Heippa, mulla on uunin edessä lattialla messinkinen pelti, joka on hapettunut ja tummunut surkean näköiseksi ja laikukkaaksi.
Kerran siihen tipahti jotain ruokaa - en millään muista mitä, mutta edelleen, vuosia tän jälkeen, siinä on täysin kirkas laikku, mihin sitä ruokaa tipahti.
Millä koko pellin saisi kirkkaaksi?
Messinkisen eduspellin putsaus
8
9251
Vastaukset
- Olli
Sokeripalaa, vaikka hassulta kuulostaa niin on tehokas jopa liedellä.
- Anonyymi
universal stone eli savi ja sillä kuuraat pahimmat köntsät. Sitten puleeraukseen kiilloitusaine
- Loopyloo
Menet kauppaan ja ostat kuparin/messingin kiillotus ainetta.
- ukko putsas näin!
usko tai älä.
- Sari
Koetas All Tip Topia (www.tope.fi) Meillä lähti messinkiset oven jalkalistat puhtaiksi
- Make
Kaikista halvimmalla pääsee, kun otat tulioesästä tuhkaa ja teet siitä veden kanssa tahnan, jota levität eduspellille, annat olla hetken ha hankaat pellin kiiltäväksi. Tällä tavalla messinki, kupari yms, pinnat saa edullisesti ja muihin kemikaaleihin nähden myrkyttömästi kiilyämään.
- Anonyymi
Tuhkalla sain vain enemmän laikkuseksi pellin. Ei puhtaaksi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368