (paitsi jos imetys ei onnaa, niin sillon korviketta)
        Kestovaipoilla säästää. (Ei tarvitse tuhlata kertiksiin)..hyväkuntoisia ja hienoja lastenvaatteita bongailee vähänväliä kirpparilta, eikä maksaa paljoa.Ja aika monet on jo hommannu valmiiks vauvanvaatteita, jo raskausaikana.Ei se huonoksi äidiksi ketään tee, jos ostaa vaatteen kirpputorilta, melkeimpä sama asia kuin esikoiselta kierrättäis kuopukselle :)

        no ei se kirppisvaatteiden osto teekään ketään huonoksi äidiksi, mutta tuollainen ajattelutapa mikä ap:lläkin on, ei tasan oikein sovellu äidin rooliin.

        entä onko "isäehdokkaan" kanssa edes keskusteltu perheelisäyksestä, vai meinaako ap tehdä tyypillisen "vahinkolapsi" tempun...

        ihan oikeasti järkeäkin saa käyttää.
        vaikka "värkit" molemmilla osapuolilla pelaakin niin ei se tarkoita välttämättä sitä että oltaisiin hyviä vanhempia.
        vanhemmuuteen sisältyy muutakin kuin "sateenkaaria ja hymyä"..
        sen sijaan että ap elättäisi perheensä tuilla, suosittelisin hänelle että ensin pyrkisi elättämään ihan itsensä ja ottamaan vastuun taloudestaan.

        ja uskon että ap:en avomies haluaisi elää ensin elämäänsä ja hankkia työpaikan ennen perheenlisäystä.


      • Piudepaudeli
        awef kirjoitti:

        no ei se kirppisvaatteiden osto teekään ketään huonoksi äidiksi, mutta tuollainen ajattelutapa mikä ap:lläkin on, ei tasan oikein sovellu äidin rooliin.

        entä onko "isäehdokkaan" kanssa edes keskusteltu perheelisäyksestä, vai meinaako ap tehdä tyypillisen "vahinkolapsi" tempun...

        ihan oikeasti järkeäkin saa käyttää.
        vaikka "värkit" molemmilla osapuolilla pelaakin niin ei se tarkoita välttämättä sitä että oltaisiin hyviä vanhempia.
        vanhemmuuteen sisältyy muutakin kuin "sateenkaaria ja hymyä"..
        sen sijaan että ap elättäisi perheensä tuilla, suosittelisin hänelle että ensin pyrkisi elättämään ihan itsensä ja ottamaan vastuun taloudestaan.

        ja uskon että ap:en avomies haluaisi elää ensin elämäänsä ja hankkia työpaikan ennen perheenlisäystä.

        Tuilla elää monen moni perhe.EI kaikille riitä vakkarityötä, vaikka ammatti olisikin.Ei se tarkoita etteikö lapsia saisi tehdä.Töitä kerkee saada yhtälailla myöhemminkin.Ja kyllähän työssäkäyvätkin on mammalomalla, niinkuin jokainen äidiksi tullut.Lapsen voi sitten laittaa perhepäivähoitajalle tai päiväkotiin, kun on töiden aika.Itse valitsen mielummin perheen kuin uran, ja tämä ei tarkoita sitä että en koskaan tekisi töitä.Sain lapseni 19 vuotiaana, eli 4 vuotta sitten.Hän on nyt ollut päiväkodissa vuoden ja minä töissä saman verran.Tällä mennään.Olin vastavalmistunut ammattiin, kun poikani syntyi.En ajatellutkaan töitä, ajattelin olla kotona lapsen kanssa, koska en tahtonut missata mitään.Lapset kasvaa niin nopiaa.Ei tukien saamisessa ole mitään hävettävää.Kyllä työssäkäyvätkin mammalomalla ollessaan rahaa saa, "olemalla kotona". Kyllä lapsen hoito työstä käy, ihan samanlailla kun päikkäri työntekijöillekkin.Töitä kerkee tehdä vaikka lopun elämänsä lapsenkin jälkeen.Mutta jokainen ajattelee asian miten tahtoo.Minä en ainakaan häpeä sitä, että synnytin maailmaan ihanan pienen, enkä myöskään sitä, että sain tukia ollessani kotona lapsen kanssa.


    • hjgfdd

      Hei! Minä olen saanut lapsen 17 vuotiaana,lapsen isä oli silloin 18v ja opiskeli. Kun lapsi syntyi asuimme rivitalo kolmiossa jonka vuokra oli 650e/kk ja muut laskut n.200e/kk. Elimme silloin opintotuella,äitiyspäivärahalla,asumistuella ja lapsilisällä. Eli noin 900-1000e/kk. Ja siitä kun laskee niin eipä hirveästi ole silloin ollut rahaa vaatteisiin tai ruokaan mutta päivääkään ei ole minun lapsi ilman vaatteita tai ruokaa ollut eli kyllä sillä toimeen tulee ainakin jotenkuten.Nyt 2,5 vuotta myöhemmin olen 19v ja vieläkin kotona ja ilman koulutusta. Meillä on kaksi ihanaa ja tervettä lasta, omakotitalo ja miehellä vakituinen työ. Meidän kuukausitulot on yhteensä noin 4000 euroa. Asuntolainaa maksetaan 1000e/kk ja muut laskut vakuutukset,sähkö,vesi,puhelin,vaatteet yms. Menee noin 1500e/kk eli nykyään meillä on n.1500e/kk ruokarahaa ja pärjätään tosi hyvin. Eli voin sanoa että vähemmälläkin pärjää mutta kun edes toinen on töissä niin elämä on paljon huolettomampaa ja siitä voi nauttia enemmän :)

    • eppäilen

      Miehesi saa kohtuullisen kovaa palkkaa vastavalmistuneeksi, sillä sinähän et saa kuin korvausta hoitovapaasta tai peruspäivärahaa. Hmm...

      • ......

        Saan kotihoidontuen ja kuntalisän,vanhempainpäivärahan ja lapsilisät kahdesta lapsesta eli n.850e/kk. Mieheni on suurimman osan vuodesta töissä toisella paikkakunnalla ma-pe ja vain viikonloppuisin meidän kanssa kotona ja tekee 10-14h töitä päivässä että saa perheensä elätettyä. Laskin tuloihimme myös päivärahan jonka mieheni saa palkan lisäksi. Mutta jos epäilyttää niin epäileppä rauhassa :) on olemassa myös kunnollisia teinivanhempia.. Minä olen onnekseni saanut ihanan miehen ja lapseni parhaimman mahdollisen isän :) valitettavasti kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin...


      • elämä on...
        ...... kirjoitti:

        Saan kotihoidontuen ja kuntalisän,vanhempainpäivärahan ja lapsilisät kahdesta lapsesta eli n.850e/kk. Mieheni on suurimman osan vuodesta töissä toisella paikkakunnalla ma-pe ja vain viikonloppuisin meidän kanssa kotona ja tekee 10-14h töitä päivässä että saa perheensä elätettyä. Laskin tuloihimme myös päivärahan jonka mieheni saa palkan lisäksi. Mutta jos epäilyttää niin epäileppä rauhassa :) on olemassa myös kunnollisia teinivanhempia.. Minä olen onnekseni saanut ihanan miehen ja lapseni parhaimman mahdollisen isän :) valitettavasti kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin...

        Nyt käsitän. Reissuhommia. Jatka samaa systeemiä kymmenen vuotta niin ymmärrät mitä elämä on.


      • ......
        elämä on... kirjoitti:

        Nyt käsitän. Reissuhommia. Jatka samaa systeemiä kymmenen vuotta niin ymmärrät mitä elämä on.

        Varmasti, pitää vain olla kiitollinen siitä että niitä töitä ylipäätään on ja omien lasten takia on jaksettava...


      • Mekinpärjäsimme
        ...... kirjoitti:

        Varmasti, pitää vain olla kiitollinen siitä että niitä töitä ylipäätään on ja omien lasten takia on jaksettava...

        Kyllä te pärjäätte.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe